یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

به روز بودن !

 

توی BRT ابستاده سفر می کنم ، ایستگاه ما جزو اولین ایستگاههای اتوبوس می باشد و همیشه صندلی خالی دارد ولی ایستگاه بعدی انگار جلوی خانه سالمندان میباشد ، در هر نوبت چند تا پیرمرد لرزان و افتان (!؟) سوار می شوند و تنها دلخوشی من انتخاب پیرمرد خوشگل و دلنشینی (!؟) هست که جایم را به او تعارف بکنم 

 

یکی شان سرپا مانده بود و زیرلب غر غر می کرد ، جوانی هم با موبایلش مشغول بود و اصلا نه می دید و نه می شنید ... پیرمرد بدتر کلافه شده بود ! می کفت : « اینها از کی می خواهند تربیت کسب بکنند ؟ » کم کم غرغرش روی اعصابمان رفت ... ایستگاه بعدی جوان با سرعت پیاده شد و یک پیرمرد سوار شد و جایش نشست ، پیرمرد را چاقو می زدی خونش درنمی آمد ؟! گفتم :« عمو ... انگار قسمت تو نیست که بنشینی !؟ » از کلمه عمو بیشتر ناراحت شده بود تا قسمت !!؟ گفت:« من به این خرافات و قسمت و ... اعتقاد ندارم ، اینها برای کلاه گذاشتن است !؟ » گفتم : " نه که سرت بی کلاه مانده است !؟ انشالله همین روزها باقیمانده شاه بیاید و این مشکلات را یکی یکی حل بکند !؟ »

 

کمی بعدتر پیجر اتوبوس که ایستگاهها را می گفت , گفت :« اعیاد شعبانیه بر همه مبارک باد !! » به بغل دستی ام گفتم :« ماه شوال رسیده ولی این خانم هنوز از سر شعبان دست برنداشته است !؟ »

 

« به روز » بودن نشانه « بهروزی » است ...


نظرات 1 + ارسال نظر
سلام دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 ساعت 22:26

با درود
داخل مترو معمولا جوانتر ها جایشان را به مسن تر ها می دهند
تبریز مترو دارد ؟

سلام
بله مترو دارد ... قانون وسایل نقلیه عمومی غز اول همان هست که اولویت با ناتوانهای جسمی ، پیرمردها و خاتم های همراه با بچه و ...
دولتی که به خدمات عمومی اش را بدون نظارت به بخش خصوصی می دهد ، مروج بدفرهنگی است !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد