یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

آخر خط !!

 

امروز برای گرفتن سفارشی رفتم مرکز شهر ، کمی زود بود و خیلی از کرکره های بازار پایین بود ... رفتم مغازه دوستی که با دیدن من ، دعوتم کرد برای چایی !

  

 

همسایه اش همراهش بود و مشغول خوردن صبحانه بودند ... همسایه اش را دورادور می شناختم ، تازه به دوران رسیده بود و از قضای اتفاق ، ناسازی بازار به او ساخته بود ، اینها را دوستم تعریف کرده بود و زیاد در نخ فعالیت اش نبودم !؟

 

با دیدن من گل صحبتش شکفت و بی مقدمه گفت :« این بی شرف ها دیدی چکار کردند ، زدند بیمارستان را منفجر کردند ؟ »  لحنش بوی مسخره کردن می داد و برای همین گفتم :« نشنیده ام ، خبری شده ؟! » مجبور شد چند سکانس عقب تر برود و توضیح بدهد ، حس کردم بیشتر خوشحال است تا ناراحت !؟ گفتم :« جنگ است دیگر ، قدیم ها اینترنت و تلویزیون نبود ... مردم بعدها می شنیدند جنگی رخ داده ... حالا هم همه می دانند و هم همه ی خبرها زیر ذره بین است !! » خودش هم متوجه شد که او را جدی نگرفته ام و کمی بهش برخورد ...

 

کمی بعد دوباره به من گیر داد و گفت :« شما. سیدی ، این اسرائیل را یک نفرینی بکن ، شاید گرفت !! » گفتم :« بد را اگر نفرین بکنی ، بدتر می شود !! ولی تو اگر بگویی بدتر از حماقت چیه من نفرین می کنم که به آن دچار بشوند ، شاید هم ندارد ، حتما می گیرد !؟ »

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام پنج‌شنبه 27 مهر 1402 ساعت 10:54

میگن سوره حشر را بخوانید
دعای جوشن صغیر بخونید
ولی دم آمریکای جنایتکار گرم
سه روز از جنگ گذشته وزیر خارجه اش اونجا بود
شب اش هم چند تا پرواز باری آمریکایی کلی موشک تحویل دادند
دو تا ناوش هم راهی خاور میانه کردند
الان هم که رئیس جمهورش در کنار رفیق صهیونیست دارد شامپاین به سلامتی هم می زنند
اون وقت کشور های مسلمان
اعلامیه می دهند
فقط محکوم می کنند
مجلس مفتخور نمایندگانش دور تریبون رئیس
مرگ بر اسرائیل می گن
والله دعای جوش صغیر و سوره ی حشر زیر لحاف فایده ندارد
یک قدم مثل
آمریکای جهان خوار بر دارید

سلام
دعا فایده دارد ؛ چه زیر لحاف و چه بیرون توی خیابان !؟ فقط مهم این است که خواننده دعا واقعا ایمان و اعتقاد داشته باشد یا صرفا صحنه سازی باشد

آمریکا واقعا به منافعش اعتقاد دارد و برای همین با صراحت روی آن می ایستد ولی در کشورهای مسلمان ، عده ای اندک که هیجان زده شده اند در خیابان شعار می دهند !! و سیاست مداران دارند چرتکه می اندازند !! ضمنا مسلمانان هفتاد و دو ملت هستند که برخی از کشته شدن برخی خوشحال می شوند !؟ دولت و اکثریت مردم عربستان و مراکش و مصر و ... منتظر آخر بازی هستند و یک عده هم که هیجانی در خیابان هستند ، اردوغان یک زمانی جلسه دافوس را بخاطر حضور نماینده دولت کودک کش ترک کرده بود ولی حالا موقعیت متزلزلی دارد و حتی جیکش هم در نمی آید !؟

شما همان سوره حشر و دعای جوشن را بخوان !! نارنجک نیست که ضامن را بکشی و منفجر بشود ، یک روزی اثر می کند !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد