یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

نامها و نشانه ها ...

 

کدام اسم ( منظورم اسمهای پرتعداد است ! ) در میان دوستان و آشنایان و کسانی که در لیست کانتکت حافظه تان هست ، پر تکرار و یا تکرار بیشتری دارد !؟

  

من هم مثل خیلی های دیگر ، دوستان و آشنایان زیادی دارم و در میان اسامی مختلف ، یک نام همیشه برایم پرتکرار بوده و خاطره خوبی از آن دارم و حالا بنوعی از این اسم انرژی مثبت زیادی می گیرم ... برخی اسم ها تکرار زیادی در جامعه ندارند و برای همین شاید در لبست دوستان هر فرد یکی دو تا بیشتر نباشند ؛ مثل کامبیز !! ولی برخی پرتکرار هستند ؛ مثل محمد و علی و ... !! و شاید در هر لیستی صدها نام از این دست باشد , ولی گاه یک نام بطرز عجیبی پر تکرار می شود و با یک مطالعه اجماعی ، یک نتیجه خوب به انسان می دهد ... نام پر تکرار و منظور نظر من در لیست دوستانم ، سعید می باشد !! من تعداد زیادی سعید در دور و برم دارم و جالب است که یادم نمی آید یکی از اینهمه سعید ، ناجور درآمده باشد !! در میان دوستان کوچه و بازار ، در بین همکاران کارخانه ، در میان همبازی های مختلف در رشته های مختلف ورزشی و ... همیشه چند تا سعید دارم !!

این حس خوبی که از سعید می گیرم را به خود آنها هم برمی گردانم ؛ مثلا یکبار کاری گرفته بودم و طرف مقابل می خواست بیعانه بدهد ، نامش را که گفت ، گفتم :« همین که نامتان سعید است ، خودش بیعانه است و نگرفتم !! » و هر روز حداقل با دو یا سه سعید ، رودررو شده و سلام و علیک دارم !؟

دیروز با دوستم ، سعید رفته بودیم کوهپیمایی عصرانه و یک دمنوش هم خوردیم و چند فقره خوش و بش هم کردیم که اتفاقا چند موردشان سعید بودند !! امروز صبح عکسی که گذاشته بودم را یک سعید دیگر ( همنورد دماوند و علم کوه ) لایک کرد و نوشت :« خوش بگذرد ... » برایش نوشتم :« برای من همیشه با سعید ها خوش می گذرد ... »

شما چطور !؟ تا بحال فکر کرده اید نامی در میان فهرست دوستان و آشنایان ، برایتان نشانه ای بوده باشد !؟

 

نظرات 3 + ارسال نظر
فاضله سه‌شنبه 8 خرداد 1403 ساعت 09:34 http://1000-va2harf.blogsky.com

من با محمد ها حس خوب دارم

چرا که نه !؟

سلام سه‌شنبه 8 خرداد 1403 ساعت 10:21

اسم یکی از برادر های من هم سعید است
یک سعید هم از همشهری هایمان داشتیم که مشهور به سعید بایه بود
بایه مخفف بایه قوش است
و بایه قوش به زبان محلی یعنی جغد
البته بعد ها در دام اعتیاد افتاد
احتمالا الان هم زنده نباید باشد
از اسمهایی که من دوست دارم
داریوش هست
همچنین یک شخصیتی به آدم های به این نام می دهد

سلام
یک مقایسه بین سعیدها و وحیدها بکنید ببینید چه نتیجه ای می گیرید ...

سلام سه‌شنبه 8 خرداد 1403 ساعت 19:10

وحید
اونی که ازش خونه خریدم و تقریبا انداختند نامش وحید است
همسایه ی بغلی هم وحید است
ظاهرش آدم خوبی است
یک وحید هم در اقوام داریم
اون هم خیلی خوبه زحمت کش مهربان یک دختر کلاس اولی هم دارد خیلی اجتماعی و دوست داشتنی
ولی نمیدونم چرا خانمش گیر داد برای جدا شدن
و بالاخره جدا شد
مطمئن هستم که وحید آدم سالم و سر برای بوده و هست
همسرش هم مومنه و مقید است
وقتی شنیدیم دارند جدا می شوند
از تعجب شاخ در آوردیم

اصلا وحیدها نقطه مقابل سعید ها هستند !! ( البته یک درصد استثنا را همیشه درنظر می گیرم !؟) شما می توانید روی وحیدها و سعیدهایی که نمی شناسید هم تحقیق بکنید !؟
آیا اسامی آدمها را دنبال خود می کشند یا آدمها صاحب نام خود می شوند !!؟ وحید بودن سخت نیست و خیلی هم ممکن است ولی سعید بودن کار می برد !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد