یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

جملات سر راهی !


قرارمان ابتدای مسیر ایلان اوچان بود ، یکی از معروفترین مسیر برای بالا رفتن از کوه ، این روزها مسیر بالا رفتن زیاد شده است ، مخصوصا که مسیرهای مربوط به جنگلبانی و فضای سبز هم به مسیرهای قدیمی اضافه شده است !! 

 

 

ایلان اوچان که ترجمه اش می شود ( محلی که مار می پرد ) !! در این کوهسار مارهای آبی عموما غیرسمی و نهایتا تا نیم متر دیده می شوند !؟ ایلان اوچان یک دره پر سایه است که از کنار دیواره سنگنوردی معروف به همین نام رد می شود و تقریبا هر روز می توان شاهد تمرینات سنگنوردان در این دیواره بود ؛ قدم اول سنگنوردی طبیعی شهر از اینجا شروع می شود ...



قرارمان ۱۸/۱۵ بود و من چون از محل دیگری می آمدم ، یک ربع زودتر رسیدم و پای دیواره نشستم تا دوستم بیاید ... عصرها از همه مسیرها صعود می کنند و تقریبا همه ی مسیرها پر تردد هستند و اینجا هم مثل بقیه ... کوه‌نوردانی که از کنارم رد می شدند غالبا یک چشم هم به دیواره داشتند و بدون اظهارنظر رد نمی شدند !!

- یکی می گفت : سنگنوردی کار با ریسک خیلی بالاست و بنظر من حماقت است !!

- یکی می گفت : ابزار های اینها بخاطر بالا بودن قیمت ها ، اکثرا چینی هستند و من عمرا به این طناب ها و گیره ها و ... اعتماد نمی کنم !!

- یکی می گفت : دارند با عزرائیل پاسور بازی می کنند !!

- یکی می گفت: من اصلا این کارها را حساب ورزش نمی گذارم !!

- یکی می گفت : .....

البته بخاطر اینکه سر و صدای غیرورزشی (!) خانم های روی دیواره بلندتر بود !؟ برخی ها هم دوست داشتند نظرات غیرمتعارف و جسورانه تری بدهند !!

و من تنها می شنیدم ،هر کسی موقع رد شدن نظری می داد ، حواسم به عکاسی بود و دوست نداشتم مناظر مختلف ثابت و متغیر را از دست بدهم و برای همین به شنیدن اکتفا می کردم و تمایلی به نگاه کردن به صورت صاحبنظران نداشتم ... 

مناظر ثابت همان دیواره و کوه و ... می باشد و مناظر متغیر عبور تله کابین از روی دیواره و حتی عبور هواپیما از بالای کوه و ...

ما کمی زیاده از حد کارشناس هستیم !! در هر موردی بی محابا نظر می دهیم !! و غالبا در کار خودمان ساکتتر هستیم و هر چقدر فاصله مان از یک جریان بیشتر باشد راحتتر نظر می دهیم !! در همین چهل - پنجاه روزی که گذشت ، یک عالمه در مورد انتخابات و حواشی آن حرف زده شده است ... البته در نظر دادن های همدیگر ، بنوعی شریک جرم هم هستیم !! در یکی دو روز سیل پیامکی داشتیم از هر دو نامزد که داشتند آرزوهای دور و دراز مردم را به واقعیت تبدیل می کردند ...

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد