یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

استارت زندگی اقساطی !

 

این روزها مردم برای گذران زندگی و نیز تهیه مایحتاج و گاه مالایحتاج (!) به چند جا بدهکار هستند و سطح رفاه مردم با وام و بدهکاری بالا می رود !! مثلا برای خانه دار شدن یک زوج جوان ؛ که این روزها دیگر ممکن نیست (!) حداقل یک بدهی 10-12 ساله از نوع بانکی ضمیمه زندگی می شد و برای سایر اقلام هم همچنین ...

 

  

مردم ما دوست دارند همیشه یادی از ایام قدیم بکنند و کمتردیده شده که بگویند یادش بخیر قدیما اینهمه بدهکار نبودیم !! شاید خودشان هم می دانند این ظاهر آراسته ای که برای زندگی خود دست و پا کرده اند از محل همان بدهی هایی هست که بالا آورده اند و با نوسانات اقتصاد خرد و کلان (!) هر روز به زندگی شان استرس و فشار وارد می کند !!

 

نورا خانیم که بدنیا آمد در یک صندوق نیمه خصوصی و تماما از نوع قرض الحسنه واقعا اسلامی ؛ و نه از نوع بانکداری بدون ربا و سراسر مشمول الذمه گی (!!) ، برایش حسابی باز کردیم و یک سهم هم او را وارد بازی کردیم که از همان صفر زندگی بداند که برای آدم قبض مالی صادر می شود !! برادرم که حسابدار این صندوق است خبر داده بود که نوبت وام نوراخانیم را برای کادوی تولدش درنظر گرفته است و نوبت اولین وام زندگی اش افتاده بود به یک سالگی اش !! امروز حوالی ظهر رفتیم خانه ی آنها و آوردند چک اش را تحویل داده و از او رسید چک گرفتند ... یک فیلمی هم گرفتم برای یادگار !! یک انگشت شستی هم زیر سند وامش زد !!

 

 

این هم یک عکس بعد از گرفتن اولین وام زندگی اش ... بچه ی یک ساله که 7-8 میلیون وام بگیرد معلوم است که تیپ عکس اش این گونه بشود !!

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت 02:28

سلام

ای جانم این اثر انگشت خودشه؟!
خدا حفظش کنه ...

ما هم صندوق قرض الحسنه خانوادگی داریم که وامش رو من میگیرم ولی اقساطش رو همسرجان پرداخت میفرمایند..
مصداق بارز تشریک مساعی!!

سلام
بله دیگه ... ممنون
و البته که همسرجان ها عین هم عمل می کنند !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد