یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

جنگ در جیب مردم !!

 

خیلی سال پیش ،نویسنده ای یک کتاب نوشت که برای زمان خودش تخیلی بحساب می آمد و آینده را ترسیم می کرد ؛ ۱۹۸۴ (!) حالا در سالی که هستیم از چشم انداز تخیلی آن نویسنده ، چهل سال جلوتر رفته ایم ...

 

 

در اخبار شنیدیم که در اثر انفجار پیچرهای دستکاری شده (!) و شاید هم دستکاری نشده و از قبل برنامه ریزی شده ، در لبنان ، توسط اسرائیلی ها، هزاران پیچر در لحظه منفجر شده و علاوه بر تعدادی کشته ، هزاران نفر راهی بیمارستان شده اند ... با توجه به محل استفاده از پیچر و نیز محل حمل و نگهداری پیچرها (!؟) میزان صدمات براحتی قابل تخمین می باشد ...

حال اگر این مورد بخواهد به حوزه سایر دسترسی های تکنولوژیکی ، مانند تلفن همراه ، ایرپادها ، تلفن بیسیم ها و ... کشیده شود ، چه اتفاقاتی می تواند رخ بدهد !!

ما براحتی در دنیای آسایشمندی و راحتی غوطه ور هستیم و با تمام قدرت در تن آسایی پبش می تازیم و با وجود اینکه می دانیم که اغلب تکنولوژی های مورد استفاده ما بومی خودمان نیستند ( البته بعضی ها از برخی تکنولوژی ها ، صرفا بخاطر اینکه بومی نیستند استفاده می کنند تا بنوعی کلاس بگارند !! ) ، براحتی  از هر وسیله ای استفاده می کنیم و فکر می کنیم خود را به ساحل آسایش رسانده ایم ... در حالیکه زندگی در سایه تکنولوژی در کنار مزایایی که دارد (!؟) ما را بسیار وابسته و ضعیف کرده است و چه بسا ما نسبت به نسل های گذشته ، با فاصله ی بسیار کمی از مرگ زندگی می کنیم و بیش از پیش مستعد مردن هستیم !؟

اسرائیل که می رفت دو روزه کار غزه را یکسره بکند و در آن سرزمین گندم بکارد (!؟) و از روز سوم بفکر حمله به تهران و ایران بود (!؟) دارد به یک سالگی جنگی می رسد که هزاران بار بیشتر از غزه ، خودش را متضرر کرده است !! جبهه گیری های سیاسی سایر کشورها ، قطعنامه های مختلف و القابی که از تریبونهای رسمی مختلف داده می شود ، هر کدام باندازه چند سال بودجه زندگی در غزه ، تاوان روی دست اسرائیل گذاشته و از طرفی ، یمن و لبنان هم به آتش غزه دامن زده اند و اعتراضات داخلی اسرائیل هم وجهه داخلی را بهم ریخته است و همه دست به دست هم داده اند تا زمام داران وقت در اسرائیل دست به رفتارهای جنون آمیز و بقولی سیم آخری بزنند !! و همین امر جهان را وارد عصری جدید از جنگ های نامتعارف کرده است و پس از این انواعی از خبرها و کشتارهای جمعی و ... به گوش خواهد رسید !!

از سال ۱۹۷۰ به این طرف ( سال تولد من !) ، هر ده سال را می توان یک عصر جدید در زندگی انسانها در روی کره خاکی دانست ...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 ساعت 14:14

با درود
چقدر مردم آسیب پذیر شده اند
قبلا فقط می گفتند موقع رانندگی نه از همراه استفاده کنید و نه موسیقی و نه سیگار
الان‌فکر کنم دست زدن به کنترل تلویزیون و ریموت ها هم خطرناک باشد

سلام
هر تکنولوژی که ارزان عرضه می شود ، اعتیاد مصرف بهمراه دارد و در ادامه ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد