یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

و باران همه را شست ...

 

امشب ، شب اول محرم بود ... محرم که می آید ، زمزمه هایش زیرلب تکرار می شوند ... علم های سیاه که برافراشته می شود ، خاطرات بال و پر می گشایند !؟
 

 

هر محرم لر ، جوش ائدر غم لر

دشمنین ائوین ییخار بو قاره پرچم لر

===

امشب مهمان بودیم ، برخی ها که بواسطه شور چند روز اخیر ، ورقشان برگشته بود و رای داده بودند ، با تب و تاب از لزوم رای دادنشان حرف می زدند ... بعضی ها که کم هم نیستند ، دنیا را با قطب نمای خود می سنجند !؟ کار خوب کاری ست که آنها می کنند و کار بد کاری ست که آنها نمی کنند !! رای دادن خوب است ، اگر شعور آنها تحریک شده باشد ؛ حالا با هر شوری !؟ رای دادن خوب نیست ، اگر شعورشان نجنبیده باشد !؟

یکی گفت :« ساعت ۱۱/۳۰ شب رفتیم و رای دادیم ! » گفتم :« آن وقت شب ، من فوتبالم را دیده بودم و یکساعتی هم بود که خوابیده بودم ! »

+++

از ساعت ۱۲ شب که به خانه رسیدیم ، صدای طبل و بلندگو از سر خیابان می آمد ، آسمان هم شدیدا توی فاز رعد و برق بود !؟ البته بیشتر برق بود و صدای رعد را نداشتیم ... ساعت به یک بامداد رسید و صدای مداح تبدیل به فریاد گوشخراش و نعره های مستانه شد !؟ شوری چنان داشت که اگر همین لحظه با همین حال کربلا بود ، از هر دو طرف (!؟) ، کلی تلفات می گرفت ... با خودم گفتم :« این طور که این پیش درآمد شب اول را شروع کرد ، به شب پنجم نرسیده ، تلف می شود !؟ » و دقیقا ساعت ۰۱/۴۰ بامداد ، باران شروع شد ... شدید و مداوم ... یک دقیقه بعد سر و صدا خوابید و باران همچنان ادامه داشت ... حدود ده دقیقه باران بارید و بساط طبل و مداح را باهم شست و مجبور به ترک میدان شدند !!؟

 

نظرات 2 + ارسال نظر
فاضله یکشنبه 17 تیر 1403 ساعت 09:19 http://1000-va2harf.blogsky.com

روان شاد باشید

سلام یکشنبه 17 تیر 1403 ساعت 09:41

با درود
مسجد ما فعال اما با برنامه ی تداخلی
ساعت پنج و نیم کلاس قرآن در شبستان
در همین ساعت تفسیر قرآن در سالن دیگر
نماز مغرب و عشا
زیارت وارث که به نظر از تجمیع چند زیارت بود
سخنرانی
مداحی و مرثیه سرایی
این قسمت آخر تقریبا نصف بیشتر ملت بلند شدند و رفتند
به قول معروف علی مان و حوضش
شب هم در محل خبری نبود
معمولا از شب سوم مراسم شروع می شود

سلام
قدیمترها ، از جمعه بعد از عید غدیر مراسم محرم شروع می شد ، این روزها با سی چهل تا پخش قوی به محلات مجاور هم فریاد صادر می کنند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد