یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

و گفت ...

قبلا یک بار تعریف کرده ام که در سفرهای نخجوان ، از راننده ای پیر ، شماره گرفته بودم و هر بار که می رفتم به او زنگ می زدم تا بیاید و با او به اینطرف و آنطرف برویم ... کرایه دربستی آن زمان پنج منات بود و من ده منات می دادم و هم راهنما بود و هم همصحبت و هم دوست ...

 

 

 

یکبار داستانی تعریف کرد از اعدام دو دوست که یکی شاکی بود و زیرلب می غرید و دیگری می کفت به این لحظه هم شکر کن !!؟ و ادامه داستان ...

 

ده روز است که زنگ می زنم برای پر کردن گاز مایع و تعویض کپسول (!؟) البته یک هفته ای هست که کنتور گاز را بسته اند و از گاز شهری استفاده می کنیم !!؟  گاز مایع نبود و اداره گاز به پخش شهری گاز مایع نمی داد !!؟ می خواستم حداقل کپسول ها را پر کرده به صاحبانشان برگردانم !؟ امروز دوباره زنگ زدم و گفتند گاز آمده است ولی گفته اند به ماشینهای دوگانه سوز آنهم با مجوز (!؟) بدهیم ... برای مصارف کارگاهی و خانگی هم باید کدپستی و تلفن و کارت بانکی و ... بیاورید و فرم پر بکنید و ...

 

یاد حکایت بالایی افتادم و با خودم گفتم در این کشور گل و بلبل, در شعر شعرا(!؟)  و پر از زاغ و زغن  در زمانی که راه آدم به اداره و سازمانی می افتد(!؟) و در واقعیت « جنگل مولا » هر بار مشکلی گریبانمان را می گیرد و جان برلب می شویم یک مصیبت عظما می آید و ما شکر آن مشکل قبل را می گوئیم ...

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 11:33

وقتی اقوام
از مشکلات زیستی در آن ور آب میگن
و بعد میگن بابا صد رحمت به ایران
میگم پس خوش به حال ما است
متاسفانه تصمیمات مقطعی فقط درد سر زا است
ما هم صابونش به تنمان خورده است

مردم فریب ویترین کشورهای دیگر را می خورند ، حتی برای یکی که به قصد زندگی در کشور اسلامی به ایران بیاید هم داستان همین است ...
هزاران سال زندگی بی نظم و برنامه و عشق به همدیگر آزاری و زندگی ریاکارانه و ... در فرهنگ ما نهفته است ، ما با زبستن مشکل داریم ، ایراد در مکان نیست !!؟

نگین شیراز جمعه 29 اردیبهشت 1402 ساعت 22:56 http://www.parisima.blogfa.com

درود بر شما ...

بقول شاعر: هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم.

که البته میشه واژه مشکل رو جایگزین غم کرد.

من در این پروسه بیماری و رفت و آمد به مراکز درمانی اینقدر اعصاب و روان هزینه کردم و بقول مادرم خون خوردم! که به احتمال زیاد خودش مسبب دردهای آینده خواهد شد..

سلام
جهان سوم است دیگر ...
خون دل می خورد آنکس که کمی می فهمد ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد