یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

اندر حکایات !!

 

ما روزمره تعداد زیادی مثل و حکایت و ... نقل می کنیم و آدمها چند دسته هستند !! برخی دوست دارند امثال و حکایات چند پهلو را در حافظه داشته و در کلام بکار ببرند تا منظور نهفته شان متفاوت و سیاسی تر دیده شود !! برخی هم هستند که از مثل های غالبا رک و متاسفانه اغلب بی ادبانه استفاده بکنند تا لُبّ مطلب دست طرف بیاید !!

  

مادری رفته بود دیدن پسر لاتِ زندانی اش !! ( این پسر لات زندانی هیچ ربطی به مهدی هاشمی و داستان مرخصی بی سقف اش از زندان ندارد !! ) پسر که از بی حیایی در زندان درس های زیادتری هم آموخته بود (!) در جواب مادرش که می گفت : " عزیز دلم آخه جای تو نباید اینجا باشد !! " با پرروئی تمام می گوید : " مادرجان ... جای شیر در قفس هست !! " مادرش به او می گوید: " عزیز دلم ... تو همان گربه باش و در خانه ی خودمان باش !! "


یادم به دعا خواندن مرحوم رفسنجانی در گوش پسرش مِهدی دروقت رفتن به زندان افتاد و این بار هم که مادرش در گوشش دعای سفر می خواند تا او را راهی زندان بکند !!! کاش آن پدر رفته و این مادر مانده ، به وقت تربیت توی گوشش خوابانده بودند تا کارش به زندان نکشد ... والا در گوش زندانی دعا خواندن ، عین ، یاسین خواندن در گوش خر است !!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد