یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روزگار کم اینترنتی !

 

یکی دوروز است که فتیله ی اینترنت پائین کشیده شده است و علاوه بر اینکه کسب و کار خیلی ها را به بن بست کشیده است (!) فضای جدیدی برای تنفس خیلی ها باز کرده است (!) این روزها علاوه بر کارهای واجب و مستحبی بسیاری از غیرضروری های زندگی هم به اینترنت ربط پیدا کرده است و در این دو روز معلوم شده که چه حجمی از روزگار را اینترنت به خود اختصاص داده بود !!

   

یکی از دوستان در بازار تعریف می کرد که امروز که با مترو به سر کار آمده بودم از پنجره داشتم مناظر اطراف مسیر مترو را نگاه می کردم و واقعا برایم تازگی داشت و جالب بود !! یکی پرسید : " بار اول است که مترو سوار می شوی !؟ " و جواب داد : " شاید از افتتاح مترو تا حالا کسی باندازه ی من سوار مترو نشده است !!؟ چون ایستگاه دقیقا جلوی خانه مان می باشد و بهانه ای برای استفاده نکردن از مترو ندارم !! " سوال کننده پرسید : " یعنی تو تا امروز اصلا بیرون را نگاه نکرده بودی !؟ " گفت : " من همینطور که چشمم به گوشی است وارد مترو شده و چشم به گوشی پیاده می شدم !! " سوال کننده گفت : " دیگه خیلی اغراق می کنی !! " دیدم بنده خدا دارد دست به قسم می شود گفتم : " من یک سال با اتوبوس واحد رفته بودم ایلخچی ( شهری در نزدیکی تبریز ! ) تا برای یک چاپ یاد بدهم ... همیشه می خوابیدم و وقتی به محل پیاده شدن می رسیدم، مسافران که تقریبا افراد ثابتی بودند یک صدا داد می زدند چاپخانه چی بیدار شو ، رسیدیم ! و می خندیدند !! در طول یکسال شاید 5 بار پلیس راهی که رد می کردیم را ندیده بودم ... نه اینترنت بود و نه چیزی !! لازم به قسم گرفتن نیست ... اینترنت بدجوری همه را مشغول کرده است !! "

 

خلاصه اینکه اینترنت بدجوری توی زندگی ها رسوخ کرده و در این دو روز مردمی که کارشان با اینترنت است بدجوری درمانده شده اند !! یک نفر طرح هایش در کامپیوتر من هستند و من برایشان کار کرده ام ، امروز اس ام اس زده که برای لوگو فلان عبارت را اضافه کن !! گفتم : " تو با اس ام اس سفارش دادی ، من بعد از اضافه کردن عبارت فوق ، طرح را با اتوبوس برایت بفرستم که با هواپیما بفرستی ترکیه !؟!؟ "

 

توی بازار هم که بودم ، دوستم داشت از مدل کفش ها عکس می گرفت و زیرلب می غرید که از باکو تماس گرفته و نمونه خواسته اند و دارم عکس می گیرم که هر وقت اینترنت برقرار شد برایشان با واتساپ بفرستم !!


فعلا همین وبلاگ را داریم و دیگر سایت هایی که اگر جاهای دیگر کارمان راه افتاد ، به آنها نیاز پیدا می کینم ...

 

نظرات 3 + ارسال نظر
وحید دوشنبه 27 آبان 1398 ساعت 14:29 https://mottasel.blogsky.com/

قطع کردن اینترنت واقعا اشتباه بدی بود و به خیلی‌ها ضربه زد. بهتر بود مثل سال گذشته فقط دسترسی به فیلترشکن‌ها رو قطع می‌کردند.

فعلا در عصر پراشتباه به سر می بریم ...

نگین دوشنبه 27 آبان 1398 ساعت 22:14

درود بر جناب دادو

قطعی اینترنت برای من بد نشد.. حدود چهارصد صفحه کتاب خوندم ولی دلم برای وبلاگم تنگ شده..
دوست داشتم این روزها رو ثبت کنم .. نه بخاطر آشوبی که هر طرفف روو میکنیم حرفش هست .. روزهای بارونی شیراز و حال و هوای بارونی رو دوست داشتم بنویسم ...

از نورا خانیم عکس نمیذارین کمی حالمون بهتر بشه؟!

سلام
شاید لازم بود تا مردم کمی به خودشان بیایند ...
ولی کارهایی هم هست که تماما به اینترنت وابسته است ...

ایشالا عکس جدید می گذارم

سمیه چهارشنبه 29 آبان 1398 ساعت 08:35

سلام دادو خان
یکی دو روز اول مثل ی معتاد که مواد بهش نرسه بودم الان خداروشکر کمی بهتر شدم
ولی خب هر ازگاهی ی سرکی میزنم به گوشی
به قول دوستمون نگین خانم وقت شد کمی کتاب بخونم

سلام
ما کتاب نخواندیم ولی اطرافمان را دیدیم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد