یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دو راهی های انتخاب !!

 

همیشه برای آدمها در طول زندگی دوراهی هایی در سر راه پیش می آید که می تواند با عقل و منطق آن لحظه اش (!) یکی را انتخاب بکند ... این انتخاب می تواند نتایج مثبت یا منفی کوتاه مدت داشته باشد و هم اینکه نتایج مثبت و منفی در طولانی مدت !! همیشه چیزی که در کوتاه مدت از آن رضایت داریم متضمن رضایت در طولانی مدت نخواهد بود !!!

 

 

یکی از دلخوشی های من در زندگی ام این است که غالبا انتخاب هایم هم در کوتاه مدت و هم در طولانی مدت (!) رضایت خاطر خودم از انتخابی که کرده ام را بهمراه دارد !! و از طرفی هم در کوتاه مدت و هم در طولانی مدت از طرف دوستان نزدیک ، از بابت انتخاب هایم ، پالس های مخالف دریافت می کنم !! دوستان نزدیک افراد زیادی نیستند و غالبا شامل فوتورافچی و آن دیگر دادو می شود ... و اکثر این انتخاب ها مربوط به  زمان مجردی می شدند !! خدا را شکر بعد از ازدواج دیگر تصمیم نمی گیرم و انتخاب هایم هم دیگر آن رنگ و بو را ندارد ... شاید دلیل اش این است که دیگر از آن دوراهی ها (!) سر راهم نیست !!! حالا یک راه دارم و آن را ادامه می دهم ...

 

یادش بخیر همسر یکی از دوستانم یک زمانی پشت سرم صفحه گذاشته بود که فلانی ( یعنی من !) همیشه دوست دارد نقش ژان والژان را بازی بکند !! بعد از مدتی این حرف به گوش خودم هم رسید و به کسی که خبر را به من رسانده بود گفتم : " اتفاقا در مورد ازدواج او با دوستم من تمام قد نقش ژان والژان را بازی کرده بودم !! "

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ترانه دوشنبه 1 آذر 1400 ساعت 06:23

سلام. رضایت های کوتاه مدت و دراز مدت گاها متناقص هستند. مثلا رضایت کوتاه مدت من الان این بود که نرم پایین ورزش کنم. ولی در دراز مدت میدونستم ورزش کردن باعث رضایتم میشه.
گاهی البته هردوش هست. مثلا پیادهروی هم رضایت کوتاه مدت رو بهمراه میاره و هم دراز مدت.
اینکه گفتین بعد از ازدواج از تصمیم گرفتن راحت شدین با مزه بود.

سلام
انتخاب های روزمره که متاثر از جریانات روز هستند خیلی زیاد هستند و با توجه به ریز و درشت بودنشان !! گاهی بحساب نمی آیند... و البته در مجموع به حساب دولت ها نوشته می شوند !! مثلا طرف رفته پول بادآورده اش را گذاشته در بورس ، روزی که سود می کرد ادعا داشت که از اقتصاد خیلی می فهمد (!) وقتی بورس سقوط آزاد کرد تازه فهمید که به وزیر اقتصاد سواری داده است !!
برخی انتخاب های بزرگ مانند سرمایه گذاری ها ، انتخاب مشاغل و ازدواج که نمی توان آن را گردن دولت ها انداخت و کلاه آدم را برای خودش قاضی می کنند !! منظور بودند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد