یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

اسفندانه ها ...

اسفند ماه از نیمه هم گذشت و سال کهنه دارد بار و بندیلش را می بندد تا برود به دل تاریخ بپیوندد و سال جدید برای شروع این پا و آن پا می کند !!

  

سال جدید طبق سالنامه جانوری چینی ، سال خرگوش ( گربه ) است ... این دو حیوان از بسیاری جهات رفتاری به هم شبیه هستند !؟ ولی از نظر شخصیتی باهم فرق اساسی دارند ، خرگوش از راسته جوندگان است و نسب اس به موش نزدیک است و گربه سر سلسله گربه سانان است و از خانواده سلطان جنگل ، هر چند زندگی با انسان ها و خوی شهری اش او را همسطح موش ذلیل کرده است !؟؟ و بنابه برخی مسایل شرعی - امنیتی (!؟) در ایران کفه ی گربه سنکین تر است تا محبوبیت خرگوش !!؟ این سال نه مثل سال گاو و بز و خوک ، رام و مزرعه ای هست !؟ و نه مثل سال پلنگ و مار و میمون وحشی و جنگلی !؟

 

نمی توان کفت چه نهاد و ارگانی از سال گربه بیشتر نفع خواهند برد ولی چون گربه مانند انسان ، فصل و محدودیت فرزندآوری ندارد!؟ و هر زمان می تواند تولید مثل بکند برای همین شاید نهادهایی که برای فرزندآوری تلاش می کنند با افزایش نرخ جائزه (!؟) می توانند خوشبین باشند که آمار را بالا ببرند ...


 گربه و شیر به روحیه مردم متمدن ایران نزدیک تر هستند ... سلطه طلبی و چند همسری شیر از صفات ممتازی بوده که تصویر این حیوان را در پرچم ایران بالا برده بود و تمام شاهان ایران حداقل در چند همسری و تعدد زوجه و ازدواج شبیه هم بوده اند ؟! و گربه هم نماد قدرناشناسی و خاله زنکی و کج دستی است (!؟) و با روحیه طبقه متوسط به بالای جامعه امروزی ( شما بخوانید خرده بورژوا !!؟ )همخوانی زیادی دارد ...


===

 

در خبرها خواندم که جناب قلعه نوعی ، بعنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده اند و حالا چه با شور و شعف و چه با اکراه و احساس وظیفه ملی ، قبول کرده اند که اعتبار کمابیش خود را دوباره ، در عرصه ورزش و فوتبال ، عرضه بکند !؟

 

باتوجه به آن حرفهایی که در مورد فضای بی عدالتی در چهل سال گذشته (!؟) ، در فضای مجازی مطرح کرده بود  ، و این پذیرش مسئولیت در همین فضایی که چندان فرق ملموسی با سالهای قبل ترش ندارد ، و اگر عدالت است همان هست که بود و اگر ناعادلانه است همانی ست که بود (!؟) ، می تواندحدس زد که شعور سیاسی نامبرده هم به مغز و مطالعات سیاسی اش ربط نداشت و به ناحیه شکمی و هوس های تامین نشده ربط داشت !؟ 

 

===

 

فر انسه این روزها حال خوشی ندارد ... مکرونی که با دیدن چهار سطل آشغال آنش زده شده در تهران ، حرکت اعتراضی اخیر را انقلاب نامیده بود (!؟) حالا با هزاران سطل آشغال پر در خیابان های پاریس روبرو شده است (!؟) و ایضا اعتراضات صدها هزار نفری و شاید میلیونی به سیاست های غلط اقتصادی اش (!؟) و شاید دارد خودش را برای چیزی در ردیف همان انقلاب کبیر فرانسه آماده می کند ؟!

 

کسی که در خانه شیشه ای زندگی می کند ، بهتر است برای روابطش با همسایه ها ، خاصه در زمان خصومت ، روش پارس کردن از دور را انتخاب بکند تا تمرین سنگ اندازی !!!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام سه‌شنبه 23 اسفند 1401 ساعت 14:21

با درود
اون قسمت آخر مطلب حوب بود
به قولی در دشمنی آنقدر تند نروید که اگر روز آشتی گردید شرمنده شویم و در دوستی هم بر عکس
مثل اینکه دعاهای ملت که دست بسمت خدا بلند کرده اند و فتنه گر ها را نفرین کرده اند دارد نتیجه می دهد
امروز هم شب چهار شنبه سوری است
با شاهد میدان جنگ باشیم

سلام
چهارشنبه سوزی خوبه که آخر سال هست اگر اولین چهارشنبه سال بود تا یکسال کش می دادند ...
مناسبت ها آینه های فرهنگی هستند ، تا امسال در این آیینه چگونه دیده شویم !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد