یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سبکخوابی !؟

یکی از نیازها و دلخوشیهای انسان قدیم و جدید خواب است ... خواب انسان ها دسته بندی های مختلفی دارد ، برخی خواب سنگین تری نسبت به بقیه دارند و برخی خواب سبک تر !!


 

و شاید اقلیتی از انسان ها با نوع خوابشان سازگاری بیشتری دارند و اکثریت از این مورد رضایت زیادی ندارند ... بنظر من یکی از پارامترهای سنجش خوشبختی انسان ، سازگاری با غرائز انسانی می باشد و نحوه استفاده و کنار آمدن با آنها !!؟ هرچند انسانها به غرایض بیشتر بها می دهند تا به غرائز

 

من و البته بیشتر به تبع از خانواده مادری ، جزو دسته سبک_خواب ها هستم ... یک عبارت خود ساخته ای هم دارم و می گویم خواب بسان گنجشکی در دستان ماست !! دستمان را باز کنیم ،پریده است !؟ طول خواب من کم و البته برایم رضایتبخش است ، حدود ۵ الی ۶ ساعت (!) میزان خواب من در شبانه روز است و حدود یک ساعت کم و زیادش در برنامه روزانه ام تاثیر چندانی ندارد !!

 

با اینکه خواب سبکی دارم ، ولی در عین حال از نعمت خواب عمیق هم برخوردارم ... و از جذابیت های زندگی ام دیدن خواب های عمیق و زیبا و فوق العاده است ...

 

ساعت ۱۱/۱۰ شب :

سرم را روی بالش گذاشتم و تقریبا همان لحظه خوابم برد ، جایی بودم که دقیقا شبیه حوض طبیعی  محوطه تخت سلیمان ( آتشکده آذرگشنسب ) در شهرستان تکاب بود !! با فاصله کمی از استخر مرموز و پرشایعه ایستاده بود که صدای فریاد کسی که توی آب افتاده بود را شنیدم ... بلافاصله دویدم و توی آب شیرجه زدم (!) وقتی توی آب فرو رفتم یادم افتاد که من شنا بلد نیستم و اصلا چرا توی آب پریده ام (!) آنقدر پایین رفته بودم که روشنایی دهانه حوض را مثل دایره ای روشن می دیدم (!؟) کمی بعد پا زدم و بالا آمدم و سرم را از آب بیرون کردم ... یکی که آشنا بود و نمی دانم چه کسی بود داد زد : او شنا بلد نیست !! و من دوباره پایین رفتم ... و هنوز درباره عمق آنجا فکر می کردم ... نوبت بعد که تلاش کردم خودم را بالا بکشم ، دیدم یک نردبان توی آب پایین آمد و من از آن گرفته و بالا آمدم و مرا بیرون کشیدند !!! پرسیدم فردی که قبل از در آب افتاده بود ، چطور شد !؟ گفتند حداقل امروز فقط یکنفر توی آب افتاده و آنهم تو بودی !!؟  و در ادامه همان صدای آشنایی که نمی دانم چه کسی بود (؟) گفت : شنا بلد نیستی ولی شیرجه زدن را خوب بلدی !؟

چشمانم را باز کردم ...


 ساعت ۱۱/۲۰ دققه شب بود !؟!؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام چهارشنبه 26 بهمن 1401 ساعت 22:27

با درود
ده دقیقه خواب و یک خواب چند ساعته جالب بود
من ساعت ده معمولا می خوابم بعضی وقتا هم که فیلمی را می بینم و یا برنامه ی مستندی را دنبال می کنم دیگه بیشتر از یازده شب نمی شود
ولی ساعت چهار صبح تا نزدیک هفت بیدارم بعد تا ساعت نه صبح دوباره می خوابم

با سلام
اصولا خوابهای ما چند دقیقه بیشتر نیستند ... برای خوابهای بیشتر از پنج_ده دقیقه خودمان هم همکاری می کنیم و سناریو را پیش می بریم ...
یک مثای هست که می گوید : دولت _دی آجالاندا یئیر ، کاسیب تاپاندا ( مردم دارا هر وقت گرسنه بشوند غذا می خورند و مردم ندار هر وقت پیدا بکنند ) ... این مثل اغلب در مورد خواب هم صدق می کند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد