یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بازارگردی !!

چند وقت بود نرفته بودم بازار و امروز در برنامه ام بود که بروم و چند نفر را ببینم !! قیمت روز دلار را نشنیدم ولی حرف روز بازار در مورد افزایش حقوق بازنشسته ها بود و تقریبا همه ناراضی بودند !! دلیل هم مشخص هست ، یک عده شیاد ابتدا می آیند و درصدهای بالا را در فضای مجازی بیان می کنند و مردم هم با آن حرفها ، دلشان را کوک می کنند و بعد یک چیز دیگر را در سازمان رو می کنند و مردم گرم و سرد می شوند و دپرس می شوند !!

   

امروز یکی دور برداشته بود و به زمین و زمان فحش می داد و همه را کرده بود دزد و قاتل و ... !! البته خبر داشتم که داستان بازنشستگی اش چگونه هست و برای همین صبر کردم تا حرفهایش را تا انتها زد و مشغول خوردن چایی اش شد !! یکی آنجا بود و از من در مورد افزایش حقوق ها پرسید و گفتم : " مال ما را سی و یک ماه می دهند و هنوز معلوم نیست !! ولی این آش را برای همه پخته اند و کمی بالا و پائین می شود و زیاد فرقی نمی کند !! " و در ادامه دوباره گیر داده بود و می خواست نظر مرا بداند و با چشم هم آن فرد را اشاره می آمد که حرفی بزنم تا کمی بجوش بیاید !! گفتم : " حالا یک موضوع مهم هست که باید اول برای آن جواب پیدا بشود و بعد به مسایل دیگر رسیدگی بشود و آن این است که ملت دزد هستند و دولت را دنبال خود می کشند یا دولت دزد هست و ملت را دنبال خودش می کشد !؟!؟ مثلا برخی ها هستند که در فلان شغل کار می کنند و برادرشان برایشان از محل با ارفاق کارگری بیمه رد می کند و تازه بیمه پرجرب هم رد می کند و فکر می کند که خیلی زرنگ هست !!! و بعد حتی نمی خواهد فکر بکند که دولت باندازه خودش یا کمی بیشتر زرنگ بوده باشد و صدایش درمیآید ... بیمه تامین اجتماعی یک پنجره برای این دله دزدها باز کرده است تا برای خودشان خوش باشند و به موقعش حالگیری می کنند !!

 

===

 

و در ادامه رفتم داخل بازار تا کمی خرید بکنم و یک لیستی هم از طرف بانو آمد ... تقریبا همان مقدار خریدی که نوبت قبل کرده بودم را دقیقا به دو برابر قیمت خرید کردم ... گرانی آنقدر زیاد شده است که بازاری ها هم شوری اش را فهمیده اند ... قیمت روی جنس 50هزار بود و قیمت جدیدی که اعلام شده بود 130هزار بود و بازاری مثلا با انصاف که داشت جنس های انبارش را می فروخت برای اینکه بین قیمت جدید و قیمت روی جنس ، تناسبی ایجاد بکند آن را 80 هزار حساب می کرد !!! البته خیلی جاها با قیایفه حق بجانب تری روی قیمت ماژیک م یکشند و با قیمت جدید حساب می کنند !!!!!

 

یکی باید برود و از معاون اول بپرسد تا ببیند ایشان واقعا کجا را دارند کنترل می کنند !؟!؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد