یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بی وزنی !؟

 

من تا ده - پانزده سال پیش ، توی اتوبوس یا ماشین نمی توانستم بخوابم و تا رسیدن به مقصد بیدار می ماندم ... البته آن روزگاران جزو افراد دایم المسافرت بودم  !؟

 

 بعدها که افزایش وزن ناگهانی پیدا کردم و در عرض چند ماه ، دو نوبت و در هر نوبت ده کیلو روی وزنم آمد و مرا از هفتاد و چند کیلو آورد به نود و چند کیلو (!؟)  پروسه خواب من تغییرات اساسی کرد ... البته ده کیلوی اول در ظاهر بدنم ملموس است و ده کیلوی دوم خیلی ناملموس و اغلب با شنیدن وزنم ، شک می کنند ولی حجت نهایی ترازو است !؟ حالا بیش از پانزده سال است که حوالی نود و چند قرار دارم !؟ 

علاوه بر سنگین شدن و کم شدن تحرک ، بطرز عجیبی در مقابل خواب ، آنهم توی ماشین بیطاقت شدم و خیلی زود خوابم می گیرد ... گاهی در تعریف این حالتم به دوستانم می گویم :« زمانی از تبریز تا بندرعباس نخوابیدم ، حالا توی تاکسی ، بین دو چهارراه را یک چرت می زنم !؟» 

خواب توی ماشینم هم عالمی دارد ، سرم را به صندلی تکیه نمی دهم و با شروع خواب ، سرم روی گردنم بدون کنترل به جلو و یا اطراف هم می شود ، از این حسی که خودم متوجه آن هستم خیلی زیاد خوشم می آید ...

امروز برای افطار باید می رفتیم حدود سی کیلومتری خارج از شهر ، از شهر که خارج شدیم ، حدود ده - بیست دقیقه یک چرت داشتم که باندازه یک وعده خواب کامل  لذت بخش و اثربخش بود و از تبعات آن بیخوابی فعلی ام می باشد !!

برگشتنی که نوراخانیم توی ماشین خوابش گرفت ، اشاره کردم به همان ده دقیقه قبل از اذان افطار و گفتم :« من توفیق فضانوردی نداشتم ولی حس شریف بی وزنی را در چرتهای داخل ماشین درک کرده ام !! »

ماه بزرگ و زیبایی در آسمان ، ما را تا رسیدن به خانه همراهی می کرد ، ماه رمضان ، برای دوست دارانش ،  پر از حس های شریف هست ... در حالیکه روزه ندارها (!) با حرفهای سبک و سطحی شان فضا را پر کرده بودند ، با یکی از روزه دارها (!) بصورت درِگوشی (!؟) یک مکالمه و حس عمیق را تجربه کردیم ...جراحت عحیبی ست که هفده نفر سر سفره افطار بنشینند و تنها پنج نفر روزه باشند !؟

 

نظرات 4 + ارسال نظر
سلام جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 05:28

عالیه

فاضله جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 08:45 http://golneveshteshgh.blogsky.com

چقدر قشنگ حرف زدین

امیر جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 10:39 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

سلام
سال نو مبارک و طاعات و عبادات قبول حق
دلیل افزایش وزن ها چی بود؟
من یه ممدتیه توی دفتر کارم ساعت 11 تا 12 خوابم میگیره و وقتی می خوابم خواب هم می بینم خیلی برام عجیبه
تندرست باشید.

سلام
سال نوی شما هم مبارک ...
من والیبال حرفه ای را قطع کرد و بلافاصله چوبش را خوردم ، حالا پانزده سال است با بیست کیلو مشکل دارم
چقدر خوب ... یک ربع الی بیست دقیقه خواب در سر کار خیلی خوبه !؟

سلام جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 18:34

با درود
وزن زیاد عوارض دارد یکی هم همین خواب های
وقت و بی وقت
یک آزمایش خون نیاز هست که بدهی
احتمالا اوره بالا است

سلام
آزمایش دادم ، کمی قند نشان داد ... فعلا فرصت نکرده ام به پزشک نشان بدهم !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد