یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

مرگ یک پادشاه !

 

چندی پیش خبر رسید که باکینگهام سیاه پوش شد و ملکه الیزابت دوم ، مرد !! من خبر را از بی بی سی خواندم !! نوشته بود died !! و بعد هم که زیرنویس زد ملکه مرد !! حالا اینکه از یک کلمه انگلیسی به چند صورت می شود ترجمه کرد را همه می دانند ولی آدم ناراحت همان اصل را می گیرد که دچار حاشیه نشود !!!

   

و بعد کمی دو رو بر قضیه ملکه فکر کردم ... نوشته های مختلفی در این چند روز خواندم ، از طرفداران و دشمنان !! یک استوری هم خودم زده بودم با این عنوان که " هیچ خبری به شیرینی مرگ یک پادشان نیست!؟ " دوستانی آمده بودند و دیده بودند ، خاصیت استور یاین است که عموما دیده می شود ولی در پست معلوم نیست چند نفر می بیند !! چند نفری هم لایک کرده بودند و یکی دو نفری هم نظر نوشته بودند ... بعضی فکر می کردند که منهم از بابت این خبرشیرین خوشحال هستم !! و به عرضشان رساندم که خبر شاید برای برخی تلخ باشد و برای برخی شیرین  باشد ،  ولی  شیرینی خبر پادشاه را فقط ولیعهد می تواند درک می کند !! مخصوصا که ولیعهدی باشد که بیش از 70 سال در کسوت ولیعهدی ، در انتظار مانده باشد !!

 

یکی از دوستان فرنگ نشین هم اشاره ای داشت به مشکلاتی که در ایران هست و اغلب زیر سر همین ملکه و نظام استعماری اش بود !؟ ولی نظر من با او زیاد همخوانی نداشت ، بنظر من در همه جای دنیا مردم بدلایلی در سرزمین هایی سکونت می کنند و قابلیت سکونت و منافع ناشی از آن ، دیگران را تحریک می کنند تا گوشه چشمی به سرزمین آنها داشته باشند !! هر کس مواظبت کمتری بکند ، ضرر بیشتری متحمل می شود !! وقتی مردمی نسبت به سرزمین خود بیخیال باشند نباید دیگران را مقصر بدانند !! سرزمین و مسایل آن را باید به دقت مواظبت کرد !!

 

و آخر سر اینکه در چند رو زگذشته فکر و خیال مرگ ملکه ما را رها نکرده بود !! جمعه رفته بودم نان تازه بخرم و به یکی از دوستان زنگ زدم و خبر دادم که سنگک به دست جلوی در خانه شان هستم و بیاید نان تازه بدهم !! وقتی بیرون آمد گفتم : " فکر کردم چون ملکه مرده ، شاید در خانه نان نداشته باشید !! "  صبح هم به بانو می گفتم : " احتمالا پرنس چارلز سرما خورده باشد ، چون مادر ندارد که شب لحاف افتاده اش را رویش بکشد !! "

 

در این چند روز بقدری مجلس ختم و چهلم و سالگرد و تدفین داشتیم که مرگ ملکه هم مانند خبر  مرگ آن که زیر آوار پلاسکو ماند !! از یاد رفت ...

 

ولی من همیشه به کسانی که اعتقاد به سلطنت و پادشاهی دارند ، تاسف می خورم !!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد