یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دیگران گاو هستند !!

چند روز پیش یکی از دوستان استوری فرموده بود ( البته بیشتر نقل قول فرموده بود ! ) که دراین بلبشوبازار گرانی و وضعیت بد اقتصادی ، رفتن به مکه چه معنایی دارد !؟!؟ آدم پولش را اینجا خرج فقرا بکند از حج رفتن بهتر است !!

   

اتفاقا دیروز دیدم که عکس گذاشته است و باتفاق جمع خانواده و برادر و خواهرها تشریف برده اند کانادا ، مونترال !! یک به به برایش در کنار لایک فرستادم و یک جایتان خالی برایم منظور کردند !! اگر عکس را اینجا بگذارم که سر میز چای عصرانه می باشد (!) می توانید تخمین بزنید که هزینه آن میز تقریبا برابر با یک حج کامل بود !!؟ حالا اگر ثوابش هم همانقدر باشد چه اشکالی دارد !؟ یکی هم توی عکس بود که خیلی آشنا می آمد و هم اینکه نابلد می زند ... گاهی اوقات آدم که زیادی پیر می شود شناسایی اش سخت می شود !!


از دوستم پرسیدم : " تا جایی که یادم هست همچین عمویی نداشتی ! " و وقتی برایم نوشت که صاحب عکس کیست خیلی تعجب کردم ... از این بابت که چرا اینقدر به چشمم غریب - آشنا آمده بود !! یکی از دکترهای قدیمی شهر بود با یک داستان خوب از زندگی ، ولی بچه هایش در یک فاز دیگر رشد کرده بودند و یک بار خودش می گفت : " توی خانه بیشتر احساس غریبی می کنم تا توی مطبم !! " و این جمله اش را من بیاد داشتم و زیاد در حرفهایم بعنوان اشاره (!) تکرار می کردم ... آقای دکتر حالا به کانادا رفته است تا در کنار بچه هایش باشد و بیشتر در کار نگهداری نوه هایش روزگار بگذراند !!

 

===

 

خیلی سال پیش قرار بود تعاونی مسکن کارخانه کلنگی بخرد برای افتتاح یک مجتمع مسکونی و به اصرار دوستان و بیشتر برادرم ( حرف دیگران را راحت می شود رد داد !! ) منهم عضو شده بودم و کلنگ را با حضور بزرگان اداری شهر زمین زدند و قول دادند در عرض 18 ماه کار را تمام بکنند و حالا در تدارک خرید کیک 13 طبقه هستند برای سالگرد 18 سالگی طرح که همچنان در حال تکمیل هست !!

 

از یکی دو سال پیش که کارهای داخلی تمام شده بود ، واحدها را تحویل اعضا داده بودند و کارهیا بیرونی مجموعه مانده بود که تا سالها هم خواهد ماند !! حالا یک عده ای ( کثیر ! ) ساکن هستند و یک گروهی در واتساپ دارند که گهگاه به فرموده من یک طرفه می شود و یک ماه بعد به اصرار برخی دوباره برای کامنت گذاشتن باز می شود و این دور بازی ادامه دارد !! برخی ها هم صرفا برای نظر دادن آفریده شده اند !! مثل بعضی ها که برای انتقاد آفریده شده اند !! و حتی برخی ها که برای آفرین گفتن آفریده شده اند !! ( ما هم جزو یکی از این گروه آفریده شده ها هستیم دااااا !! ) یکی دیروز طرحی برای ارائه داشت(!)  و برای اینکه رویی برای ارائه نداشت (!) تصویر یک فیش واریزی را گذاشت که شارژ ماههای اسفند و فروردین و اردیبشهت و خردادش بود ( من و برادرم که ساکن نیستیم ابتدای هر فصل ، شارژ را سه ماهه واریز می کنیم که شاید بدردشان بخورد !؟!؟ تف به ریا ... ) و بعد شروع کرد به ارائه طرح پیشنهادی اش !!!

 

من گردن شکسته هم رفتم و خطاب به رئیس هیئت امنا نوشتم : " لطفا پنجم هر ماه که ضرب الاجل پرداخت شارژ ساختمان برای هر ماه است (!) ، بدون اشاره به نام افرادی که واریز شارژ نداشته اند (!) ، فقط آمار بدهید که چه تعداد از 104 واحد ، شارژ داده و چه تعداد موفق نشده اند این مبلغ خیلی ناچیز را پرداخت بکنند ( قبلا حرف زده بودم و شکایت داشت که نصف واحدها هنوز به فکر شارژ دادن نیفتاده اند !!!؟) تا دوستانی که بفکر دادن ایده و طرح نو هستند بدانند که چه تعداد از واحدها را به همکاری دعوت می کنند !! "

 

برخی از مردم آفریده شده اند برای نظر دادن به رفتار دیگران و خودشان را اصلا نمی بینند !! و اصلا فکر نمی کنند که خودشان هم دیده می شوند !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سمیه پنج‌شنبه 9 تیر 1401 ساعت 08:41

سلام و احترام
نوشته جالبی بود
چیزی که خودمم زیاد بهش اشاره میکنم که بعضی ها فقط برای نظر دادن آفریده شدن و ای کاش این نظر دادن ها از روی فکر و کارشناسی باشه که معمولا نیست ....

لیمو سه‌شنبه 21 تیر 1401 ساعت 11:38

به نظرم در رابطه با مکه و فقرا اکثرا از این نظر میگن که مکه رفتن رو برای خدا و رضای او انجام میدیم اما سفر رفتن گردش برای خودمونه. به همین خاطر میگن کسی که دنبال رضای خداست میتونه با همون وجه همینجا گرهی از کار کسی باز کنه.

البته بهتر است هر کس برای همفکر خودش نسخه بپیچد و یا سفارش بکند ... کسانی که مکه می روند الزاما مومن ترین نیستند!! ... اگر کسی به انفاق عمل کند ، آنقدر مستطع نمیشود که به مکه برود !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد