یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

محفل

تلویزیون یک برنامه‌ دارد بنام «محفل » ، که یک ویژه برنامه رمضانی با تم قرآن هست ... در این ماه مبارک توفیقی شد تا چند قسمت از آن را ببینم ؛ البته در زمان بازپخش !!

   

یکی دو جای خالی در زندگی ام هست که خودم را اذیت می کند ؛ حالا چند جای خالی هم وجود دارد که دیگران را اذیت می کند (!؟) نمی دانم ...یکی از آنها این است که چرا نقاشی یاد نگرفتم !!؟ یکی هم آرزویی در زمینه حفظ کل قرآن بود !؟

 

در برنامه قرآنی محفل که بنوعی بار سیاسی هم دارد ... شرکت کنندگانی می آیند و نمایش های جالبی از حضورشان  روی صحنه می آید .... از کودکان خردسال تا بزرگترها که همگی حافظ کل قرآن هستند و از جوابگویی شان معلوم است که عین طوطی یاد نگرفته اند و نسبت به محتوا و معنی، آشنایی نسبتا خوبی دارند و همین امر جذابیت تماشایشان را دوچندان می کند !! نمی گویم برنامه کامل و بی نقصی هست ولی محفل قرآنی طوری ست که کاستی ها را براحتی می توان چشم پوشی کرد ...

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 08:22

با درود
یک آقایی سه دختر دارد
دو نفرشان حافظ قرآن بودند
دختر بزرگ هم قرائت اش عالی بود
هم حافظه اش آنقدر عالی که صفحه را می گفتید شروع می کرد همان را خواندند
آنموقع هفت یا هشت سال داشت
خود من چند سوره ی کوچک را حفظ هستم یادگار جوانی استادان دیگه مخ ام برای حفظ آیات جوابگو نیست
نقاشی آموختنی نیست مثل صدا ارثی است
ولی خوش نویسی با تمرین جواب می دهد

سلام
سعادتی ست چنین باقیات الصالحاتی ...
من خودم هم علاقه مندانه و هم تکرارمندانه ، آیات و سوره های زیادی را حفظ بودم ، ولی حالا آیه را که رد می شوم و برمی گردم ببینم آیه قبل کدام بود (!؟) آنقدر برایم غریب می آید که انگار آیه بعد از رد شدن من نازل شده باشد ....
مادر دوستم بازنشسته فرهنگی می باشد ، تا ۶۵ سالگی بغیر از سیب ، آنهم با مداد ، چیزی نکشیده بود ، ششماه کلاس نقاشی آبرنگ رفته است ، حالا یک مجموعه نقاشی دارد که وقتی در گوشی اش نگاه می کردم ، بالای صفحه را نگاه کردم ببینم کدام سایت است که دیدم آلبوم دوربین خودش است ؟؟!
انسان فقط می تواند چیزهای بد را به ارث ببرد ، چیزهای خوب با تلاش بدست می آیند !!

همطاف یلنیز شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 21:03

انسان فقط می تواند چیزهای بد را به ارث ببرد ، چیزهای خوب با تلاش بدست می آیند !!
.
سلام سلام

سلام
سنگین فرموده بودیم هااااااا !!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد