یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سطح شهر ...

 

رفته بودم چاپخانه پیش دوستم ، کارمان کمی زیادی کش آمد و ساعت به دو ظهر رسید ... تازگی ، چند مغازه بالاتر یک غذافروشی باز کرده و صاحبش یک  خانم بود ... رفتم ببینم غذا چی دارد و برگشتم به دوستم گفتم برویم چیزی بخوریم و برگردیم ...

   

غذا سفارش دادیم و خوردیم و من کارت دادم و پرسید :« حساب خودتان را کم کنم یا دو تفرتان را ؟؟ » برایم زیادی تازگی داشت ، فکر کردم تازه کار است و ناشی ، گفتم :« باهم هستیم دیگه !؟ » گفت :« پرسیدم دیگه ... دیروز پسر و پدری آمدند غذا خوردند و رفتنی هر کدام حساب خود را دادند !؟ » گفتم :« خدا را شکر ما پدر و پسر نیستیم و هنوز دوستیم !! » بعد به فکر خودم خندیدم و با خود گفتم :« انگار ناشی خود من هستم !!»

 

===

 

توی اتوبوس در راه خانه نشسته ام ، دو فقره دانشجو با لهجه غلیظ کردی ، باهم فارسی حرف می زدند !؟


 اولی :« بیا برویم ولیعصر ، یکساعتی قدم بزنیم و تماشایی بکنیم و بعد برگردیم خانه ... » دومی :« حال ندارم ، خسته ام ... می روم یک دوش بگیرم و استراحت کنم ... » اولی :« بیا بابا ، دو تا قیافه خوشگل ببینی حالت سر جایش می آید ... » دومی :« اصلا بگویند جنیفر آنجاست هم نمی آیم ... » 


مجبور شدم سرم را برگردانم و ببینم صاحبان این مکالمات چه شکلی هستند !؟ دومی را سرکوچه می گذاشتی ، زباله گردها هم بهش دست نمی زدند با خودم گفتم شاید از آن خرخوان هاست که در کنکور دو رقمی می شوند !!؟ ملت ما همیشه در حرف زدن یا ته پیاز هستند یا سر پیاز !؟ ولی پای ترازو پیاز هم محسوب نمی شوند !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام سه‌شنبه 21 شهریور 1402 ساعت 20:58

ضرب المثل خوبی بود
سر پیاز . ته پیاز
به نظرم کار اون خانم در مورد مقدار پول ناهار خوب بوده است
پیکی نیکی غذا خوردن خیلی خوبه به هیچ کسی فشار نمی آورد
خود آدم همیشه خودش را خوش تیپ ترین فرد می داند
زن و مرد هم ندارد

سلام
هر شغلی، در هر محل و موقعیتی ، ایجاب های خاص خودش را دارد ...
باهم بودن و تنها بودن بد نیست ، ولی همراه بودن خوبتر است ، فرق آدمها را تحمل فشار تعیین می کند
و کمی واقع بین بودن هم زن و مرد ندارد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد