یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

فلسفه های کوچه بازاری!!

 

یکی از دلخوشی های کوچه و بازار این است که مردم بدلخواه و با برداشت آزاد می توانند برخی مَثَل ها و حکایات را به نفع آنچه در ذهن دارند ، کار ببرند !! و روی این امر زیاد وقت گذاشتن اصلا ارزشش را ندارد ولی باندازه ای که چراغی در ذهن کسی روشن بشود و هم اینکه خود آدم برداشتش از دریافتش کشکی نبوده باشد (!) می توان وقت گذاشت ...

   ادامه مطلب ...

اتفاق ناگزیر ...

 

مرگ اتفاقی ناگزیر برای همه هست و دیر یا زود به سراغ همه می آید و با آنکه کمیت زندگی و هر چقدر باشدِ آن ، مهم و خوب است ولی آنچه مهمتر است ، کیفیت بودن و زندگی کردن است !! که آن هم مستقیما به فلسفه ی هر شخص در زندگی مربوط است که این کیفیت را چگونه ببیند و تفسیر بکند !! و یا چه بینش و تفسیری را بیشتر بپسندد !!

  

ادامه مطلب ...

انگشت حماسه ساز !!

 

این روزها نوراخانیم یاد گرفته است (!) که مثلا اجازه بگیرد ... برای همین انگشت اشاره را بلند میکند و می گوید : بعله !؟ و کارش را می کند ... در بین کلماتی که بصورت کامل و جامع بیان می کند یکی همین بعله هست و دیگری نوو که همان نه می باشد و از کارتونش یاد گرفته است !!

   ادامه مطلب ...

مهمان ویژه !!

 

دیشب خانه مادربانو مهمان تشریف داشتیم ... البته شبهای پنجشنبه ما همیشه آنجا هستیم ولی دیروز دوست برادربانو از ترکیه امده بودند ایران و قرار بود شام آنها هم باشند و ایضا شب هم می ماندند تا امروز صبح بروند ولایت شان !!

   ادامه مطلب ...