یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

عجله در خدمت کردن !

 

صبح رفته بودم نان تازه بگیرم ... وقتی من رسیدم یکی هم قدم هایش را تندترکرده بود که مثلا زودتر از من برسد !! نان تمام شده بود و باید تا دوره پخت بعدی صبر می کردیم ...

 

 

این رفتار در جامعه ی ما این روزها بیشترتر دیده می شود !! البته قبلا هم بود و مرحوم نادرمیرزا آن را شعر کرده بود ... سرعت خودروها در چراغ زرد دوبرابر سرعتشان در چراغ سبز است !! چراغ سبز را حق خودشان می دانند و هر طور دوست داشتند می روند (!) ولی چراغ زرد چون رعایت حق دیگران است (!) با سرعت بیشتری دوست دارند تا مالِ خود بکنند !!

 

چند نفری هم به صف اضافه شدند !! خانم جوانی که پوشش کمی ناجور ( البته به نظر ما که فسیل شده ایم !! ) داشت آمد توی صف ایستاد و پلاک ماشین اش نشان می داد که تهران شماره است ( و صدالبته از آن پلاک های مختص شهرستانی های تهران نشین !! ) یکی از خاصیت های فسیل شدن این است که آدم گاهی آن روی سکه را هم می تواند ببیند !! و کمی بعد از من پرسید که از ادامه ی این خیابان می توانم به اتوبان تهران بیافتم !؟ من داشتم جواب می دادم که آن مرد جوان پیش دستی کرد تا جواب بدهد و اشاره ای هم کرد که پشت سر من بیایید تا راه را نشان بدهم ( عطش خدمت تا این حد!!) آن خانم اصلا نگاهش هم نکرد و منتظر جواب من بود !! من هم راهنمایی مفصلی کردم (!) دقیقا چیزی که می پرسید ، و جایی که بودیم ، احتیاج به یک صفحه آ4 داشت !! ولی خدا را شکر مطلب را گرفت و منتظر نان نماند و چند عدد نان کره ای که توی ویترین ، آماده بود ، را گرفت و راه افتاد و رفت !! و آن مرد جوان ماند و نگاههای کمی سنگین دیگران !!؟؟

 

دو نفر داشتند از انتخابات حرف می زدند و طوری حرف می زدند که دیگران هم بشنوند ... یکی در حالیکه به من نگاه می کرد گفت : " در این شرایط شرکت در انتخابات اشتباه محض است ! " من هم خیلی سرد جواب دادم : " اگر به این نتیجه رسیده اید ! بهتر است رای ندهید ! " فهمید که جواب داده ام که رد بشود و بهش برخورد و گفت : " منظورم این است که هیچکش نباید رای بدهد !! " گفتم : " اگر فکر می کنید که در جایگاهی هستید که دیگران روی حرف شما حساب بکنند ، بهتر بود کاندید می شدید تا همه به شما رای بدهند!! "

 

نظرات 3 + ارسال نظر
فاضله یکشنبه 9 خرداد 1400 ساعت 09:07 http://golneveshteshgh.blogsky.com

آفرین

تنها یکشنبه 9 خرداد 1400 ساعت 09:32 http://fdaeto.blogfa.com/

از مشکلات پختگی و زیاد دانستن!
اینروزا باید کاری کرد تنهایی و فاصله بیشتر بشه و از علم و آگاهی هم کاسته باشه تا موش موشه آهسته بره و برگرده تا شاه پره نیشش نزنه!؟
سلام مهربون
شاد باش

سلام

نگین یکشنبه 9 خرداد 1400 ساعت 23:59 http://www.parisima.blogfa.com

سلام

باید دید آیا اگه بجای اون خانم، یه آقای گردن کلفت! آدرس میپرسید بازهم ایشون اینقدر عطش خدمت داشتن؟!

چند روز قبل یک بنده خدایی اینو از روی گوشیش برام خوند:
یه ایرانی به یه امریکایی میگه بیچاره شما اینهمه از انتخاباتتون گذشته ولی هنوز معلوم نیست رئیس جمهورتون کیه! ولی ما هنوز انتخاباتمون شروع نشده مشخصه رئیس جمهور کیه!!

سلام
اینکه ما عموما آدمهای ناراحتی هستیم (!) شکی نیست ...
و یکی از ناراحتی هایمان هم این است که ، خوب یا بد (!) ، همیشه خودمان را دوست داریم با آمریکا مقایسه بکنیم و شایدهم حق داریم چون ملت های هر دو کشور ، خوب یا بد (!) ، دو ست دارند از آزادی شان سوءاستفاده بکنند !! و ایران و آمریکا دو سر یک پیاز هستند !!
و امما انتخابات در ایران ، این روزها ، بهترین شرایط را دارد ... در این حالت هر کسی هر ادعایی کرد می شود ازش مطالبه کرد (هرچند بی پاسخ!) در دوره فعلی طرف هم از آخور می خوره و هم از توبره و هم از دست دیگرانی که اخلال میکردند گله منده و صد البته هم حس جوابگویی نداره !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد