یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

چی فرمودید !؟

 

  

 

امروز این مطلب را دیدم و زیرش نوشته بودند که در همه ی سایت ها و کانال ها بگذارید تا خوانده و عمل شود !! و صدالبته زیر آن را یک خروار آدم سرشناس و تن شناس و قیافه شناس که روی هم رفته به آنها سلبریتی می گویند امضا و لایک فرموده بودند !!!

 

و چه جملات زیبائی که ناآگاهانه کنار هم چیده می شوند و نویسندگانش نمی دانند چرا حرفهای به این زیبائی عمل نشده رها می شوند و حتی یک درصد کسانی که آن را لایکیده اند به آن عمل نمی کنند !! و شاید هم می دانند و این خود پارچه ایست غنیمتی برای کمی خودنمائی (!) از قیصریه ی آتش گرفته ی اقتصاد این کشور !!

 

اول اینکه مردم را برخی ها آگاه می گمانند و برخی ها ناآگاه می پندارند !! بستگی دارد به زاویه ای که نگاهشان دارد ، مثلا در زمان کاندید شدن از مردم انتظار دانائی و بینائی دارند و زمانی که متولی و متصدی میشوند از مردم انتظار کوری و کری دارند !!؟ حتی همین سلبریتی های محترم و کم محترم و گاه نامحترم (!) هنوز جایگاه واقعی خود رادر بستر فرهنگی جامعه نمی دانند و با اینکه خیلی سکولار و آزادمنش تشریف دارند نمی دانند که ورود در هر حوزه ای برازنده ی هر کسی نیست و اگر چنین نموده باشند ، آنها هم جزو همان هر کس ها هستندکه گاه نیششان به آنها باز شده است و این مورد برای محترم ها ضرر دارد (!) و برای کم محترم ها ممتنع است و مفرح (!!) و برای نامحترم ها مایه ترقی و تجلی می باشد (!!!) اگر مردم را آگاه و بینا بپنداریم باید قبول کنیم که آنها می بینند و قرار نیست بعد از اینکه یکی خرش را به هر قیمت (!) از رودخانه مشکلات رد کرد و باندازه ی کافی زیرخودش جمع کرد (!) و از پساب  آبرو جمع کرد (!)، بشود دانا و پیشروی خلق الله !! و برای بقیه ببرد و بدوزد و انتظار داشته باشد که حرف اش را بخوانند !! کسی که چنین می کند و چنین می گوید باید بیاید وسط گود ، آنهم گود اجتماع و نه گود دنیای مجازی و از دور به این و آن بپرد !! همه ی مردم در یک جای مسیر نیستند که برایشان یک نسخه ی واحد نوشته شود !! یکی شاید تا ده سال آینده نیاز به خرید ماشین ندارد !! و شاید هم یکی تا ده سال آینده نیاز به تعویض و خرید طلا و جواهر ندارد !! گوشت را چکار باید بکنند ، در یخچال خیلی ها شاید برای دو ماه آینده گوشت هست ، و از نوع خوب اش !؟ و شاید هم کسی گوشت نمی خورد بخاطر خام گیاهخواری اش !؟ دیگران چه بکنند !؟ گوشت نخرند و برنج نخرند و کاهو نخرند و سیب زمینی که یکشبه دوبرابر شده را نخرند و ...

 

من که می گویم این نوشته ها از باد معده ی پر حضرات سلبریتی می باشد و غالبا ناآگاهانه و نسنجیده می باشند !! البته اگر " نه هر چیزی که گرون شده .... " را زودتر نگذاشته بودند و اقلام گران شده را ادامه می دادند خودشان به جائی می رسیدند !!!

 

دوم اینکه این مغز آگاه اشاره نکرده است که دلال و دزد شامل چه کسانی می باشد !؟ آیا زیرمیزی ادارات هم دزدی محسوب می شود یا فقط اجناسی که بار قاطر کرده و وارد کشورمی کنند را شامل می شود !! اینهمه بنگاهی در هر خیابان هست و کارشان دلالی است و خودشان می دانند که پست ترین درآمدها را دارند و البته گزاف ترین ها را !!! وقتی گرانی شامل همه چیز است ، آیا دزدی اتهامی برای همه می شود !؟ از تولید کننده تا فروشنده !؟ یا افراد خاصی را مدنظر دارند !؟ آیا منظورشان همان کسانی نیست که خودشان در زمان انتخابات برای آنها تبلیغ می کردند !؟ و کمی بعد همگی پشت # پشیمانم جمع شدند !! پشیمان  شدم گفتن زبانی چه دردی را دوا می کند وقتی عده کمی صاحب منصب شده اند و عده زیادتری بدبخت شده اند !!! آیا به فکر این نیستند که اشتباهشان را با پرداخت تاوان جبران بکنند !؟ مثلا علی کریمی و پرویز پرستوئی و ... بروند و هر چه دارند ( بعله ... هر چه دارند !! ) به حساب موسسات خیریه بریزند تا حداقل به آسیب خورده های واقعی برسد و آن وقت بیایند سر کوچه بنشینند و از این پیشنهادات سازنده برای کشور و اقتصادش بدهند !!!

 

و سوم اینکه در کنار هم بودن و عمل کردن نشانه اتحاد نیست و چه بسا ما این را در برهه های مختلفی دیده ایم و غالبا با بهانه های دیگری توجیه می شود !! ولی آنچه ما بعنوان دیگران در کشورهای پیشرفته یاد می کنیم ، داشتن فهم و شعورِ مدنی است و انسان هایی که شعور و مدنیت داشته باشند ، در هر کجای دنیا که باشند با هم متحد هستند !! و این افراد از افراد مشهور و سلبریتی ها دستور و برنامه نمی گیرند (!؟) بلکه از آدمهای فهیم تر و آگاه تر پیروی می کنند (!!؟)

 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا یکشنبه 27 خرداد 1397 ساعت 19:23

سلام
اگر اشتباه نکرده باشم آن زمانهای دور که واژه سلبریتی رایج نشده بود به اینگونه افراد نخود هر آش گفته میشد . همه این حضرات نامحترم الان در کشور روسیه مشغول خوشگذرانی هستند و این اراجیف را برای تداوم همین کارهایشان می بافند .دیروز تحریم افطاری امروز تحریم خرید کالا وفردا خرده فرمایشی دیگر ...

سلام
در توصیف شخصیت آنها قلم عاجز است ، مهم تر ملتی است که به هر اشاره ای راه می افتند و چقدر هم سریع راه می افتند که عقب نمانند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد