یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سلام فرمانده!!

 

این روزها حساسیت زیاد به این سرود در فضای مجازی باعث شده تا من هم نسبت به آن حسایت پیدا بکنم !! البته یکی از دوستان نوشته بود که در این اوضاع فاجعه متروپل آبادان و موج تسلیت و تاسف و ... پرداختن صدا و سیما به این سرود (!) مناسب نبود !!؟ قبلا هم نوشته ام که کافیست 24 ساعت در فضای مجازی تحمل و صبر داشته باشید تا منبع خبر معلوم شود و ایضا معلوم شود که آبشخور فکری چه کسی ، چه کسی هست !!

  

حالا خوب است که این فرد از ناحیه پست پرورشی اش در مدرسه حقوق می گیرد (!؟) می توان در قسمت آموزش ، آموزش و پرورش کسانی را سراغ گرفت که برایشان محتوای درسی مهم نیست که " جاوید شاه " !! باشد و یا " خمینی ای امام " !! ، صرفا برای حقوق سر برج ، مشغول هستند (!؟) و به خاطر این فعالیت بی محتوای خود  پشت لقب فرهنگی سنگر می گیرند !! ... ولی پرورشی بودن یک فرد را بسختی می توان در زیرذره بین های دیگر برد !!!؟

 

و ایضا یکی ا زدوستان در واتساپ استاتوس کرده بود که " این سرود اصلا ربطی به امام زمان ندارد والسلام !! " ایشان هم در پرونده ی کاری شان سالهای سال ، ارتزاقشان از محل خدمت در روزنامه ای بود که بطور آشکاری در راس سانسورکاران بود !! حتی یکبار در جریان یکی از اعتصابات کارخانه ماشین سازی تقریبا از دو ساعت مصاحبه ای که با رئیس شورای کار داشتند چیزهایی را درج کرده بودند که جریان را تقریبا معکوس نشان می داد و آنها به من گله کردند و من پیگیر شدم و همان فرد به من گفت :" که ما به اختیار حرفه ای حرفه ی خودمان هر کجای مصاحبه را که صلاح دیدیم پخش می کنیم !! "  مردم وقتی از کاری جدا می شوند ، دقیقا به همان اندازه زاویه را معکوس می گیرند که ننگ شان ( به گفته ی خودشان !! ) را با رنگ بپوشانند ( به زعم خودشان !! ) !؟!؟!

 

من این سرود را خیلی جسته و گریخته در تلویزیون و یادر حال گذر شنیده بودم و حساسیت خاصی نداشتم ولی با بالا گرفتن حساسیت ها در فضای مجازی ، دیروز به سرم زد که ببینم کلا این سرود ، سر و تهش چیست !؟ که سر و صدای عده ای را درآورده است ؛ غرض از نوشتن عده ای ، محدود بودن افرادی هست که من با آنها سر و کار دارم و یا در صفحاتم می توانم آنها را ببینم !!؟ هرچند کل فضای مجازی هم نسبت به همه ، همان عده ای می شود !! مثلا من وقتی در بازار باشم و بین دوستان بازاری که فراغت کافی برای پرداختن به موضوعات فرعی دارند ، فضای مجازی پررنگ تر است !! ولی وقتی بین همکاران در امور چاپ می روم می بینم که آنها فرصت ندارند و لایک هایی هم که مرقوم می کنند ، نشان دهنده وقت استراحت بین کاری و یا اواخر شب و قبل از خوابیدن می باشد !! یک ابررایانه ی تجزیه و تحلیل کننده می تواند در یک هفته بررسی در اخبار منتشره در فضای مجازی ، لازم بودن یا نبودن (!) و یا چگونه بودن و نبودن تاثیر آن را (!!) و ایضا نحوه کار و گردش خبر و ... را با آمار و نمودار روی کاغذ بیاورد !!!!

 

خلاصه اینکه دیروز یک کاری داشتم و آورده بودم خانه تا در کنار بچه داری (!) آنها را هم انجام بدهم ... نوراخانیم اگر ببیند من با کامپوتر کار دارم می آید و پشت آن می نشیند که در اینجا می خواهم کارتون ببینم و اگر ببیند گوشی در دستم هست (!) می آید تا در گوشی کارتون ببیند ... در موبایل کارتون دیدن خودش عالمی دارد ، چونمی تواند همزمان راه برود و ببیند !! روی زمین غلت بزند و ببیند !! و توانایی های دیگر ...

 

کامپیوتر را سپردم به دستان توانای نوراخانیم (!) چون سیستم من تاچی تشریف دارد ، یک موبایل بزرگ می باشد !! و مشغول کارم شدم ... طبقه پائین صدای ضبط را بالا برده بود و کم کم داشتم به آهنگ های چیپی که پخش می شد ، حساسیت نشان می دادم !! مردم عجب خوش سلیقه شده اند ، یک سی دی پر می کنند و شاید هم فلش !! 50 سال تولیدات موسیقی با 500 نوع سلیقه را یکجا جمع می کنند !! و بصورت رندوم گوش می دهند ... یعنی اعصاب می خواهد در حد فولاد ابزار !!! قدیم مردم عسل را با خربزه که می خوردند ، کارشان با غسالخانه می کشید !!؟؟

 

القصه توی گوشی سرچ کردم و " سلام فرمانده " را پیدا کرده و دانلود کردم  ... روی هم رفته حدود 7 دقیقه و اندی ثانیه بود !! گذاشتم روی پخش و مشغول شدم ... از ساعت 6 عصر تا 8 یک ریز می خواند و دوباره می خواند و من گوش می دادم ! دقیقا مثل کسانیکه وظیفه ی آنها شنود می باشد ... یک دوستی داشتم که زمان سربازی روی یکی از کوههای بین بانه و سقز (!) در یک اتاقک غیر قابل نفوذی (!) عراق را شنود می کردند !! و یک شب من مهمانش بودم و بقول عامه تا صبح اعصاب شدم از دست کاری که داشت !! و بیست سال بعد ، در سوریه یک دستگاهی را کشف و ضبط کردند که آمریکایی بود و کل تماس های منطقه را شنود می کرد و تا آمریکا خبر را علنی بکند (!) آن را فرستادند چین و تا آمریکا پر و بال خبر را جمع بکند (!) چین آن را باز و بسته کرد و احتمالا یک میلیون نسخه از روی آن کپی کرد !!؟؟ و دقیقا بعد از آن بود که جنگ سوریه آغاز شد و چندین سال انسان های فرهیخته ی پشت تریبون را (!) در لباس حیواناتی وحشی کهدر جنگل هم نمی شود پیدا کرد (!) به جان هم انداخت ... خبر تنها سلاحی هست که می تواند تا عمق مغزهای ؛ حتی خفته (!) نفوذ بکند !!

 

داششتم تعریف م یکردم که دوساعت تمام من سرود " سلام فرمانده " را گوش دادم و روی هر کلمه و عبارتی حساسیت نشان می دادم تا ببینم !! کدام کلمه چه فکر و دیدگاهی را تکان می دهد !؟!؟ مطمئنا یک شاعر معمولی آن را نمی توانسته بسازد (!) چون شاعران عموتا احساسی کار می کنند و این سروده مهندسی شده و خیلی محتوای عقلی داشت !! ضمنا چیدمان جوری بود که در هیچ عبارتی توهم اینکه سرود برای کسی غیر امام زمان (عج) بوده باشد را تولید نمی کرد ! چون اسامی بصورت خاصی انتخاب شده بودند ؛ بهجت و میرزاکوچک خان و ... !! یک مورد که می توانست شدیدا تولید اگزما بکند ، تکرار چندباره نام سردار سلیمانی بود !! حتی می شد یک دلیل هم برای تولید اگزما در شنونده های دیگر هم پیدا کرد و آن تکرار ضمنی نارضایتی رهبر از نسل های شصت ، هفتاد و هشتاد !! بود که اینهم می توانست یک نشانه باشد ؛ هرچند نه خوب !؟!؟

 

خلاصه اینکه کار من تمام شدو شنیدن سرود هم ... ولی روی هم رفته نه تنها خوشم آمد (!) بلکه مورد خاصی که اینهمه آدمهای خاص را تکان داده بود را هم یافته بودم !! بهرحال هر قدم درستی که دراینکشور برداشته می شود(!) البته که باید به مذاق اصلاح طلبان خوش نیاید ، آنها گذشته ی خیلی شرمنده ای دارند !! معاندین خارج نشین بمراتب از آنها بهتر هستند ... یکی از نکات جالبی که اصلاح طلبان برای سواری گرفتن زا عده ای معدود بکار می برند استفاده از نام استاد شجریان می باشد !! زمانی که بزرگ اصلاح طلبان در صدر بود ، چهره های موسیقیایی چند پله پائین تر از شجریان بعنوان چهره ماندگار معرفی شدند و استاد را کنار گذاشتند و از همان روزگار بود که استاد رنگ سیاسی به ادامه زندگی اش داد !!! حتی اگر فکر بکنیم که صدا و سیما توجهی به رئیس جمهور وقت نداشت !! در کنار انهمه تجلیل و تکریمی که از همدیگر داشتند و در دست رئیس جمهور بود (!) چرا یک سکه یلیاقت بنام شجریان نزدند که حالا اینهم یقه چاک می کنند !؟!؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همطاف یلنیز یکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت 18:58 http://fazeinali.blogfa.com/

خبر تنها سلاحی هست که می تواند تا عمق مغزهای ؛ حتی خفته (!) نفوذ بکند !!
سلام سلام
منم از این سلام فرمانده خوشم آمد و البته گرامی مادر نیز (و چه سریع اشک در می آورد)

سلام
این روزها همه دنبال بهانه هستند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد