یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روزی بنام دختر ...

 

 

امروز روز اول از دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر نامیده شده است ( خاصیت مناسبتهای منطبق بر ماه قمری این است که نصفش یک روز و نصف اش فردایش می افتد !) ... البته تمام روزهای ما روز دختر است ، مگر می شود خانه ای دختر داشته باشد و بتواند وقتی کنار بگذارد ؛ مخصوصا که شیطون بلا هم تشریف داشته باشد !

امروز از ساعت 5/30 صبح که نوراخانیم بالای سرم آمد و تقریبا بیدارباش زد به خوابمان ، روز دختر ما شروع شده است !؟ خدا را شکر که هفته دختر نیست والا من باید می رفتم خانه مادرم برای استراحت !؟ و یک پرس هم بازی از نوع تمرینات سخت و مخصوص کشتی کج باهم داشتیم و مرا دراز به دراز خوابانده بود و روی کمر و پشتم می پرید و خوش به حالش بود و البته من هم ؛ با احتساب اینکه حالا هفده کیلو تشریف دارد !!!

چند روز پیش توی خانه مادرم بودیم و مامانش داشت توصیه های تغذیه ای و رفتاری می کرد که زیاد شلوغ نکند و ضمنا این را هم گوشزد می کرد که حالا سارینا جون ( خانم معلم اش که خیلی هم دوستش دارد ! ) با دوربین رفتار و حرکاتش را می بیند (!) و این قسمت از آن موارد خیلی کارساز هست که اصلا به مذاقش ( و مذاق من !) خوش نمی آید ... ( نظرات من در باب تربیت ، چند مجلد کتاب می شود ولی مطمئنم هیچ انتشاراتی زیر بار نشر آن نمی رود !! )  و کمی بعد دوباره داشت از سر و کول من بالا می رفت و هر از گاهی هم می رفت و به مادرم می گفت : " مادر ... این پسر تو مرا زد ! " یکبار که زیادی شلوغ می کرد گفتم : " اَلَم بِاَنَّ سارینا جون یَری ؟! " ( آیا نمی دانی که سارینا جون دارد می بیند !؟ از قدیم در خانه ما نقل و قول های قرآنی رواج دارد !! ) بلافاصله برگشت و گفت :" چی میگی آقای و لم یولد !! " و ما آنقدر خندیدیم که ... بقول شهریار : " ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی   /   تو بمان و دگران وای به حال دگران "

 

نظرات 3 + ارسال نظر
فاضله پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 15:53 http://1000-va2harf.blogsky.com

حافظه تون وقلمتون عالیه

سلام جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 08:02

با درود
چهارشنبه
در جلسه ی آقای تراشیون در مورد نعمت دختر داشتند
خیلی صحبت شد
البته از احادیث هم استفاده شد
وقتی صحبت می کند من همراه با ایشان رفتارم را با بچه ها مقایسه می کنم که چه ضعف هایی در رفتار داشته ام
به مناسبت روز دختر به نوه دختر ام دویست تومان دادم
او که پدرش همشهری شما است
عادت به جمع کردن دارد
بعد علاقه به خرید طلا

سلام
خدا حفظشان کند ...

سلام جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 09:27

https://eitaa.com/ostadtarashioon1940
صحبت های آقای تراشیون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد