یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

یا ایها السوئدیون !!

 

یک سرچ ساده اینترنتی نشان می دهد کشور سوئد که فرصت کافی در تاریخ سازی داشته (!)  هزاران سال قبل از ماد و عیلام و هخامنش ، تمدنش را تا پانزده هزار سال قبل کشانده است !!؟ آنها که بالای درخت زندگی می کردند کی بودند !؟

 

این کشور سلطنتی که یکی از قدیمیترین سلاطین هستند ، کشور را به مشروطه چی های اسکاندیناوی اجاره داده اند تا در یک دست براحتی دو هندوانه ی دموکراسی و سلطنت را بردارند !؟ چگونه در اینکار موفق بوده اند و شده اند ، قابل تامل است !؟ آنها این هندوانه ها را نه روی دست خودشان که بر روی شانه های بیش از دو میلیون آواره و پناهنده نگهداشته اند !؟ و غالب این پناهنده ها ، چون راه بازگشت ندارند ، سربزیرتر از مورچه های کارگر هستند !؟

 

حالا این جمعیت بزرگ و غیربومی و دارای فرهنگ قاراشمیش و ناهمجوش (!؟) هر از گاه یک لگدی به صاحبش می زند و این روزها سوئد آزاد درگیر مسائل ناجوری شده است ؛ مثل برادر بزرگش فرانسه !؟

 

در میان آواره _ پناهنده های مقیم سوئد ، سوریه و عراق و ترکیه و افغانستان و ایران و ... پرجمعیت تر هستند !؟ هم کنترل این تعداد مهاجر سهت است و هم اینکه کشورهای مبدا را با دست پیش روبرو کرده است ... عراق دیروز سفیر سوئد را اخراج کرد و کاردارش را خواست !؟ مطمئنا این کار عراق بعنوان پیشرو ، توهینی بمراتب سنگین تر به حکومت سلطنتی مشروطه سوئد است !!؟ و راه را برای کشورهای دیگر باز خواهد کرد ...

 

چندی پیش از یکی از دوستان خارج نشین و خیلی سلطنت طلب که پست های آتشین در رابطه با سکولاریسم و دموکراسی و کلاپ پادشاهی و ... پرسیدم :« آیا سکولاریسم به معنی جدایی دین از سیاست است یا شامل جدایی بی دینی از سیاست هم می شود !؟ » بنده خدا چون زیاد درگیر تغییر حکومت در ایران می باشد ، فرصت جواب نیافته است !؟!؟

 

بنظر نمی رسد مقامات ایران سفارت را تعطیل بکنند ، چون نمایش در مقابل سفارت سوئد ، انعکاس و فراگیری رسانه ای خوبی دارد !!؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام جمعه 30 تیر 1402 ساعت 18:38

کارل گوستاف شانزدهم (نام کامل: کارل گوستاف فولکه هوبرتوس، زادهٔ ۳۰ آوریل ۱۹۴۶) از ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۳ پادشاه سوئد است. کارل گوستاف شانزدهم پسرداییِ شهبانو(=ملکه) مارگارته دوم دانمارک است و نیای او گوستاو پنجم سوئد پسر عموی پرنسس مارتا مادر هارالد پنجم نروژ است.
ایران فقط جایگاه هزار فامیل نیست
شیخ سوئد هم از اقوام همسایه هایش هست
تازه اسمش هم ریشه ی آلمانی دارد
آنها هم خوششان می آید هر چند گاهی یک بار خلاصه سر زبان‌ها بیفتند

سلام
اینها امروزه در مرزبندی جدید به این اسم و اندازه درآمده اند ، در سالهای دورتر باهم دوستی و دشمنی زیادی داشته اند ... بقول مرحوم دایی جان :« یک شبه آدم نشده اند !»

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد