یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

آدم خراب ...

 

  

و گفت :« حتی ساعتی که خراب است در بیست و چهار ساعت ، زمان را ، دو بار درست نشان می دهد !! »

 

و امروز در سایه سرعت و اشتباه (!؟) هر روز آدمیانی را می بینیم که در طول بیست و چهار ساعت ، حتی یک نشانه از آدمیت ، از خود نشان نمی دهند ...


و هر روز از هم می پرسیم :« به کجا می رویم !؟ » و چه سوال بیهوده ای !؟ چون نه برای جواب دادن و نه برای جواب شنیدن ، درنگ نمی کنیم !!

 

چند روز است باطری ساعت دیواری تمام شده است و عقربه ها به ناچار از حرکت باز مانده اند ، آنهم در روی زمان ناجوری !!؟ هیچکس نمی داند در طول روز چندبار به ساعت نگاه می کند !؟ تا اینکه روزی برسد و ساعت کار نکند ... می توان تعداد نگاههای سرخورده را شمرد و نقش ساعت را در زندگی روزمره دانست ؛ حتی حالا که هشتاد درصد نگاهها به ساعت موبایل است تا ساعت مچی و ساعت دیواری !؟!؟

 

ساعت بزرگ میدان شهرداری تبریز ، چند وقتی هست که خراب است و دیگر کسی پیگیر تعمیر آن نیست ... پیرمردی بود که خیلی وقت است نمی بینمش (!؟) یکبار یکی تعریف می کرد که از کارهای روزمره او یکی هم این است که اگر ساعت چند دقیقه پس و پیش باشد ، زنک می زند ، زمین و زمان را بهم می ریزد تا درست اش کنند !؟

 

شاید  او مرده است ؟! و کسی حساس به درست کار کردن قدیمی ترین نماد شهر نیست !؟ کارمندان ساختمان هم که ازنیروهای متعهد و سربزیر هستند و اصلا سرشان آنقدر بالا نمی رود که ساعت را در بالای برج ببینند !؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام چهارشنبه 28 تیر 1402 ساعت 22:23

حیف است ساعت به آن زیبایی خواب باشد
چند وقت پیش مستندی در موردش پخش شد
****
امروز عصر از خدا خواستم ظهور را نزدیک نماید با این وضعیتی که من می بینم
اکثریت ملت ایران با این فرهنگی که پیدا کرده اند
فکر نکنم اهل بهشت باشند

سلام
کمی خواب خوب است ... باطزی گرفته ام ، حال تعویض ندارم ...
ایرانی ها از دورترین مسیر به بهشت خواهند رفت !؟ هم دنیا را سوختند و هم آخرت را ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد