یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

حرف مفت !!

اسنپ گرفتم که زود و بی دردسر به مقصدم برسم ... ماشین توی راه بود که پایین آمدم و با نکهبان برج مشغول خوش و بش بودم  ، 

 

 

بیست متری پایین تر رفت توی سایه ایستاد ... من هم در حالیکه سرم را طرف مخالفش گرفته بودم عرض خیابان را طی کردم و ایستادم ... زنگ زد و اعلام حضور کرد و منهم همچنین (!؟) کیفم کمی کوک بود ... خیلی به اکراه دنده عقب گرفت و لاک پشتی عقب آمد ، منهم همچنین (!؟) یک پراید داغون بود که اگر محکم ترمز می کرد ، بدنه جدا می شد ولی رو داشت مثل سنگ پای قزوین ( البته حالا سنگ پای چینی  خوش فرم تر و معروف تر هستند ! ) وقتی داشتم می نشستم گفت :« من دقیقا جایی که لوکیشن زده بودید توقف کردم !! » گفتم :« اتفاقا چند متر بالاتر از جایی که ایستاده بودم را زده بودم !» بعضی ها حرف راست منطقی را نمی زنند و دوست دارند ادعای غلطشان را با مسایل دیگر توجیه کنند ... کم هم نیستند !!

 

راه افتاد و منهم سرم توی گوشی بود ، پرسید :« از کدام مسیر بروم ؟! » گفتم :« فرقی ندارد ولی کمربند میانی بروی ، شاید بهتر باشد ! » کلا نخاله تشریف داشت و بعد از اتمام حرف من فرمان را پیچاند و رفت طرف اتوبان ؟! هنوز آن بیست متر دنده عقب اذیتش می کرد ...


وارد اتوبان که شد ، سرش را افقی تکان داد ... ترافیک مرده و راننده هایی که جلوی هم می پیچیدند ... مثلا تشریف می برند سر کار و دوست دارند سر راه مسافری هم بردارند که هم بنده خدایی را بردارند که توی راه نماند (!؟) و هم چندرغاز وصله مالی بزنند به خشتک مخارجشان (!؟) ، آن وقت از لاین سرعت ، مثل جنگنده ها عرض اتوبان را شیرجه می روند و بلبشو می شود ... راننده ماشین ما چند تا به راننده آن ماشین ها فحش داد !؟

 

کمی آمدیم و کلافه شده بود ، من داشتم توی گوشی گیم بازی می کردم !! کارشناسان خدوم و واقعا مهندس شهرداری تصمیم کبری گرفته اند که قسمت فضای سبز و ایمن (!؟) وسط اتوبان را به اتوبان اضافه بکنند و حالا چند ماه است ماشین ها در حال خاکبرداری ، درخت برداری ، زیرسازی و ... هستند ... مسافت هم کم نیست و خیلی کار دارند !!!؟

 

راننده چند تا هم فحش شناسنامه دار به شهرداری و پیمانکار داد و گفت :« توی چین در عرض چند روز یک برج فلان طبقه زده اند ، اینجا دو ماه است می خواهند جاده را درست کنند و هنوز به جایی نرسیده اند ... »


گفتم :« می دانی ساعت-قیمت لودر ، فینیشر یا غلطک چند است ؟ » گفت :« نه ... »

گفتم :« می دانی مسافت کل پروژه چقدر است ؟ » گفت :« نه ...»

گفتم :« می دانی قرارداد شروع و اتمام را چگونه بسته اند ؟» گفت :« نه ...»

گفتم :« می دانی آسفالت ، متری چند هست ؟» گفت :« نه ... »

گفتم :« می دانی هزینه جابجایی این دکل های برق چنده و بعهده کیه ؟» گفت :« نه ... »

گفتم :« وقتی از هیچ چیز پروژه خبر نداری؟! چرا بیخود فحش می دهی ؟! سواد اینستاگرامی بدرد حرف مفت زدن می خورد... کسیکه دارد پروژه را کار می کند ، یکی مثل من و تو هست ؟! با خودت مقایسه کن نه با چینی ها !؟»

 

بنده خدا شاید فکر کرد ، مهندس شهرداری هستم یا یکی که توی کار این پروژه هاست ...‌فحشش را هم که داده بود ... بقیه مسیر را بدون اینکه حرفی بزند ادامه داد ، اگر از مسیری که من پیشنهاد داده بودم می رفت ، حداقل بیست دقیقه‌ جلوتر بود !!!

 

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم و سعید. سه‌شنبه 24 مرداد 1402 ساعت 02:04 http://Saghf.blogsky.com

قلمت خیلی گرمه

سلام

سلام سه‌شنبه 24 مرداد 1402 ساعت 08:58

با درود
خیلی زیبا بیان کردید
یکی از ایراد ها عدم دقیق اطلاع رسانی است که باعث ترافیک و بهم ریخته شدن اعصاب می شود
چند وقت پیش عزم مسافرت به شمال را داشتم
مسیر هراز را انتخاب کردم
اگر ورودی اش یک بنل می زدند که مسیر بسته لست
نیاز نبود راننده ها چهل کیلومتر بروند و دو باره برگردند و مسیر فیروز کوه را انتخاب کنند
البته نرم افزار بلد بیچاره مسیر چالوس را معرفی می کرد
ولی من سمت هراز می رفتم
ایراد دیگه انتخاب پیمانکاران که قیمت پایین را پیشنهاد می دهند بعد هم مثل ۰۰۰ در گل گیر می کنند

سلام
اینکه چه کسی کارش را درست انجام می دهد ، در کشور ما ، صد تا کتاب حرف می شود زد !! مسئولان ما بیشتر حواسشان به خارج کشور است تا داخل !؟
متاسفانه حرف مفت زدن ، عادت مردم شده است ... شاید یک مسافر در این قبیل موارد به مشکل بخورد و حق هم دارد ولی راننده اسنپ که توی شهر می چرخد ، باید بیشتر از یک مسافر غریبه حالی باشد !؟

امیر سه‌شنبه 24 مرداد 1402 ساعت 11:17 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

سلام
این گفتگو من رو یاد شعر حج ناصر خسرو قبادیانی انداخت

سلام
من هم دوستانی داشتم بنام های ناصر ، خسرو و حتی قباد ( البته قباد بعد از انقلاب اسمش را به عباداله تغییر داد ! )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد