یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بی نائی !؟

 

خبرهای ناگوار و مخصوص فضای مجازی باندازه کافی بر زندگی روزمره ما سایه افکن شده است ، هر جا می روی خبری را بازنشر می کنند تا وخامت اوضاع از یاد نرود !! نه اینکه این کار صرفا مشغولیت کاری عده ای مخالف رژیم ایران باشد (!) بلکه در دنیا هم اخبار خوبی نیست !؟

   

یک جایی از خشک شدن بی سابقه آب در رودخانه راین آلمان و عدم امکان تردد آبی می نویسند !!؟ یک جایی مکرون در فرانسه از وزرایش می خواهد که اوضاع را آخرالزمانی نکنند ولی وخامت ها را جدی بگیرند !!؟ یک جایی از خشک شدن رودخانه یانگ تسه و ... حرف هست !! یک جایی از خشک شدن بستر رودخانه و پیدا شدن فسیل و ردپای دایناسورهادر آمریکا و ... انگار شرایط اوکراین جنگ زده از خیلی از کشورهای اروپائی بهتر است ؛ آنها حالا با خود زندگی درگیر هستند نه با حواشی آن !؟!؟

 

بی آبی در جاهای پرآب ، نشان می دهد که اوضاع در جاهای کم آب و نیمه خشکی مثل ایران (!) چه نمودهایی می تواند داشته باشد !!؟؟ البته شهریور ماه یعنی تمام شدن ذخایر آبی چشمه ها و رودها و به تعبیری ته کشیدن آب های روی زمینی و زیرزمینی !؟ حالا کمی مصرف بی رویه و بدمصرفی هم اگر اضافه بشود ؛ چه شود !؟ دولت هم که وظیفه هایی دارد و مردم هم که انتظاراتی !؟ ولی تا معقول چه باشد و معمول چه باشد !؟!؟

 

امروز به قفسه کتابخانه نگاه می کردم و انصافا !! گرد و خاکی بر آنها نشسته بود که کمی تا قسمتی اندوهناکم کرد !! یک لحظه ایستادم و تاسف خودم بر گذر جهان گذران !!؟ ما از تاریکی نادانی ها می نالیم و چراغ هی دانایی را در لابلای کتابها مدفون کرده ایم !! و دلمان را خوش کرده ایم به کورسوهایی که کرم های شبتاب در فضای مجازی بر همدیگر می تابانند !!؟؟

 

و در طبقه ای دیگر آرشیو مجلدات سالهای قبل وبلاگ را می دیدم که در دو سال گذشته حال و وقت کافی نداشتم تا نوشته های سال 1399 و 1400 را به آنها بیافزایم !!

 

حالا دیگر معضل ما این شده است که اختیار حواس پنچگانه قدیمی و حواس دهگانه جدیدمان ، به اختیار ما نیستند و بنوعی بر ما حاکم شده اند !؟ ما می بینیم بدون اینکه خودمان بخواهیم و می شنویم بدون اینکه خودمان اراده ای بر شنیده داشته باشیم و میان انبوهی از دریافت های غیرضروری و کوچه بازاری (!) تمام انرژی زندگی مان را تباه می کنیم و با معضلی بنام بی-نائی مواجه شده ایم !!؟ و مشکل بی نائی را نه فقر توجیه می کند و نه پولداری حل می کند !! همه به یک اندازه ؛ ولی ظاهرا متفاوت ، با آن درگیر شده ایم !!؟


ما همه به یک استراحت کامل و طولانی نیاز داریم ؛ استراحتی که باید خودمان به خودمان و باید خودمان به دیگران بدهیم !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد