یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

اعلامیه ها و مناسبت ها!!

 

دیروز در فضای مجازی اعلامیه ای منتشر شد که مدعی بود عده ای که بنام روانشناس و کارشناس تربیتی و ... در فضای مجازی فعالیت  و اتفاقاموفقیت خوبی دارند !! از طرف نظام روانشناسی کشور مورد تائید نیستند !! شاید هم شماره نظام فعالیتی ندارند !! شاید هم مدرکش را ندارند !! و آن عده (!) هم این روزها در صدر محبوبیت و حداقل در صدر بازدید قرار دارند !!!!؟

   

آن عده که اینهمه محبوبیت و بازدید و ... دارند !! نیازی به تائید مقامات رسمی ندارند !؟ آنها توسط کسانی فالو می شوند که نیازی به خودشناسی آنچنانی ندارند بلکه دنبال خودتائیدی هستند(!) و خودتائیدی هم زیرشاخه ای از خودارضائی روانی هست (!) آن عده و این عده ، در مجموع(!) ، بیماران روانی هستند و در هیچ کجای دنیا برای بیماران ، تائید از سازمان متبوع لازم نیست !؟

 

===

 

این روزها ، روز جهانی تنوع زیستی هم نام گذاری شده است و به جز هندوستان که از قدیم الایام بعنوان کشور 72 ملت شهرت جهانی دارد !! باید ایران را هم بعنوان وجود تنوع چهره در ملتش ، با عنوان کشور 72 چهره معرفی و ثبت بکنند !!  عدد 72 بیشتر در سیاستمدارن دیده شده است و در پائین دست از 3 تا 72 متغیر می باشد !! و البته تنوع چهره متناسب به دهکی هست که فرد در آن تعریف می شود !!

 

===

 

در اخبار منتشره آمده است که ساختمانی در آبادان فروریزش کرده است (!) چون این روزها عبارت ریزش خیلی سیاسی شده است (!) باید عبارت فروریزش بکار برده شود تا تاثیر جاذبه در این ریزش نادیده گرفته نشود !!! و خدا را شکر که در این کشور همیشه بهانه ای برای استوری گذاشتن و بازنشر افکار وجود دارد !! حالا همه دارندتسلیت می فرستند و دنبال مقصر هستند !! و خدا را شکر که همیشه در مواقع بحرانی و فضای ملتهب اجتماعی ، ساختمانی پیدا می شود (!) که روی التهابات موجود بریزد و موجی از همدلی دینی و قومی و ملی و دولتی پدید بیاورد !! مانند آن پلاسکو که ریخت و مرگ رفسنجانی را با خود پوشش داد !! سوالی که برای من مطرح است این است که مگر آن ساختمان عمومی بوده است !؟ که عموم دارد جریحه جریحه می شود !؟ یک ساختمان با خلاف  یا بی خلاف ساخته شده و عده ای هم از سر و کول هم بالا رفته و آن را خریده اند و حالا اگر بهردلیل اتفاقی افتاده است (!) شاکی خصوصی می رود شکایت می کند و پای یک عده گیر می افتد !! وزیر کشور در آنجا چکار دارد!؟ مدیر بحران کشور برای یک ساختمان رفته است !!؟؟ وزیر بهداشت دستور رسیدگی به مصدومان را داده است!! مگر قرار بود به مصدوم ها رسیدگی نشود !!؟؟ گروه سه نفره تحقیق و تفحص از ریاست جمهوری اعزام شده است !! فقط مانده که گوترش از سازمان ملل پیام تسلیت بدهد !! اینها به غیر از دلسوزان واقعی ملت می باشند که در خارج از کشور ساکن هستند !!!

 

اصلا نباید راه دوری رفت !! در همان نشست روسای سه قوه که اتفاقا مرتب و منظم برگزار می شود !! برای تکلیف شب روسای محترم موضوع " ماده 100 " را در اولویت قرار خواهند داد !!؟ مطمئنا از زمانی که شهرداری برای کسب درآمد نامشروع کارمندانش(!)، تمام فعالیتش را روی این ماده ی منحوس متمرکز کرده است !! خلاف در ساخت و ساز و خلاف در درآمدها و راه خلاف های دیگر باز شده است ... باید با همه ی پرونده های قدیمی و جدید که راهشان از خیابان " ماده 100 " می گذرد برخورد قانونی و قاطع بکنند !!؟ ولی این نکته را هم باید گفت که 99 درصد کسانی که در بیست سال گذشته ساخت و ساز داشته اند ( چه برای خود و چه بعنوان بساز  بفروش ! ) همگی دست در این ماده حرام برده و لقمه ی حرام در سفره خود برده اند !! حالا آنها که با امتیازات مختلف و تبصره های مختلف بوده اند ، گنهکارترند !!!!

 

اگر راه " ماده 100" مسدود نشود باید وزرای محترم هر از چندی در اکیپ های مختلف به محل فروریزش ها بروند !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همطاف یلنیز دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت 12:44 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
خوبی روزنوشت های شما برای من اینست که متوجه می شوم تنها نیستم
خداییش برای منم این سوال مطرح است که مگر آن ساختمان عمومی بوده!؟
اینکه کوتاهی شده! خب عیان است. مثل تصادف و تلفات پرشمار گاه به گاه جاده ای.
اینکه افرادی بر اثر این آوار جانشان را از دست دادند و خانواده هایی داغدار شدند درست. ولی منِ نوعی این وسط چکاره ام!؟

سلام
من به نوشته ی پر تاسف یکی، از این کامنتی که نوشتید ، گذاشتم ، از من گلمه مند شد !!!
۸۰درصد پولدارهای بیست سال اخیر ، درآمد غیرقانونی و حرام دارند ... و بدتر اینکه از بی قانونی می نالند !!!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد