یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

ماه مبارک


  

 

حلول ماه مبارک رمضان مبارک باد ... دیروز هوای بالای سر ما ابری بود و قاراشمیش ، هلال اول و آخر ماه هم که جزو دهک اول هست و نیم ساعت بیشتر نمی تواند روی پا بماند ...

امروز هوا صاف بود و البته من در خانه نبودم و امیدی به دیدن هلال ماه نداشتم ... توی خیابان دارایی و دقیقا جلوی مسجد صاحب الامر ، هلال ماه رمضان را توی افق و در میان دریای خون ( شفق غروب ! ) دیدم ... رویت هلال ماه لذت خاصی برایم دارد و دلیلش را نمی دانم!

ماه رمضان ، موسم دعا و عبادت ، رسید... متاسفانه ، مخصوصا ، در طول صد سال گذشته ، تلاش بسیار زیادی در راستای دین زدایی شده است و اگرچه کامل موفق نشده اند ولی بعد از انقلاب برخی دوستان نادان ( روحانیت کم شعور و پر مدعا ! ) پشت دشمنان دانا ایستادند و کار نیمه تمام پهلوی ها را پیش بردند !! البته به سرانجام نرسانده اند ولی تا حد زیادی موفق شده اند تا پایه های اعتقادی مردم را سست بکنند !؟ و سر معیشت مردم را به دُمِ اعتقاداتشان گره بزنند !؟ تا سر هر دو راهی و سه راهی و چند راهی ، مردم از دین خود مایه بگذارند !!؟

امید دارم که مومنین در این ایام مبارک تا می توانند دعا بکنند ... نه اینکه بعد از هر دعایی منتظر اجابت بمانند !! بلکه هی دعا بکنند تا شاید یکی از آنها بگیرد ... 

بقول شاعر : از هر کرانه تیر دعا کرده ام رها      باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام سه‌شنبه 22 اسفند 1402 ساعت 16:54

من تا حالا یادم نمی آید هلال اول ما را مشاهده کرده باشم
معمولا از روز دوم برای من قابل مشاهده بوده است
در خانواده ی ما نماز خوان و روزه گیر به اندازه تعداد انگشتان هم نیست
همه با توجه به وضعیت معیشتی مناسب دین گریز شده اند
خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند

سلام
کمیت زیاد مهم نیست ، همان چند نفر اگر کیفیت متوسط داشته باشند ، کافیست !؟ با یک دست نمی شود دو هندوانه برداشت ، خاصه که هندوانه دنیا نقد است و هندوانه آخرت نسیه ؟!

فاضله سه‌شنبه 22 اسفند 1402 ساعت 17:02 http://golneveshteshgh.blogsky.com

رمضان مبارک باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد