یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

نورائیات

در خانه نشسته بودم که زنگ واحد را زدند و می دانستم نوراخانیم بهمراه مادرش هستند ، کمی با تانی رفتم و در را باز کردم  ... بلافاصله و قبل از اینکه وارد بشوند ، نوراخانیم در حالیکه به جای کفش داشت کاپشن اش را در می آورد گفت :

 

 

« باباااا یک شاعری بود که خیلی وقت پیش مرده است ، اسمش شمس تبریزی بود ! » خیلی تعجب کردم و البته همزمان شلوغی ام هم داشت گل می کرد که بانو اشاره آمد که حرفی نزنم ... و بعد دوباره توضیح گویان وارد شد و همچنان داشت از شمس تبریزی می گفت !!

به بانو گفتم :« خیر باشد !! از کجا به شمس تبریزی رسیده است ؟ » گفت :« برای سالروز تولد مولوی ( !) مراسمی در مهد گرفته بودند و از آنجا شنیده است ... »

عصر در صفحه مجازی مهدکودک ، تصاویر و فیلمی از مهد و بچه ها گذاشته بودند و یکی داشت درباره مولوی و شمس حرف می زد و چند بیتی از « بشنو از نی » را هم خواند و بچه ها با دهان و چشمانی باز گوینده را نگاه می کردند ...

این روزها دین گریزی ها از مدارس آغاز می شوند و بستر ذهنی کودکان بصورت نرم و لطیف بسوی دین گریزی سوق داده می شود ... درست است که بالادستی ها ، مثلا با کمی قشقرق (؟!) ، جلوی اسناد ۲۰۳۰ را گرفتند و به ریش رئیس جمهور وقت خندیدند (!؟) ولی او و دار و دسته اش که نوچه های قسم خورده هاشمی فقید بودند ، قبلا بذرهای سند ۲۰۳۰ را در مدارس غیرانتفاعی پاشیده بودند !! خدا اسلاف و اخلاف شان را لعنت کند ...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام دوشنبه 9 مهر 1403 ساعت 09:32

با درود
کاملا درست می گویی
مدارس متاسفانه به جای آموزنده های دینی بیشتر دارند روی مسائل لائیک کار می کنند
در رژیم سابق من قبل از ورود به دبستان
اصول دین و مذهب و فروع دین را یاد گرفته بود
چیزی از عم جز شما شنیده اید ؟

سلام
این روزها نباید تربیت را به امید دولتها رها کرد ... مخصوصا دولتهای درپیتی و مستاصل !؟
بله ، من سنم به عم جزء قد می دهد ... حتی یادگیری قرآن به روش قبلتر را عم بلد بودم و یاد می دادم ( مدل بیسوادی !)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد