یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تا دوست کرا خواهد !؟

 

جنگ روسیه و اوکراین امروز هفتمین روز را سپری کرد و در این هفت روز هفتصدهزار بار در مورد اوکراین مرثیه سرایی شده است!!  و دو برابر آن در مورد روسیه اعمال تحریم صورت گرفته است !!

 

 

جنگ عربستان با یمن نیز در هفتمین سالگردش روزگار می گذراند و اوضاعش بسیار وخیم تر می باشد و هر رفتار عربستان را دیدبان حقوق بشر بعنوان جنایت جنگی معرفی می کند !! ولی نه از سلبرتی ها خبری هست و نه کسی شمع روشن می کند و نه تحریمی متوجه عربستان هست !! حامیان صلح جهانی هم که پی در پی سلاح صادر می کنند ؛ والا عربستان برای ساختن یک فلاخن که سنگ بیاندازد ، صد سال راه دارد !!!


آنهایی که برای " بنی آدم اعضای یک دیگرند " دل می سوزانند ، چه فرقی بین فرزندان آدم قائل هستند !؟!؟ آیا یهودی بودن ساکنان اوکراین هست که خونشان را رنگین تر کرده است و آنـها را اینهمه مظلوم نشان می دهد !!؟ مگر در کدام جنگی باقلوا پخش می کردند که خداحافظی سرباز اوکراینی با نامزدش این قدر تاثر برانگیز شده است !!؟

 

سیاوش کسرائی در آرش می گوید :

دلم از مرگ بیزار است

که مرگ اهرمن خو ، آدمیخوار است !!

ولی آن دم که زاندوهان روان آدمی تار است ،

ولی آن که نیکی و بدی را گاه پیکار است

فرو رفتن به کام مرگ شیرین است ،

همان بایسته آزادگی این است !!

 

دلم برای مردم اوکراین می سوزد که به جای داشتن ارتشی در حد ادعای سیاست مدارانش (!!)،  مردان عادی 18 تا 60 سالش باید به جنگی بروند که مطمئنا باب میل دل شان نیست و ناچارند در لباس نظامی کشته شوند !! ولی تاوانی ست که باید بپردازند (!) آنها به جای سیاست مدار کارکشته دل در گرو یک هنرپیشه بسته اند تا برایشان نقش رئیس جمهور را بازی بکند و این رئیس جمهور از ناتو و اتحادیه اروپا و در پشت پرده ی همه آنها ، از آلمان رودست خورده است !! و یک تنه باید تاوان درگیری های قومیتی و دینی بین روسیه و اروپا را بپردازد !!

 

اوکراین دوبار در طی جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شده و تقریبا همه چیزشان را باخته اند !! یکبار وقتی ارتش آلمان از آنجا رد شد تا به شوروی برود !!و بار دوم وقتی ارتش شوروی آلمان را عقب راند و آمد از اوکراین رد شد !! ردپای سربازان آلمانی و روسی در چند نسل از آنها باقی مانده است و افسرده ترین ملت اروپای شرقی هستند و حالا دوباره می روند تا زیرپا ماندن را دوباره تجربه کنند !!


این هم چند عکس از اوکراین

 

 


 

 

 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
الهام پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 ساعت 18:58

سلام
دریغ، دریغ...
ای کاش خیلِ عظیم سیاست خوانده ها و تحلیل نویسان و کنش گران سیاسی-اجتماعی که به وفور در شبکه های اجتماعی پخش هستن، تنها به اندازه ی یک هزارم این چیزی که اینجا نوشتید، قدرت فهم و درک داشتن.

سلام
شما لطف دارید ... این مورد کارشناسی پشت پرده نمی خواهد و دلایل خطی خیلی ساده ای دارد و نشان می دهد رسانه های مسموم چقدر بر گرده کاربران خود محکم و مطمئن سوار شده اند !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد