یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

ماحصل هفته ی گذشته !!

 

در حالیکه تعداد همراهان رئیس جمهور در سفر به نیویورک بین عدد 12 و 186 نفر بلاتکلیف مانده است ، از نهاد ریاست جمهوری خبر رسیده که هر دو عدد غلط می باشد !؟ البته من جای این نهاد بودم به صراحت می گفتم به شما چه ربطی دارد !؟ و یا آن را امنیتی می کردم تا کسی سوال نکند !!

 

ولی اینکه اعلام کرده اند تعداد همراهان بین 80 تا 90 بوده است نشان می دهد که تعداد همراهان غیرقابل شمارش بودند؛ مثلا تعدادی همراه رئیس جمهور به نیویورک رفته اند یا یک مشت آدم همراه رئیس جمهور بوده اند !؟ حالا که با آن فرود بیادماندنی که بسیار هم مورد توجه جهانیان قرار گرفته است (!) و از فردا آکادمی پرواز و آموزش فرود نرم در تهران برای همه خلبانان جهان ( البته بغیر از خلبانان رژیم غاصب ! ) برگزار خواهد شد و احتمالا درآمد آن بیشتر از فروش نفت خواهد بود !!؟ ، سفر رئیس جمهور پایان یافته است و البته به خیر گذشته است باید سوالی در اذهان مطرح شود که اگر این پرواز بیشتر از این به خیر می گذشت (!) و با برخورد لک لکی که در ارتفاع بالاتر پرواز می کرد منجر به فرود سخت می شد !؟ این رئیس جمعیت هلال احمر ( سخنگوی حوادت دولت ! ) باید چه عددی برای تلفات و سانحه دیدگان ، ذکر می کرد !؟ اینکه بگوید بین 80 تا 90 نفر در حادثه فوت شده اند ؛ آیا کمی ناجور نمی شود !؟ 

در جریان معدن طبس یک نفر که داشت عرض خیابانی در طبس را طی می کرد (!) گفته بود که تعداد کشته ها 51 نفر می باشد ولی رئیس سخنگوی هلال احمر با تکذیب آن اعلام کرد که کشته ها 30 نفر هستند و بعد از چند روز باز سر همان 51 نفر توافق کردند !؟ نمی شود همان فرد عادی که آن روز داشت از خیابان رد می شد را رئیس جمعیت بکنند تا اخبار بموقع و موثق تر به مردم برسد !؟ و جالبتر اینکه برخی ها حادثه دیده های معدن را شهید اعلام می کردند ؛ انگار در یک معدن خصوصی که معلوم نیست درآمدش برای چه کسی هست ، در راه خدا درآمد حاصل می کردند !!؟

ماحصل سفر آقای پریزدنت به نیویورک خیلی پربار بود بطوری که بارهای اضافی را با یک هواپیمای باری خواهند آورد ولی اینکه در جلسات متعددی که با سران کشورهای دیگر داشته اند چه گذشته است (!) پوشش خبری مستقیمی ندیدیم تا بدانیم واقعا آقای مکرون و آقای پزشکیان واقعا برای چه دور یک میز نشستند !؟ یا هیئت سوئیسی از رئیس جمهور ایران چه می خواستند !؟ یا شاهزاده کویت به جای تماس تلفنی در همین نزدیکی ، چرا در نیویورک وقت پریزدنت را گرفته بود ؟ و چند سوال دیگر ... ولی همینکه دکتر ظریف این سفر را پربار و سخنان را کوبنده و حمایت ها را قاطعانه اعلام کرده است جای بسی خوشوقتی دارد!!؟ دکتر ظریف تنها جائی که می تواند با سر بالا راه برود (!) در کنار دست رئیس جمهور است ...

ولی یک نکته جالبی هم در بازگشت بود که باید بروید و فیلم را دوباره در تلوبیون ببینید ... رئیس جمهور بهمراه دکتر عارف داشتند می آمدند تا انتهای فرش تا برگردند و سان ببینند ... دکتر عارف بیچاره داشت حرکت خودش را با رئیس جمهور یکی می کرد که فردا نگویند پیرتر است و ... !؟ موقع عقب گرد ، رئیس جمهور به چپ برگشت و دکتر عارف به راست برگشت و بعد دوباره سر و ته کردند و به خیر گذشت ...


بازی جدید دولت برای بنزین ، بعد زا شایعات مختلف و زمینه چینی های متعدد و تائید ها و رد کردن ها به اینجا رسیده است که در استان های مرزی عملا چیزی بنام بنزین راحت وجود ندارد و حتی فرد از روی کارت خودش هم نمی تواند بدلخواه بنزین بزند !!؟ و در اکثر جایگاههای بین شهری کارت سوخت جایگاه ار حذف یا بسیار محدود کرده اند و متصدی ها به دلخواه و به فرد مورد علاقه خود کارت می دهند !!؟ و بعد تر اینکه در یکی دو هفته اخیر موردی بنام تابلو بنزین تمام شد در برخی جایگاههای شهری ، در شهری مثل تبریز دیده می شود ... یعنی بقیه را خدا رحمت بکند !! دولت نه دوست دارد با گران کردن بنزین ، گام اول در گرانی و تورم را بردارد !! و نه می تواند نیاز روزانه کشور را تخمین و تامین نماید !! و نه می تواند مصرف را مدیریت بکند !! شیر بنزین را می بندد و می گوید نداریم ... آیا این است همان مدیریت شایسته ها !؟

قیمت کارت بنزین با صد تا بنزین موجودی را دیروز پیش چشم من یک میلیون حساب کردند ، یعنی یک میلیون به صاحب کارت دادند ... طرف در کار انتقال نوشابه های انرژی زا از تبریز به تهران بود و ادعا می کرد که هر هفته 3 نوبت می رود و در هر نوبت 100 تا بنزین مصرف دارد و از هر نوبت حدود 12-15میلیون برایش می ماند !! و احتمال اینکه همین افراد تا یک ماه بعد سر دومیلیون هم توافق بکنند خیلی زیاد است !!؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام جمعه 6 مهر 1403 ساعت 15:13

با درود
نشستن پرواز به نظر من خوب بود
اول چرخهای عقب را روی باند قرار داد و بعد پس از طی مسافتی چرخ جلو زمین را لمس کرد
تعداد مسافران همان ۹۰ نفر باشند خوب است
دلیلی ندارد یک هواپیما را برای یک هیئت ۱۲ نفره زین کنند
اون جمله در مورد ظریف بیاد ماندنی شد
البته بچه پررو است میدان را ترک نمی کند
من هم به معدنچی ها گذشته شهید گفتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد