یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

صبح گردی !!

 

من طبق معمول حوالی ساعت 6 صبح بیدار می شوم و چون از این بیدار شدن بدم نمی آید برای همین ترک نشدن عادت سحرخیزی ام ناراحتم نمی کند !! و این برخلاف نظر برخی از اطرافیانم می باشد که فکر می کنند بخاطر اینکه صبح ها کارخانه می رفتم ، برحسب عادت سحرخیز شده ام !!

   

شاید هم بدلیل سحرخیزی ام بود که چند پله از همکارانم جلوتر بودم و می دانید و اگر نمی دانید بهتر است بدانید که دو ساعت ابتدایی خیلی از کارمندان و کارگران ؛ مخصوصا در شرکت های دولتی ، در خواب آلودگی و پس لرزه های خواب سپری می شود !! و بهترین زمان برای مراجعه به اداراتی که خدمات ارائه می کنند حوالی ساعت 10 تا 12 می باشد !!!

 

امروز صبح موبایل را برداشته بودم و داشتم اینستا چک می کردم !! هر از گاهی یک مطالعه ی میدانی ، برای اینکه بدانی اخبار مهمی که در فضای مجازی می چرخد ، کدام هستند ، بدک نیست !!!


با توجه به گرانی ها و بی صاحابی بازار و اقتصاد رها شده (!) خدا را شکر تنها خبر اقتصادی که توی چشم بود ، تامین میوه ی شب یلدا بود و عدم نگرانی از توزیع انار و خرمالو !! علی برکت الله

 

دومین خبری که هنوز زیاد روی آنتن هست و البته بررسی کردم و یکی دو نفر در بازتاب آن اصرار داشتند ، اعدام روح الله زم بود !! و البته بدترین جای این خبر این بود که باباش گفته بود به خودش خبر نداده بودند !! یکی دوبار هم قبلا رصد کرده بودم که وجود زم و آمدنیوز چه نفعی به حال مردم داشت و چیزی دستگیرم نشده بود ، البته از  قرائن پیداست که گروهی برای تخریب گروهی دیگر برای او خبر می فرستادند تا او منتشر بکند و جا برای خودشان باز بشود و این بازی هم مثل خیلی از بازی ها یک جایی تمام میشوند !! ننه من غریبم بازی درآوردن پدرش محلی از اعراب نداشت !!

 

خبر بعدی انتخاب عادل فردوسی پور برای گزارش آنلاین بازی پرسپولیس و تیم کره ای از طرف ا. اف.سی بود !! و برداشت هایی که در حول و حوش آن شده بود که همگی شدیدا احساسی بود و تعبیر به نفع خود بود !! اگر ا.اف.سی از من که اصلا به موضوع احساسی نگاه نمی کنم در مورد گزینش یک گزارشگر برای این بازی سوال میکرد ، من هم فردوسی پور را پیشنهاد می دادم ، هرچند از او خوشم نمی آمد (!) ولی ببینیم در معامله سیاسی ، از نوع آب گل آلود (!) ، چی به نفع مان می باشد !! این انتخاب هم به نفع ا.اف.سی شد تا احیانا اگر در جاهای دیگری بد رفتار کرده بود ، در اینجا کمی کسب محبوبیت بکند !! مهم تر این است که ورزش سیاسی هر نفعی هم که داشته باشد ، برای دیگران خواهد بود !! پرسپولیس باخته است ، تراکتوری ها خوشحالی کرده و پرچم کره در برخی از سایت ها که معلوم نیست از کجا نان می خورند ولی نام تراکتور و تبریز را دارند ، دیده شد !! حتی استقلالی ها هم کمابیش خوشحالی کردند !! حسودان افتخارات تیم پرسپولیس ، نائب قهرمانی آسیا را به خواب هم ندیده اند و این ناراحتی شان توجیه روانی دارد !! ولی گزارشگر احمقی که می گوید ما به دوربین ها باختیم (!) یک آشغال فکری می باشد چون فکر می کند اگر دوربین نبود ، خطای بازیکن پرسپولیس !! خطا نبود !!!

 

یک خبر بیات(!)  هم وجود داشت و آن شعرخوانی اردوغان بود !! یک نکته ظریف این بود که ظریف ( وزیر خارجه ایران !) به اردوغان گفته که نمی دانسته چه شعری را خوانده است !!؟ اردوغان مطمئنا ترکی بلد است و می داند چه می خوانده ، یکی باید برای ظریف ترجمه می کرد تا او هم بداند !!! یک وزیر بهتر است به مسایل حقوقی و قانونی برسد !! مرزهای فرهنگی بحث شان از سواد سیاسی وزیر خارجه که سهل است ، از سواد سیاسی رئیس جمهور هم بالاتر است !! وقتی در مسئله ی قره باغ که مجامع بین الملل  دستور  به خروج ارمنستان داده بودند (!) ایران با پرروئی طرف ارمنستان را گرفته بود و اشغالگری را می خواست با مذاکره رفع بکند (!!؟) آیا وزیر خارجه آذربایجان توی صورت دیپلماسی ایران ، تُف انداخت که به خاطر یک بیت شعر (!) ظریف صاحبنظر شده بود !؟ و صد البته عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و این جریان باعث شد برخی ها بروند و چند صفحه تاریخ و جغرافیا بخوانند !! البته احمق هایی هستند که هنوز روی نقشه ی زمان هخامنشی زوم کرده اند !! و برخی هنوز نادرشاه را آنهمه غارت و ظلم کرد ، می ستایند !! بر اساس قضاوت تاریخ و فلسفه و فهم انسانی ، چنگیزخان بمراتب از نادرشاه فهیم تر و دلرحم تر و قانون مدارتر بود !!

 

خبر بهداشتی هم این را می رساند که تا تیرماه سال آینده یا قرمز خواهیم بود ، یا نارنجی و یا زرد !! آمریکا هم از مرز 350 هزار قربانی فراتر رفته تا کسانی که پیش بینی ترامپ از دویست هزار کشته ی کرونا را نتیجه اشراف آنها به مسایل کشورداری می دانستند ، به باد فنا بروند !! مرگی که همیشه برای دیگران می خواستند ، این روزها سایه اش را بالای سر خودشان انداخته است !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد