یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تهاتر رفتاری !!

از قرار شنیده ها ، افزایش اندک یارانه ، و در کنار آن برداشته شدن یارانه برخی اقلام و گرانی ظاهری آنها !! باعث شده است تا دولت در معرفی دست های پشت پرده که با ارز 4200 تومانی و در نهایت آرامش دست به غارت می زدند با وضوح بیشتری به چشم بیاید و داستان از حالت سیاسی به پرونده اقتصادی و قضایی تبدیل بشود!!!

   

متهم کردن اشخاص خاص که با گرفتن ارز 4200 ، پولهای کلانی به جیب زده و برای لاپوشانی داستان ، پشت جبهه های سیاسی مخفی شده بودند !!! با نشان دادن اینکه با همین اقلام و به کمک یارانه مردم چه غارتی از مردم می کردند (!) کار کوچکی نبود و طبعا کسانی که در این دزدی ها ذینفع بودند در بالاگرفتن سر و صدای چند روز پیش بی تاثیر نبودند !!!

 

مبلغ یارانه مطمئنا اندک هست و می تواند تا 3میلیون بالا برود !! و تازه باز از یارانه جهانی که کشور ها بعنوان حق بیکاری می دهند کمتر هست !؟!؟ ولی باید این رادر نظر گرفت که سطح آگاهی عمومی مردم در برخورد با پول، اندک و برنامه های کنترلی دولت همسطح سطح آگاهی مردم هست و کم کم و پا به پا دارد رشد می کند !! اگر چنین نقدینگی زیادی به جامعه تزریق بشود ، مطمئنا سود به جیب کسانی خواهد رفت که از ناآگاهی مردم و ضعف دولت خبر دارند و از این ناآگاهی سواری می گیرند !! باید شاغل و غیرشاغل ومستحق و غیرمستحق از هم جدا بشوند !! و بعد مشاغل سر و سامان بگیرند و بعد این مبالغ به اقشار ضعیف و بیکار داده شود و مطمئنا این کار حداقل یک زمان ده - بیست ساله طلب می کند !! و در ترمیم بافت اجتماعی و بازگرداندن طبقه متوسط به سرجای خود خیلی موثر خواهد بود !!

 

خیلی ساده است و قابل انتظار که با دادن یارانه یک میلیون تومانی به پنج دهک پائین ( !!) در کمتر از دو سال یک جهش جمعیتی ، هم اندازه و یا بیشتر از جهش جمعیتی سال 60-61 (!) رخ خواهد داد و هنوز به سر سال نرسیده (!) کارگروه تازه تشکیل شده ی جمعیت باید جایش را به کارگروه تعدیل جمعیت بدهد !!


بنظر من همین اندازه از بالارفتن شعور اجتماعی در ایران ، قابل قبول هست !! هرچند شاید در مقایسه با سایر کشورها بنظر کم بیاید !! ولی جریان روسیه و اوکراین نشان داد که اوضاع اقتصاد عمومی سایر کشورها هم بسیار متزلزل و شکننده هست و ظاهر زیبا و فریبنده اش بیشتر از علمِ رسانه آب می خورد تا از علمِ اقتصاد !!؟؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد