یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

انتخاب !!

 

رای دادید !؟ بله یا خیر قسمت کوچکی از جواب شماست ؛ قسمت بزرگتر انتخابی ست که کردید : " رای بدهید یا رای ندهید !؟ 

 

مطمئنا خیلی ها در عقل و دل شان به نتیجه منجر به عمل رای دادن نمی رسند و این اصلا بعید نیست !؟ در جوامع خیلی پیشرفته تر ( از نظر علوم سیاسی و علوم انسانی ) مانند فرانسه هم همیشه مشارکت برای رای دادن بالا نیست ... شاید این جمله خوشآیند نباشد ولی مشارکت با درصد بالا در کشورهای جهان سومی ( مانند ایران ) نشانه پیشرفت دروغ و فریب در زندگی روزمره مردم می باشد !؟

امروز صبح پانزدهم تیرماه ، که یادآوری روزش هم تداعی کننده گرمای تابستان می باشد !!؟ ما برنامه صعود به قله کمال ( قوش گؤلی ) را اجرا کردیم ، قله کمال یکی از هفت قله مشهور در رشته کوه سهند می باشد که به خاطر نزدیکی با تبریز و نیز برخورداری از جاده آسفالته ( هر چند بسیار نامرغوب ) منتهی به پیست اسکی سهند تبریز ، از اقبال بیشتری برای صعود شدن برخوردار است ...

برنامه را صبح ساعت 6 آغاز کردیم و حوالی ساعت 14 در خانه بودیم ... هوا بسیار عالی بود و بقیه مسایل هم خیلی خوب بودند ... من برای یک روز کوهنوردی حداقل می توانم ده بیست صفحه بنویسم ، ولی امروز کمی عکس می گذارم تا فرقی باشد بین خوانندگان وبلاگ با بینندگان سایر صفحات دنیای مجازی !؟ 

دیروز روز قلم بود ، من خیلی وقت است که دیگر دست به قلم و خودکار و مداد نمی شوم ؛ البته به غیر از زمانهایی که با نوراخانیم نقاشی می کشم !! و منتظرم تا روزی را بعنوان روز " کی برد " انتخاب کنند ، تا از خجالت کی بردم دربیایم !!

 

صرف صبحانه بهمراه دوستان ، آرم روی لیوان ها به قصد روشنگری می باشد ، تف به ریا !!

 

قوش ( قوچ ) گؤلی نام دریاچه ی پای قله کمال است ... کم عمق و از آب یخ های آب شده و چشمه ها زنده است !

 

 

تقریبا در نیمه راه این عکس را گرفتم ، عکس آبگیر و پیست اسکی و ماشین های کوهنوردان در پارکینگ دیده می شود و کمی تا هر جا که دیده بشود !!

 

این هم نمایی از قله " آق داغ " ( کوه سفید ) که پیست اسکی سهند روی یال آن قرار دارد ... ( شرق قله کمال )

 

آن قله نوک تیز ، زیاد هم نوک تیز نیست ولی از این زاویه چرا !؟ ، قله " دَمیرلی داغ " در غرب قله کمال ... ( دَمیر بمعنی آهن )

 

شلوغی مسیر صعود در این عکس مشخص تر است ... از پائین تا بالا صف کوهنوردان بودند ...


تیر ماه باشد !! و اینهمه برفچال در اطراف مسیر باشد !! و گاه برای رد شدن از میان برفها رد بشوی !! خیلی جالب بود ... ولی جالبتر از همه ، نبود حتی یک آشغال در طول مسیر رفت و برگشت بود !! اتفاقی که یهوئی نبوده است ، یادآوری های مکرر در کلاس های کوهنوردی ، تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن شعور کوهنوردان داشته است ( انشالله در همه جا چنین بوده باشد ! ) و شیوع این باشعوری در سایر موارد گردشگری و زندگی شهری و روستایی ...

 

نظرات 4 + ارسال نظر
فاضله جمعه 15 تیر 1403 ساعت 21:45 http://1000-va2harf.blogsky.com

رای دادم

سلام شنبه 16 تیر 1403 ساعت 10:20

با درود
من به جلیلی رای دادم
تصاویر خوبی بود
مخصوصا آن دریاچه کوچک آب سرد
نمی دونم قابل نوشیدن هست یا نه ؟
خیلی وقت است کوه نرفته ام
البته پای رفتن که ندارم
ولی با تله کابین می شه تا یک مقدار بالا رفت
بالاخره نا رای دهنده گان هنوز امیدواریم که شاید در روند زندگی ملت تغییری پیدا شود
البته منظور اونایی که در پوشش بیمه ای نیستند و روز مزد چشم براه کار هستند

سلام
آب چشمه و یخ ها هستند و طبیعتا سرد و قابل آشامیدن ، البته اگر کثافتکاری ها بگذارند ...
زندگی بر مدار واقعیت ها در جریان خواهد بود و چشم ها همیشه امیدوار ...

حمید یکشنبه 17 تیر 1403 ساعت 12:17

با سلام
آخرین بار سال 1388 رای دادم
تا اون زمان امید داشتم که شاید بشه از طریق صندوق رای وضعیت زندگی را کمی بهتر کرد. اما اون سال فهمیدم پیروز انتخابات در این نظام کسی است که نظر یک فرد خاص به نظرش نزدیک تر باشد. پس ترجیح دادم نه خون خودم را کثیف کنم و نه شناسنامه ام را.

سلام
قدرت رها شده در هیچ‌کشوری منجر به امنیت و آبادنی نشده است ، مطمئنا قوه مجریه باید تابعی باشد از نظام ، حالا نظام چگونه باید باشد و چگونه پایه ریزی شده باشد داستانش جداست !؟ هر نظام و حکومتی بر اساس داشته ها و پشتوانه هایی تاریخ انقضایی دارد ، ساسانیان چهارصد سال ، اشکانیان ، افشاریان و ...
هیچ نظامی با رای عوض نشده است ...

حمید چهارشنبه 20 تیر 1403 ساعت 11:46

با سلام مجدد
نظامی که به فرد متکی نباشد نیازی به تغییر ندارد.
وقتی در جامعه ای احزاب پویا با سیاستها و نگرشهای مختلف درحال کار باشند به محض این که سیاستهایشان نظر مردم را جلب نکرد در انتخابات بعدی با احزاب دیگری جایگزین خواهند شد.

سلام
ولی تاریخ ما نمونه های زیادی دارد و نشان می دهد بتدریج حاشیه های فرد ، جای فرد را گرفته و تاریخ انقضا را رقم می زنند ...
البته نمونه دیکتاتوری خوشگل و مدل جدید هم وجود دارد ، مثل دو برادر بزرگ جمهوری خواه و دموکرات که وارث مادام العمر پدر در آمریکا شده اند و نه حزبی حایگزین می شود و نه می تواند بشود !!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد