یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

کمپین نمایشی !!

 

از یک گروه نمایشگر که رزق و روزی شان به همین مقوله وابسته است و خارج از نقش هایی که بوده اند ( غالبا! ) نقش حقیقی خاصی نداشته اند (!) نباید انتظار داشت که جز در قالب یک کمپین نمایشی (!) حاضر بشوند ...

   

دیشب در یکی از استوری های دوستان دیدم که نقشه ی ایران را قیراندود کرده اند !! اول فکر کردم که باز جائی زلزله شده است و دلهایی تکان خورده اند بیاد کسانی که نمی شناسند (!) و باز همان داستان #ایرانم تسلیت می باشد ... ولی بالایش نوشته بود آبان نود و هشت و با خود فکر کردم این دوست ایرانی چقدر #همه جای ایران سرای من است تشریف دارد (!) که برای زلزله ی میانه که آبان اتفاق افتاده است ، هنوز دارد شعار پشتیبانی می دهد !!

 

البته سر ظهر هم یک پیام واتساپی آمد که برای فلان دوستت یک دقیقه وقت بگذار !!! و زیرش یک لینک بود ... با خودم فکر کردم شاید این هم مثل آن داستانی باشد که برای یکی از فامیل های تهرانی پیش آمد و برای دوستانی که در لیست تلفن اش داشت پیام ارسال می شد که من مقداری پول نیاز دارم و فعلادر دسترسم نیست ، حتما فردا به حسابت برمیگردانم و برخی از دوستان و آشنایان که فکر کرده بودند خودش این پیام را زده است مبالغی به حسابش ریخته بودند و خدارا شکر همه پریده بود !! بنده خدا زود به من پیام داد که اطلاع رسانی کن که این کار انگلیس است و از این داستان ها (!!!!) برای همین دیروز اولین فکری که به سرم زد همان بود که از قدیم گفته اند مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد !! ( و البته می توانستم همین حالا یک مثل امروزی برایش جایگزین بکنم که دیدم کشور جنبه اش را ندارد !!!

جمهوری اسلامی دیده از آخوند سیاه و سفید می ترسد !!

و رد شدم تا اینکه نیمه شب همان دوستم برای خوش و بش آمد سراغم .... و اشاره ا ی داشت به همان پیام ومن قضیه را گفتم و ایشان برایم روشنگری کردند که آن متن را در صفحه ی شهاب حسینی دیده است و دارند برای کمپینی که راه انداخته اند رای جمع می کنند ... بعضی نظرات من همان ابتدا بیان می شوند و خوشبختانه تا انتها هم به همان روال باقی می مانند !! فکر کردم که متن را شهاب حسینی نوشته است و برای همین گفتم : " حرفهای شهاب حسینی برای رای جمع کردن در دبیرستان دخترانه کاربرددارد !! " و دوستم در اینستا صفحه ی مربوطه را برایم دایرکت کرد که حرف از شهاب حسینی نیست و او فقط آن را بازنشر کرده است و هنرمندانی زیر آن متن را امضا کرده اند !! البته خیلی مهم است که این آرا را میخواهند به کجا بفرستند (!؟) به کسی که برای انتخاب شدنش تبلیغ کرده بودندو رئیس شورای امنیت ملی است !!؟؟ یا برای کشورهای دوست و همسایه !!؟؟ شاید هم همین کارها برای مهاجرت و خروج کم دردسر و با انگ ضد رژیم بودن و گرفتن اقامت و تابعیت در کشور دوست و کمی دوردست بوده باشد !!؟؟!!؟؟

 

رفتم و متن راخواندم و تازه متوجه شدم که دوستان هنرمندی که زیر آن متن را امضا زده اند ، هنوز به یک وفاق هنری نرسیده اند و با یک ژست از نوع مدنیت بالا برخورد کرده اند در حالیکه می توانستند مورد را دقیقا ذکر کرده و شفاف سازی بکنند !!! کلمه کشتار مردم (!) خودش کلی حرف داشت که به گلِ سینه ای که آنها به سینه داشتند نمی خورد !! لبته لیست را هم نگاه کردم ، در واقع هنرمندی که آنهمه صاحبنظر باشد در بین آنها دیده نمی شد و اگر هم احیانا یکی ؛ تا حدودی (!) در حد آن حرفها بود (!) مطمئنا از اضطرار آمده بود تا از قافله عقب نماند !!! برگشتم و به دوستم خبر دادم که متن را خواندم و متاسفانه امضای من برایم خیلی ارزشمند است و پای چنین متن هایی نمی زنم !!

 

و برایش متنی که دوستم در کانادا و در صفحه ی فیسبوقی اش نوشته بود را فرستادم تا یک متن کمی قوی تر مطالعه بکند و ببیند کسی که مطالعات اجتماعی دارد با کسی که مطالبات اجتماعی دارد (!) چقدر فرق دارد ...


البته شاید اگر زیر نوشته را تتلو امضا زده بود که مطمئنا او خودش می تواند به تنهائی درخواست رای بدهد و نیاز به نزاع دسته جمعی ندارد (!) در همین روز 10-12 میلیونی می آمدند و زیرش رای می دادند ( یادم هست یکی در صفحه اش یک متن بلندبالا نوشته بود و کسانی که به درخواست تتلو رای داده بودند را خس و خاشاک لقب داده بود و ازاینکه هموطن آنهاست شرمنده شده بود !! احتمالا وقتی به خود او همین لقب را داده اند ناراحت تر شده است !! ) ... و البته یک خانم بازیگری هم در اینستا به این کمپین اعتراض کرده بود که چرا دو هفته بعد دوزاریتان افتاده است و همان روزهای اول اقدام به این اعتراض مدنی نکرده بودید !؟!؟

 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 23:44

سلام
نمیدانم چرا یک طرف هر قضیه ای در این سرزمین پای هنرمندان !!! به میان می آید ؟ البته هنوز بدرستی مشخص نشده که کی هنرمند است و به چه مناسبتی در هر موضوعی صاحب نظر است ؟ چرا همیشه آنهائی که دیده میشوند ( منظور در سینما و تلویزیون چه بواسطه بازیگری فیلم و سریال و یا بازی فوتبال در تیمهای صاحب نام ) فقط هنر مند و یا ورزشکار نامیده میشوند ؟ و مثلا یک بافنده زبردست فرش دستباف ویا سازنده صنایع دستی و از این قبیل به هیچ انگاشته نمیشوند ؟ اگر به فیلم بازی کردن باشد جامعه ما پر است از آرتیستهای در حد هالیوود .جای دوری نمیرم یکی از خویشان بسیار نزدیک این بنده چنان آرتیست و هنرپیشه توانمندی است که اگر فیلمهائی که در کاراکترهای مختلف برای دوستان و اقوام و فامیل بازی کرده را ضبط و به مراسم اسکار میفرستادیم تاکنون رکورددار دریافت جایزه اسکار شده بود .شهاب حسینی و امثالهم هم مقابل اینها عددی نیستند .به نظرم صرف دیده شدن و داشتن بلندگو و روزنامه و تبلیغات و از همه مهمتر در جهت باد موافق بودن است که این قشر پررو و همیشه مدعی در هر مسئله ای نظر میدهند .

سلام
حق با شماست ، ولی مردمی که عقلشان در چشمشان هست اینها را زود می گیرند و البته جذابیت های دیگری هم به هنرشان اصافه می کنند !! مطمئنا یک قالیباف یا نقاش نمی آید زندگی خصوصی اش را برای هوادارانش شئر بکند ...مردم روزشمار ازدواج و ارتباط اینها را می دانند ...

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 14 آذر 1398 ساعت 17:44 http://fazeinali.blog.ir/

سلام سلام
.
منم ایران سیاه رو در اینستای دوستی نامرتبط! دیدم
بعد خبرش را در تی وی شنیدم
بعدتر این جملات یکی از اهالی موسیقی رو شنیدم:
" البته که روزگار سیاه است و همه غمگین فقط سئوال این است تمام این مدت که پست ها و استوری ها به تبلیغات و جشن تولد و آلودگی هوا گذشت حالا که خود تلویزیون و همه شروع به اعتراض کردند ناگهان آبان سیاه ایران مد شد؟ چرا ایران را سیاه میکنیم. سیاه خود ماییم. سیاه‌کار خود ماییم. دولت‌ها می‌روند و می‌آیند چیزی که عوض نمی‌شود حال مردم است."
آخر: از این جمله این جناب! خوشمان آمد.یادم باشد ازش استفاده کنم
"ایران اگر سراسر سیاه و ویران شود باز مردم اینجا هستند شما که پاسپورتت آماده‌ است برو."

سلام
من هم این پست را دیدم ... به نظرم جمله ی آخر را در جواب این اهل موسیقی که خود مبلغ کلانی با شهرداری تهران قرارداد بسته است (!!) و به مقابله با همنوایی هنرمندان برخاسته بود نوشته بودند ...
ولی روی هم رفته حرف خوبی زده بود !! مثل خیلی ها که خوب نیستند و درآمد کثیفی دارند و به وقتش حرفهای خوبی می زنند !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد