یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

مصاحبه با تاریخ !؟

 

دیشب خانه مادرم بودم و زود خوابیدم و برای همین نصف شب بیدار شدم و خوابم نبرد !! هر شبکه ای که زدم دیدم جنازه و گریه و ... پخش می کنند و مادرم هم از آن دور ، غصه دار می شد و برای همین قال قضیه را به کمک دگمه قرمز کندم و خاموش کردم ...

  

 

حوالی اذان صبح بود و من هنوز بیدار بودم !؟ از سر بیکاری کمی با خودم مصاحبه کردم ببینم چطور از آب در می آید !؟ کسی که سراغ ما نمی آید !؟ نظرمان هم برای کسی مهم نیست !؟ حداقل با خودم که می توانم مصاحبه بکنم ... یادش بخیر یک زمانی دورتر یک مصاحبه یا با خودم کرده بودم در مورد بهمنی که آمده بود و چند نفر را بکام مرگ کشانده بود و به یکی دو نفر فرستاده بودم و جنجالی برای خودش دست و پا کرده بود !! جالبی داستان اینجا بود که مسئول گنگی که متن نوشته به دستش رسیده بود و مرا می شناخت !؟ داستان را متوجه نشده بود و دنبال مصاحبه کننده می گشت و بعدها خبر داده بودند که ابتدای نوشته درج شده است که مصاحبه با خودم !؟!؟

 

- من می توانم چند دقیقه وقت شما را بگیرم و سوالی بکنم ؟

- اگر تحمل جواب را داشته باشید ، از خیر چند دقیقه می گذرم !


- نظر شما در مورد حوادث اخیر غزه و کشتار مردم بی دفاع و ... چیست ؟

- به نظر شما ، نظر من بعنوان یک فرد عادی که نمی دانم جزو کدام دهک سیاسی هستم (!؟) مهم هست !؟


- بعنوان یک انسان در هر دهکی می توان نظر داد !؟

- با تشکر از راهنمایی شما و بعنوان یک انسان می توانم بگویم که هر کاری تاوانی و هزینه ای دارد !؟ اگر کار شما بر اساس منطق جاری و قبول شده باشد ، برایش هزینه پرداخت می کنید و اگر بر اساس عرف و منطق جاری نباشد ،برایش تاوان پرداخت می کنید !! کاری که حماس در شکستن ابهت اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل کرد ، فوق العاده بزرگ بود و علاوه بر اسرائیل خیلی از کشورهای سرمایه داری را به هراس افکند و نشان داد با دست خالی هم می توان به استحکامات بظاهر غیر قابل نفوذ نفوذ کرد و برای همین تاوانی که باید برایش محاسبه کرد ، به نرخ امروز خیلی زیاد خواهد بود و من فکر می کنم در ازای این کار شگرف ، فلسطین باید حداقل سی- چهل هزار کشته غرامت بدهد !! و سر و صدای مختلفی که در گوشه و کنار بلند شده است برای چانه زنی و کاستن از تعداد غرامت ها می باشد !؟ و این چیز غریبی نیست ... مثلا در جریان یازده سپتامبر ، یک گروه شورشی سعودی ، با هواپیماهای ربوده شده آمریکایی به برج های اقتصادی آمریکا کوبیدند و اژدهای بیرحم را بیدار کردند ، سیاستمداران باید راهی برای برون رفت از این سرافکندگی پیدا می کردند ... گروه چند نفری بن لادن و دوستانش را اگر قیمه کرده و می خوردند (!؟) یک هزارم از این سرافکندگی را نمی کاست !؟ به عربستان هم که گاو شیرده جهان معاصر است نمی شد چیزی گفت !؟ برای همین تلافی را سر افغانستان درآورده و حدود پنجاه هزار نفر را کشتند تا دیو درونشان کمی آرامش بگیرد ...


- یعنی بنظر شما اینکه " گنه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری" درست و عادلانه است ؟

- وقتی از عدالت حرف می زنیم باید نسبت به همه چیز اشراف داشته باشیم ، نمی شود با اطلاعات خام و نیمه درست و نیمه غلط از عدالت حرف زد ... کلاف دنیا آنقدر پیچیده که معلوم نیست مسگری شوشتر همان شعبه دوم آهنگری بلخ است یا نه !؟ با واژه هایی مانند عدالت فقط می توان آب را گل آلودتر کرد برای منافع بعدی ... ما کسی را متهم نمی کنیم و کسی را مبرا نمی دانیم ... بعضی اوقات که ناراحت هستیم سعی می کنیم ناراحتی مان را نشان بدهیم و برای همین بهتر است خوددار باشیم و خدای نکرده خودمان متهم نشویم و برای همین بهتر است نظراتمان عمومی تر باشد ؛ مثلا حمله به مراکز درمانی و مدارس و ... را محکوم کنیم ؛ هر کجای دنیا که باشد !!


- و در این میان نسبت مان با حقوق پایمان شده چه می شود ؟

- متاسفانه حقوق هم چیزی مثل عدالت است و اشراف داشتن به تمامیت حقوق مردم ، کاری غیرممکن است و پرداختن به آن آدم را ملعبه دست سیاستمداران می کند !! بنظر من در هر واحد افزایش نرخ تورم در کشور ، مثلا رسیدن از 20 به 21 ، مسئولین ارشد اقتصادی کشور کاری در حد یک نسل کشی را مرتکب می شوند !؟ ولی آیا بیاد دارید به خیابان رفته و آنها را رسوا بکنید !؟ هر کسی که در کار تولید سیگار و پخش و فروش و مصرف آن هست ، پایمال کننده سهم زیادی از حقوق اجتماعی است !؟ آیا تاکنون از روشنفکران و سیاستمداران و مردم کسی به خیابان ریخته تا آن را محکوم بکند !؟ و هزاران ویروس اجتماعی که می تواند حقوق مشخصی را پایمال بکند و براحتی از کنارش رد می شویم ، اینکه چرا یک شبه غیرتی می شویم و یک عمر بی احساس و بی غیرت هستیم ، جای سوال ندارد!؟!؟


- پس باید مردم غزه در این آتش بسوزند ؟

- بله ... مردم غزه در شرایطی هستند که باید چوب ناشکری و تساهل و تسامحی که در گذشته داشتند را بخورند ... هر کمک کم و زیادی که به ایشان می رسد را هم باید با منت قبول بکنند !! البته کشورها و کسانی که در این ناشکری و تساهل و تسامح دست داشتند باید در تحمل تاوان کمکشان بکنند و منتی نیست !؟   مردم اسرائیل هم در شرایطی هستند که زمینه طماعی و دست درازی برایشان مهیا شده است و بهتر است که افسار اختیارشان را در دست داشته باشند تا زیاده خواهی برایشان دردسر نشود ، بهرحال خون چیز ناجوری هست و اگر خون ناحق باشد کمی ناجورتر ...


- و سخن آخر ؟

- سخن هیچگاه آخر ندارد ولی می شود برای دعای اختتام گفت که خدا را شکر که لطفش باعث شد تا در بیست سال گذشته ، کشور و مردم ایران از دست افکار شوم و پلید خاتمی و دار ودسته اش ؛ خاصه مهاجرانی که از طرفداران تساهل و تسامح بودند رها شدند والا حالا ایران خود غزه ای شده بود با پهنه بزرگتر (!) و آسیب پذیری بسیار زیادتر (!) و هر روز مردمی و قومی ، روی خون مردم و قوم دیگر رژه می رفتند !!؟؟


لعنت الله علی القوم الظالمین

 

نظرات 2 + ارسال نظر
فاضله پنج‌شنبه 27 مهر 1402 ساعت 12:01 http://1000-va2harf.blogsky.com

عالی بود

همطاف یلنیز جمعه 28 مهر 1402 ساعت 09:50 https://fazeinali.blog.ir/

سلام سلام
متشکرم. خیلی خوب بود
به ویژه جواب سوال گنه کرد در بلخ آهنگری...
آقا هرچند وقت از این مصاحبه ها با خود داشته باشید خوو

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد