یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

شعر و ترجمه ...

 

یکجایی برای یک پست بجای کامنت این شعر را درج کردم از " بانو رئیس زاده " ، بعد اشاره آمد که آن را ترجمه بکنم ... خیلی سخت بود ولی غیرممکن نبود ... کمی زور زدم و بالاخره فرصت کردم تا آن را آنقدر که در توانم باشد به معنی متن شعر نزدیک بکنم ؛ کار سختی بود ...


حسرت یاش اولوب گوزللره دولماقدادی،دای گل!
گوزیاشلاری آخماقدا سئـــل اولماقدادی،دای گل!
 
 
هجــران توری دونیانی قفس تک بورویوبدور
دنیاکیمی ،باغـریمدا دارالماقدادی،دای گل!

سال داغلارا های ، گؤیده بولودلار دیله گلسین
یاپراق کیمی وارلیق بویو سولماقدادی،دای گل!

هجرینده گئچــــــــن لحظه لری ،  یانقیلی سازتک
غم پنجه سی،آه زخمه سی،چالماقدادی،دای گل!

سنسیزلیگه دؤزمک نه سایاق ممکن اولارمیش
دؤزودوم،دؤزوموم جانیمی آلماقدادی،دای گل!

گل قوی گؤنشین بایداسی دنیایه جالانسین
باغریمدا قارانلیق ایزی قالماقدادی،دای گل!

یاتمـــــاز، یولونو ، گؤزلریم اولدوزکیمی گؤزلر
گؤزلر کؤکو، حسرتله سارالماقدادی،دای گل!

هرگؤن "سحر" آددیملارینین ماهنیسین ایزلر

آچمیش سحرین باغری قارالماقدادی،دای گل!

 

===


اینهم از ترجمه :

 

 حسرت دیدار آب شده در چشمانم در حال پر شدن است ، بیا
اشک روان شده از دیده در حال سیل شدن است ، بیا


دوری تو مانند عنکبوت قفسی از تور روی دنیایم تنیده است

دلم هم مانند دنیایم در حال تنگ شدن است ، بیا


در کوهها فریاد بکش تا ابرها با غرششان آنها را جواب بدهند

حیات مانند برگ پائیزی در حال پژمرده شدن است ، بیا


لحظاتی که در فراق تو گذشت را مانند یک ساز پرسوز و تنها

پنجه ی غم با مضراب آه در حال زدن است ، بیا


با دوری تو چگونه می شد کنار آمد

صبر کردم ولی صبری که دلیل جان کندن است ، بیا


بیا تا کاسه ی نور آفتاب در عالم بپاشد

در قلبم نشان تاریکی در حال جاودان شدن است ، بیا


چشمانم مانند ستاره ها راه تو را به انتظار بیدار می مانند

ولی ریشه چشمانم در حال خشک شدن است ، بیا


" سحر " هر روز گوش به زنگ موسیقی گام هایت می ماند

قلب امیدوار صبح در حال شب شدن است ، بیا

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ستاریان پنج‌شنبه 23 مهر 1394 ساعت 16:00 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
آقا دست شما درد نکنه. واقعا که زحمت کشیدید. شعر رو روان و سلیس ترجمه کردید. بازم ممنون. تعبیر خیلی قشنگی هم برای " دای گل" بکار بردید. راستش من نتونسته بودم برای دای گل معنایی توی ذهنم دست و پا کنم

سلام
شما لطف دارید ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد