یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

جام آسیایی 2024

 

دوره های جهانی و بین قاره ای فوتبال و ایضا المپیک ها و دوره های ورزشی مختلف را جوری تنظیم کرده اند تا بخش بزرگی از رسانه و ذهن مردم بیکار نمانند و دائما درگیر مسایلی از این قبیل باشند و البته این نوع مشغولیت کاذب که پوششی از ورزش دارد به مذاق خیلی ها خوش می آید !؟ 

  

و اینکه چه کسانی پرده گردان هستند و چه معامله های کلانی در پشت پرده صورت می گیرد ؛ نه به ما ربط دارد و نه می تواند ربط داشته باشد !؟ و شاید روزی مردم بفهمند که فلان مورد کلان سیاسی در سطح بین الملل (!؟) و یا فلان جنگ (!؟) در فلان اتاق فکر ورزشی پایه ریزی شده بود !؟


چند روزی هست که بازیهایی آسیایی - اقیانوسیه 2024 شروع شده است و تیم هایی از مرحله آمادگی به مرحله کری خوانی رسیده بودند حالا در مقابل هم صف کشیده اند تا خانه های جدول را یکی یکی بالا بروند و در آن بالا بالاها دستشان به جام برسد ... 


بازی های دور اول دیشب با بازی عربستان و عمان پایان یافت و شاید بهترین بازی دور اول همین بازی عربستان با عمان بود !! عربستان هم تیم باسابقه ای هست و هم تیم توی چشمی هست !! شاید سابقه درخشانی نداشته باشد ولی بدجوری توی چشم هست و چشم برخی ها را هم بدجوری اذیت می کند !! گزارش تلویزیونی جوری بود که نظر منفی گزارشگر را از دقیقه اول تا سوت پایان بازی ، بوضوح نشان می داد ... از چینش بازیکنان توسط مربی نامداری که نخ کراواتش ، در مورد فوتبال ، از کارشناسان فوتبالی ایران بیشتر می داند !؟ تا روند بازی که بر یک تاکتیک استوار بود و ... و در نهایت  نتیجه برد عربستان که بیشتر از عمانی ها ، پسند ایرانی ها نبود !!؟


شاید عامل بدبختی و عقب ماندگی ما ، همین رذالت فرهنگی ست که در همه رده های زندگی از خودمان نشان می دهیم ... فرقی نمی کند در زمینه اقتصادی باشد یا سیاسی یا ورزشی و یا مدیریتی ....


در میان تیم هایی که یک سرو گردن بالاتر از بقیه هستند ، ژاپن بازی خوبی به نمایش گذاشت ، با اینکه دو گل خورد ولی نشان داد ژاپن احساسی نیست و بالاخره حقش رابدست می آورد !! کره جنوبی کمی ضعیف تر از چیزی که باید می بود نشان داد ولی نتیجه را گرفت و می شود به حساب بازی اول گذاشت !! ایران طبق معمول بازی اولش به مظلومترین و ضعیف ترین تیم جدول خورد و محک جدی برایش نبود و بازی با نتیجه پر گلی که داشت به اعتبارش نیافزود و شاید بنظر من تنها گلی که دریافت کرد ، ضعفش را نشلن داد !! استرالیا که تنها مدعی غیرآسیایی بازی هاست ، هند را از پیش رو برداشت و من هنوز برای فوتبال هند جایگاه مشخصی در بین تیم ها نمی بینم ... شاید ده سال بعد بتواند یک تعریف فوتبالی برای خودش داشته باشد !! عراق بدقلق بازی اول را با اندونزی نه چندان مطرح بازی کرد و او هم وضعیتی مثل تیم ایران دارد !!


دردور دوم بازی ها ، شاید مهمترین بازی، بازی بین عراق و ژاپن باشد و بازی تیم های دیگر در همان حد و اندازه بازی های دور اول خواهد بود ، ایران بعد از فلسطین با هنگ کنگ بازی خواهد داشت و نباید بازی سختی باشد و حداقل انتظار از تیم ایران برد با بیش از 5 گل می باشد !!؟ البته مجری - کارشناسان درپیتی فوتبال که سرآمد همه شان آقا جواد خیابانی می باشد با آب و تاب در حال بررسی هستند و نظرات کارشناسانه می دهند و برنامه های ویژه ای که در این زمینه دارند دست کمی از برنامه های طنز ندارد !؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد