یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روز رنگ زرد ...

 

امروز را روز شرف الشمس می گویند ، روزی که بیشتر از طلسم و نحوه ی نگارش و رونق کسب و کار جواهری ها و ... می توان به رنگ زرد رسید !!

 

 

می گویند عقیق زرد ، کاغذ زرد ، پارچه ی زرد ، جوهر زرد و ... وقتی همه ی نوشته ها را کنار هم می گذاریم می بینیم آنچه در همه مشترک است رنگ زرد است !! آیا واقعا خاصیت این داستان  که در این چند مدت اخیر از آن بعنوان دعا هم اسم برده می شود از طلسمش هست یا سنگ و کاغذ و زعفران و ... !!؟ و یا خاصیت رنگ زرد !!؟


امروز تعدادی برگ زرد در کنارم قرار دارد ، مثل سالهای گذشته ، یکی می نویسم و توی جیبم نگه می دارم ، امروز که نگاهش می کردم رنگش پریده بود ... معلوم بود تمام خاصیت اش را برای سالی که سپری کرده بودم صرف کرده بود !! دست اش درد نکند ...


چند تایی هم بِنام ، برای برخی آشناها خواهم نوشت ، فرقی نمی کند پیش خودم باشد یا به خودشان بدهم ... من اعتقادی به اصول و قواعد عده ای که معیشتشان از این راه است و هر سال هم زرق و برقش را زیاد می کنند ندارم ، راه خودم را ادامه می دهم ...


 



نظرات 3 + ارسال نظر
... چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 12:04

هر کو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز
نقشش به حرام ار خود صورتگر چین باشد..
سلام.
روز شرف و قدرت خورشید براتون مبارک باشه.
جایی رفته بودم انگشتر عقیق بخرم با حکاکی این حرز البته به نام.منتهی فروشنده گفتند که چون این نقوش اسامی خداونده ،به نام گناه بزرگیه و نباید چیزی جز این رموز باشه.
هنوز موفق به خریدش نشدم.

البته هر کو بکند فهمی نقشش درست درمیاد و آن وقت روزگارش حرام می شود !!

البته تغییر نام طلسم به اسم خداوند نوعی ایزوله کردن کسب و کار است !! ولی می پرسیدید که اینها نشان دهنده کدام اسماء هستند و رو چه حساب و کتابی !!!؟
در مورد به نام کردن ، همینکه یکی آنجا باشد و آن را خود و یا کسی برایش تهیه بکند ، به نام کردن است و لازم نیست زیر حکاکی ها نام طرف هم قید شود ...

... چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 12:12

حضرت محمد(ص) فرمودند: (یا على) همانا عقیق اولین کوهى است که به ربوبیت خداى متعال و نبوت من و وصى بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است...
جناب دادو آیا فکر نمی کنید خواص این رمز با خواص عقیق عجین میشه؟
یه نوشته ی دیگه خوندم که عقیق را با خاتم سلیمانی یکی دانستند.پس شاید این مطالب حکاکی شرف شمس را بر عقیق
اهم دونسته تا بر کاغذ یا پارچه.

اینها همه هستند و تاکید بر اینها شاید تخصص بخواهد و دردسر ساز شود !!!
ولی بنظر من همان مقدار ارادت شبانی و توکل کار ما را راه می اندازد ، ما را نه حکمت لقمانی است و نه حشمت سلیمانی

khatere hastam چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 12:26

دادو میشود ما هم جزو آشنایان شما قرار بگیریم برای ما هم بنویسید و پیش خودتون نگه دارید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد