یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تراژدی های انسانی !!

 

انسان ها همیشه در معرض انواعی از حوادث طبیعی بوده اند و همیشه از آنها بعنوان بالایای طبیعی یاد کرده اند ... البته تا امروز معلوم نیست که این حوادث بظاهر بلا (!) در درازمدت و یا در کوتاه مدت چه تغییرات مثبتی در تنها کره قابل سکونت ( حداقل تا به امروز !!!)  ایفا می کنند !؟!؟

  

 

و اینکه انسان ها گاه تکرار چنین حوادثی را فرموش کرده و همچنان به بزرگ کردن شهرها و تمرکز بی رویه در سکونت گاهها روی می آورند !! و کمی بعد شدت طمع و ولع بالا رفته و حتی محل عبور سیلاب ها را تبدیل به ویلا می کنند و نه تنها تا نزدیکی حریم رودهانه ها که تا داخل رودخانه ها هم پیشروی می کنند !!

 

در کنار بلایای طبیعی ، حجم بالایی از بلایای انسانی (!) زندگی روزمره انسان ها را تهدید می کند که شاید همه بگویند که بدترین حالت آن جنگ است !؟ ولی بلایایی که زیر سایه پرچم صلح در جهان پرورش یافته و منتشر می شوند از جنگ ها بیشتر بوده و خانمانسوزتر هستند !!

 

چند روز پیش چند نفر از دوستان هلال احمری به ترکیه و سوریه اعزام شدند !! تو- چشم برو ها در ترکیه حضور دارند و تو-دل بروها در سوریه (!) چون پوشش خبری ترکیه بیشتر و بالاتر است و نیاز در سوریه چند برابر می باشد !؟!؟ و اینکه عملیات های نجات در ساعات اولیه بیشتر نیازمند حمایت های بین المللی و زیرساخت های امدادی می باشد تا پخش وسایل امدادی و لباس و ...!؟!؟ و متاسفانه تحریم سوریه نه تنها حمایت های بین المللی را قطع و غیر قابل استفاده می نماید بلکه روند عملیات های نجات را کندتر می  نماید و زیر سایه سیاست بودنِ ساختارهای نوعدوستانه و کمک رسانی ها و صلیب سرخ و ... را بیش از پیش آشکار می کند !!؟

 

امروز بعد از ظهر نشسته بودم پای تی وی و بعد از اتمام یک فیلم کمدی از لورل و هاردی (!؟) موسیقی فیلم تروآ را پخش کردند !!؟ جنگ تروآ را بزرگترین تراژدی انسانی ذکر کرده اند !؟ چرا که در این تراژدی بخاطر یک هوس بی ارزش (!) قهرمانان و پهلوانان زیادی از هر دو طرف کشته شدند !! و در نهایت پیروزی از طریق یک فریب بدست آمد و اسب تروآ که نشانه ای برای دوستی و صلح بود ، بعنوان حربه ای برای فریب دادن به کار رفت ...

 

امروز نقش اسب تروآ را در جوامع بین انسانی ، جمعیت های بظاهر مردم نهاد (!) بازی می کنند ... افرادی با ظاهر خیرخواهانه که برای دور زدن قوانین این تشکیلات ها را راه اندازی می کنند و در پشت شعارهای عوامفریبانه و خیرخواهانه و ... مقاصد شوم سیاستمداران را پیش می برند ... پی بردن به نیات شوم در پشت صحنه ی این سازمان های بظاهر غیردولتی و معروف به NGOها (!) کار ساده ای نیست و فریب دادن مردم احساسی و طماع (!) هم کار زیاد سختی نیست ... برای همین اغلب در صفحات غیرقابل دسترس این سازمان ها باید دنبال ردپای نیات شیطانی و سیاسی بود !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
فاضله پنج‌شنبه 20 بهمن 1401 ساعت 17:19 http://golneveshteshgh.blogsky.com

سلام جمعه 21 بهمن 1401 ساعت 11:43

با درود
موسیقی متن فیلم تروا در آتش خون را مم هم دیدم با تکه های بریده شده از فیلم
در اینترنت سرچ کردم چون می خواستم داستان را برای نوه ام تعریف کنم اما اسم فیلم را فراموش کرده بودم
به این موضوع بر خوردم که کل ماجرای یک داستان تخیلی است

تروا و قهرمانانش و اسب و ... داستانی مشهور هست در اساطیر همسطح با داستانهای اساطیری شاهنامه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد