یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

نیمه شعبان رسید !!

امروز شانزدهم اسفند ماه است و بوی بهار از هر طرف می آید ... بارانی هم که صبحگاهان شروع شده بود طراوت خاصی داشت !! رفته بودم نان تازه بگیرم و دیدم باران می آید ... راهم را ادامه دادم و زیر باران رفتم ...

  

مادری دخترش را به مدرسه برده بود و احتمالا با بسته بودن و یا نیامدن بچه ها ی دیگر روبرو شده بود و داشتند به خانه برمی گشتند ... دختر چتر کوچکش را بالای سر مادرش گرفته بود و با غرور و لذت خاصی راه می رفت !!

 

فردا نیمه شعبان است و برای شیعیان علی الخصوص و برای اهل سنت هم روز نیمه شعبان یک روز بسیار مبارک و مقدسی می باشد ... نیمه شعبان قبل از اینکه روز تولد امام عصر (عج) بوده باشد در میان مسلمانان روز گرامی و پر فیضی بشمار می رفت !! بعد از اینکه اتفاق مبارک تولد امام عصر (عج) در این روز مبارک رقم خورد ... سهم شیعیان در بزرگداشت بسیار پررنگ تر شد و اهل سنت عطای این روز بزرگ را واگذاشتند و آن قسمت کوچک از تعصب شان را چسبیدند و یک حصار دیگر مابین خود و شیعیان کشیدند ... باشد که روزی فرا برسد تا پرده ها برافتد و حصارها از بین بروند و معلوم بشوند روسیاهان این فتنه بزرگ !!؟

 

فوکویاما ، از نظریه پردازان بزرگ سیاسی و اقتصادی آمریکا ، از اندیشمندان ضداسلام شناخته شده می باشد (!) و در این میان تمام تفکراتش را مقابل اندیشه شیعه قرار داده است ... او در نظریه پایان انسان و تلاش هایی که برای لیبرال دموکراتیک کردن کل دنیا دارد همیشه در یک جا به مشکل برخورده است و این خود نشان دهنده ارزش کار او می باشد ؛ چرا که خیلی ها ، فرقی نمی کند از این طرف یا از آن طرف ، در راهی که پیموده اند به صدها مشکل برخورده اند !!! جناب فوکویاما در یک تعبیر زیبا شیعه را به پرنده ای تشبیه کرده است که پروازش را مدیون دو بال قوی می باشد ، بال اول این پرنده اعتقاد به شهادت  است !! و بال دوم این پرنده اعتقاد به انتظار است !! اعتقاد به انتظار و پذیرش ولایت تامه ولی عصر ؛ که مغایر با پذیرش قدرت حاکمه سیاسی می باشد ، پروسه لیبرال دموکراتی را با چالش سختی مواجه می کند !! اینکه امروزه از دوست گرفته تا دشمن ، از تروریست گرفته تا دیکتاتورزاده ها ، همه از دموکراسی حرف می زنند (!) نتیجه تلاش فزاینده صاحبان و منتفعان از نظریه لیبرال دموکراتیکی هست که می خواهد خودش را تنها نماینده فکری برای پایان انسان معرفی بکند !! شاید چیره شدن یک تفکر غلط مانند لیبرال دموکراتیک بر تمام دنیا ، مصداقی باشد بر همان عبارت که دنیا از بی عدالتی لبریز شده باشد ، باشد !؟!؟


شهادت را در خیلی از دیدگاهها به مراتب مختلفی تقلیل داده اند ( شاید بدلیل اینکه این دیدگاه نگاهی به گذشته دارد ، کمی آسیب پذیرتر می باشد !) و گاه آن را فدا شدن در راه یک خواسته انسانی (!)  ، فدا شدن در راه میهن (!)  و حتی گاه به مرگ در راه یک ماموریت اداری (!) و ...  تعریف کرده اند !!  حتی در سالهای اخیر ، دست هایی در پشت پرده اسلام هراسی و مبارزه با اسلام (!) یک بال مصنوعی در اندیشه های خشک و بی روح اهل سنت پایه گذاری کردند که با ظهور بنگاه های فروش بهشت از طریق شهادت طلبی به افزایش تروریست و پیدایش داعش منجر شد (!!؟؟) ... ولی آن تعصب خشک شده در ابتدای گمراهی ( که اتفاقا یک واقعه چند ثانیه ای نبود و باندازه دوران امامت امامان و بیش از دویست و چهل سال را شامل می شود !) ، راهشان را به سوی بال دیگر بسته است و نمی دانند برای آن بال دوم و انتظار چه چیزی درست بکنند !؟

 

سلام بر امام زمان (عج) و سلام بر تمام قلب های سالم ...


 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام پنج‌شنبه 18 اسفند 1401 ساعت 20:50

یادش بخیر
پدر ساعت چهار ونیم صبح بیدار می شد و رادیو آندریا را روشن می کرد
با صدای دیرین دیرین از خواب بیدار می شدیم
بعد شیر خدا شروع می شد
تخته شنا را کف اتاق می گذاشت و با صدای ضرب مرحوم شیر خدا ابتدا با نرمش شروع می کرد و بعد شنا را شروع می کرد
بعد بساط صبحانه را مادر برقرار می کرد
دور هم صبحانه صرف می شد
حالا قصه ی این آهنگ دیرین دیرین ۰۰۰
از یک کاسب اصفهانی نشئت گرفته است
وقتی برای باز کردن مغازه به بازار می رفت با همسایگان با یک لحن بخصوص سلام علیکم می گفت
سلام علیکم سلام علیکم
همین باعث می شود یک آهنگ ساخته شود

یادش تاریخی !!؟
حالا حوالی ساعت ۱۰ صبح پدر باید برود و برای شیربچه های سی _ جهل ساله نان تازه بکیرد !!؟

سلام پنج‌شنبه 18 اسفند 1401 ساعت 20:54

https://tabtaraneh.net/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C%DA%A9%D9%85-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D8%A6%DB%8C/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد