یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

مهمان ...

چندسال پیش ، در جریان زلزله ورزقان ، چند بار هلی کوپتر سوار شده ام ، حالا هر وقت صدای تاپ تاپ هلی کوپتر می آید ،چنان در آسمان دنبالش می گردم انگار نوکر بدون اجازه کلیدش را برداشته است ...

 

 

در خانه نشسته بودم که صدای تاپ تاپ هلی کوپتر آمد و من ناخودخواسته رفتم کنار پنجره ای که باندازه چهار دانگ شهر چشم انداز دارد (!؟) و به آسمان نگاه کردم ، ارتفاع پرواز پایین هلی کوپتر باعث می شود که صدا زودتر برسد و بعد خودش رویت شود ... در کوهستان ردیابی هلی کوپتر از صدایش تقریبا ناممکن است !!؟

 

دو فقره هلی کوپتر کنار هم رد شدند و تا اندازه مگس بشوند ، نگاهشان کردم ... رفتند در فرودگاه بنشینند !! یادم افتاد که بنر زده بودند و رئیس جمهور و هیئت همراهش مهمان تبریز بودند ...


عصر رفتم مرکز شهر ، محدوده ملاقات مردمی که در مرکز بود از چند ناحیه بسته شده بود و برای همین ترافیک کوری در خیابان های منتهی به مرکز شهر وجود داشت ... من یک ایستگاه مانده به میدان شهرداری پیاده شدم و مسیرم جدا بود ، در خیابان یکی داشت بوق می زد ، از کنارش رد می شدم ، گفتم:« اگر به ماشین جلویی می زنی ، نزن !! ، چون تا سر خیابان ترافیک مرده است !؟ » گفت :« چرا ؟! » رد شدم و با خودم گفتم :« چهار تا بنر می زنند ادعا می کنند که ریخت و پاش کرده اند !؟ یکهفته است خبر آمدن رئیس جمهور پخش است ، حالا می پرسند عروسی کیه ؟! بحث دوست داشتن و دوست نداشتن نیست ، زن و بچه را مثلا آورده خرید و دو ساعت گیر افتاده ، خبر داشتن برای تلف نشدن وقت خود فرد مهم است !!»

 

یادم افتاد در جلسه دادگاه و استماع سخنان مدیر تیک تاک ، همه بدون استثنا علاوه بر رعایت وقت اختصاص یافته ، با یک لحن فوق العاده مودبانه ای با رئیس و متهم حرف می زدند ، مطمئنا ادب اجتماعی مقدم بر ادب خانوادگی و شخصی است !!

 

شاید تندروی غلط برخی ، برای نشان دادن مردمی بودن (!؟) چنان بنیاد ادب اجتماعی کشور را بهم ریخته که به این زودی ها درست نخواهد شد ... زمین نشستن در مجلس و کاپشن پوشیدن و ... !!!؟ جالب است که طرف در اروپا و آمریکا با شلوارک می رود بیرون ولی وقتی جای رسمی می رود باید کت شلوار پوشیده و همه موارد را رعایت کند !!؟ در اینجا طرف کت شلواری است ، روزی که در مجلس نطق دارد مثل کارمندان سد معبر شهرداری لباس می پوشد تا مقبولیت عام پیدا کند !!!؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام جمعه 19 خرداد 1402 ساعت 09:41

واحد شمارش بالگرد
فروند است
کاملا موافق نوشته هایت هستم
امان از این نا هماهنگی ها که سیل فحش را به ناف خدمتگذاران صدیق را باعث می شود
و امان از دو رنگی های مسئولین

سلام
واحد هلی کوپتر فقره است ، بالگرد ایرانی است و واحدش را فرهنگستان تعریف می کند !!!
سفر کاری که همراه دیدار تبلیغاتی _ مردمی باشد ، از این مردم آزاری و فحش ها دارد !! خدمتگزار اگر صدیق باشد ، از خاش نفعش به ماکو می رسد !!
لعنت به ریا !!!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد