یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

هفتم هشتم !!

 

امروز را در تقویم بنام روز کوروش گنجانده اند !!! هفتمین روز از هشتمین ماه سال !! با اینهمه دوری از نظر زمانی یافتن یک مناسبت مناسب کار سختی باید باشد (!) ولی یک دوره ای کار به جایی رسیده بود که خودم تاریخ می نوشتم و می دانم اصلا کار سختی نیست !! مخصوصا که خوانندگان بیشتر از اینکه اهل مطالعه باشند (!) جزو جماعتِ سیاست زده باشند !!

  

 

استوری های امروز کمابیش کرونا و کوروش را با هم داشت ...


یکی هم نوشته بود که فوتی ها از مرز 400 نفر فراتر رفت !! برایش نوشتم قرارتان یادتان رفته !؟ با کرونا تا 1400 !! اگر تلفات به هر دقیقه یک نفر برسد تازه می شود 1440 !!!؟؟؟ فعلا طرفدارانِ سیاسی شجریان به محرمی های سیاسی گیر داده اند و محرمی ها به شمال روها و شمال روها به همایش مشهد و همایشی ها به طرفداران شجریان و کل ملت بنوعی در این دایره سرگردانند !!


یک مقایسه ی سر انگشتی نشان می دهد که کوروش با آنهمه لشکرکشی (!) بنوشته ی خودش 20 - 30 سرزمین را زیر پر و بال خودش جمع کرده بود (!) این کرونای مینی میکرونی(!) در عرض دو ماه کره زمین را دو بار دور زد و همه را زیر پر و بالش گرفت و تازه تر اینکه همه ی سازمان های ذیربط هی دارند دروغ می نویسند که کمتر زیر سوال بروند(!) و اگر مثل کاتبِ کوروش کبیر ( به نظرم خودش سواد نداشت !!) کمی پیازداغ فتوحات را زیاد کرده بودند (!) در تاریخ هزار سال بعد می خواندند که کرونا ، منظومه شمسی را هم فتح کرد !! با این حال باید راز ماندگاری نام کوروش را در این دانست که خلاصه نوشته و روی سنگ نوشته و ماندگاری در مرموز بودن است !!

 

یکی زیاده از حد از کوروش تعریف می کرد و من هم دو تا اضافه کردم و چقدر هم راضی رفت !!! یکی هم که معلوم بود ورم گردنش از کجاست (!!) داشت روی جنازه کوروش اسب می تاخت و یکی دو تا فحش هم اضافه کردم تا او هم راضی رفته باشد !!

 

کوروش و یا هر چیز دیگری نشان می دهد که انسان های کوچک (!) برای تعریفِ خود (!) چقدر نیاز دارند تا از یک چیزی آویزان باشند !؟ فرقی نمی کند که مکرون باشد و از آنطرف شیپور بدمد (!) یا اردوغان باشد و از این طرف شیپور بدمد (!) تاریخ برای این نیست که آن را پشت زندگی مان بک گراند بکنیم (!) برای عبرت گرفتن است (!!) اگر کوروش خوب بود چه ربطی به ما دارد که اینهمه متقلب و دروغگو هستیم ، او رهبر کسانی ست که مثل او بودند !! و اگر او هم مثل ما بود ، پس تاریخ دروغ نوشته است و شیادی بیش نبوده که طمعش پایانی نداشت و در نهایت او هم چیزی با خود به گور نبرد !! ( البته می گویند ادعا کرده که خودش نبرده و جزو دسته پاک دستان بوده است!! ) ولی چیزی محرز است و آن اینکه کسی که داعیه تمدن داشت و عدالت و ... در تربیت فرزندانش موفق نبوده و بعداز مرگش ، بلافاصله برای تصاحب تخت اش ، برادرکشی راه افتاده است !!! و ...

 

مطمئنا خیلی ها در روز قیامت می ایستند تا ببینند کوروش چه کسی بوده و شاید هم کسی را نیابند !؟ چون از قرار معلوم او یک سایه ی ساختگی ست که گاه کشورگشای عادل می شود؛ آنهم بدون خونریزی ؛ که خود نوعی جمع اضداد است!! چه در قرآن به صراحت در داستان سلیمان نبی و ملکه بلقیس می خوانیم ، ملکه کمی با تدبیر بود ( بمعنی واقعی نه تبلیغاتی !! ) و با دیدن نامه ی سلیمان نبی می گوید پادشاهان وقتی به کشوری لشگرکشی کنند جز تباهی و خرابی بجا نمی گذارند!! و گاه پایه ریز تمدنی می شود که قوانین اش را در دانشگاه میشیگان یا شیگاگو نوشته اند و خوانده اند ، از روی لوحی که به او نسبت داده اند و کمی بار اسرائیلی و یهودی اش زیادتر شده است ( توهم توطئه !! ) و زمانی هم گردن مجسمه ای که شاید شبیه او بوده باشد ، چفیه پیچ می شود و تا مرز پیامبری پیش می رود ( هم ذات پنداری ناشیانه !! ) و این روزها شاید دو شیفته کار می کند (!) صبح ها در نقش تحلیل گر بازار بورس و بعد از ظهرها در نقش دلال ارز !!! و شاید هم به کرونا آدرس می دهد که برود یقه ی چه کسی را بگیرد برای انتقامش !!؟؟

 

کوروش راحت بخواب ؛ که جانشین خودخوانده ات ، سالهاست خفته است !! و این روزها کسی برای مرده ای که ارثیه ندارد ، مرثیه نمی خواند !!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد