یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

زلزله در مراکش ...

 

خبر آمد که زلزله این بار یک وجب در نقشه به غرب حرکت کرده و دامن مراکشی ها را گرفته است ؛ موروکو ؛ مغرب ؛ کازابلانکا ؛ رباط و در نهایت جبل الطارق قسمتی از شناخت من از اسامی و تاریخ و جغرافیای آنجاست ...

  

 

مراکشی ها سه دسته هستند ، آنها که مذهبی هستند و آنها که غیر مذهبی و آنها که قومی هستند !! قومی های آنجا هیچ نسبتی با ما ندارند غیر از یک اتصال به آدم و حوا !؟ مذهبی ها هم از ما خیلی دور هستند و تنها نقطه مشترک ما در نشان دادن علاقه مندی های اسرائیل ستیزانه و فلسطین دوستانه است !؟ همان چیزی که سیاسیون و غیرمذهبی های مراکش را از ما دور می کند ... دو نفر حاکم سیاستمدار طرفدار اسرائیل در اول انقلاب ، حسن شاه مراکش  و حسین شاه اردن بود !!؟

 

مراکش و کازابلانکا ، شهر خانه های سفید ... کشوری که نوک حمله مسلمانان بود در فتح اندلس و رشادت های طارق ابن زیاد ... اندلسی که هیچگاه آنچنان که باید اسلامی نشد (!؟) چون مسلمانان واقعی در آنجا نبودند و فتح شده بوسیله قدرت شمشیر و سیاست  بود ؛ دقیقا برخلاف جریان ورود اسلام به ایران ؛ هرچند هزار سال برخلاف اصل داستان شایعه و نظریه و داستان ساخته اند !!؟

 

در خبرها :

تعداد کشته ها از هزار و سیصد گذشته است ... با این حساب ادامه خواهد داشت !! ... خانه های سفید هم آسیب دیده اند ... ایران هم اعلام آمادگی کرده است ... دو روز قبل مراکشی ها در اعتراض به رفتارهای اسرائیل ، خواستار اخراج سفیر آن کشور از رباط شده بودند ... شاید اسرائیل عصای حضرت موسی (ع) را پیدا کرده است و به زمین نراکش کوبیده است !؟!؟

 

سالهای دور رمانی عاشقانه خوانده بودم که حول و حوش فتح اندلس بود و یکی از قهرمان ها «هانی » نام داشت و شاید دیگری « عبدالرحمان » !؟ ... داستانش یادم رفته است .

 

دوستی با کنایه به من گفت که بفرستند ، مراکش می روی !؟ گفتم چون می دانم نمی فرستند جوابم بله است وگرنه دوست ندارم بروم !؟ ... من به هیچ یک از شعارهای صلیب سرخ و هلال احمر اعتقادی ندارم !؟ ( دقیقا مثل کله گنده های این جمعیت ها !! ) برای من رنگ و جنس و مذهب و زبان و ... فرق دارد و اهل کلاس گذاشتن نیستم !!؟

 

این روزها ، یا حکومت های آفریقا تکان می خورند و یا سرزمین هایشان ... مراکش بی هویت تر از آن شده که قد علم کند ... با این حال پرچم فلسطین را چنان در قطر برافراشتند که ایرانی ها شرمنده شدند !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد