یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

با حافظ ...

دیروز چند جا منبر کذاشته بودم که با هم تفاوت فاحش داشتند و در برخی زمینه ها دقیقا مخالف هم بودند ؟! ریا نباشد این از چیره گی در فن بیان ناشی میشود و اینکه آدم چگونه بتواند نسبت به شرایط اطراف، ارابه سخن را به گردش دربیاورد !!!
 

ظاهرا این امر کمی غیر اخلاقی بنظر می آید ولی جامعه ما پر است از افراد چند چهره وچند منظوره که هم به درد میخانه می خورند و هم به کار مسجد می آیند ، پای هر منبری هم می نشینند ، نه برای یاد گرفتن ، بلکه برای اظهار فضل بیشتر !؟ و صادق ترین آدم ها حداقل دو چهره را دارند ... می ماند استثناها که اصولا در بحث های روزمره و معادلات اجتماعی ، عدد آنها برابر با صفر گرفته می شود ؟!

 

یک جایی شعری از استاد شهریار را برای کسی خواندم ، استاد این شعر را برای اینشتین سروده بود که خودش داستانی دارد شنیدنی که می توانید در اینترنت بسرچید و پیدا کنید ... در جایی هم از این شعر در تقبیح استفاده غلط از علم و ساخت بمب اتم و کشتار مردم و ... می گوید : مگر یک مادر از دل وای فرزندم نخواهد گفت !!

 

اینها را که گفتم و طرف هم مرتب تایید می کرد ، اضافه کردم که ترکیه هشت سال بصورت علنی و مخفی و ... در تخریب شهرهای سوریه نقش داشت و شاید این لرزه ها اثر چند تا از آن آه های مادرانه باشد!!!؟

 

امروز هم یک حافظ پرست (؟!) داشت از قیمت دلار و اقتصاد کشور و ... حرف می زد و به او گفتم : البته این نوع بهم ریختگی در همه جای تاریخ مشهود است و مختص این روزها نیست ، مثلا وقتی حافظ می گوید: میان گریه می خندم که همچون شمع در محلس / زبان آتشینم هست و لیکن در نمی گیرد  ... معلوم است که در آن روزگار هم کارها گاهی جوری پیش می رفته که چنان سردرگمی بزرگ بوجود می آمد ، اگر کسی حالا این حرف را بزند معلوم است که هم در خانه دلار دارد از گرانی اش خشنود است و هم گرانی سایر اقلام یقه اش را فشرده و دارد جان می دهد !!!؟

 

خدا رحمت کند شاعران قدیم را هر گونه قاب مناسب حال ، برای ما به یادگار گذاشته اند !!!؟

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام سه‌شنبه 2 اسفند 1401 ساعت 15:30

الکی زندگی را به دلار گره زده ایم
پول رسمی ما ریال است
ریال می گیریم ریال خرج می کنیم
اگه صاحبخونه ها با مستاجر ها راه بیایند کشور گلستان می شود
بندگان خدا ملت سوریه تاوان نامردی ترکیه را هم باید بدهند

البته الکی هم نیست ... ولی دولت دوست دارد که برخی از ملت طماع را سرگرم نگهدارد !! ... حالا خیلی ها ، راضی یا ناراضی ، وسط گود بازی ارز و طلا هستند !!؟؟

سلام سه‌شنبه 2 اسفند 1401 ساعت 22:14

من فکر می کنم داعش حمله به ایران را شروع کرده است
چون می داند تسخیر ایران با تیروی نظامی امکان ندارد
تکنیک رزم را عوض کرده است و آن ایجاد بحران اقتصادی است
دولت رئیسی هم که انگار حامله از این داعشی های اقتصادی است عملا روشی برای مبارزه ندارد
با این وضعیت حکومت اش چهار سال بیشتر دوام نمی آورد

سلام
مشکلات اقتصادی ریشهدر خیلی چیزها دارد ، برای همین در خیلی جاها اثرش دیده می شود ... نه تنها رئیسی که دولت های قبلش نیز با روش آزمون و خطا پیش می رفتند ... حتی قبل از انقلاب هم همانطور ... بهرحال ما جهان سوم هستیم و دلایل و شرایطمان معلوم است !؟! با شعار و ظاهرسازی و تزریق پول ، سیستم اقتصادی درست نمی شود... حالا حالاها چند دولت دیگر زمان نیاز هست ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد