یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

برای بعد از تعطیلات ...

 

روزگارمان خوب است ... نه اینکه اخبار ناگوار نیست !! ولی مگر قرار بود جاده زندگی مان یک طرفه باشد و اوضاعمان خیلی توپ باشد !!؟ کجای برنامه ریزی مان برای زندگی آن چنان ایده آل بود که این همه ناگواری را نشود در آن جا داد !!

  

آدم وقتی به 40 - 50 سال قبل نگاه می کند می بیند که زندگی امروز جای شکر دارد ، از نوع زیادش ... وقتی هم به کمک تاریخ نویسان ( به فرض اینکه 80 درصد نوشته هایشان مغرضانه و قلم به مزدانه و دروغگویانه (!) بوده باشد ... تاریخ صد ساله و دویست ساله و احیانا افسانه های (!) سیصدسال به قبل را نگاه می کنیم می بینیم زندگی امروز ما از شکر کردن گذشته است و هر روز باید شکرگزارتر از دیروز باشیم !!! بگذریم که برخی فکر می کنند که جایگاه ما این نبوده و باید نامبر وان دنیا می شدیم ، از نظر رفاه و جایگاه شخصیت اجتماعی و ... ولی اگر واقع بینانه نگاه بکنیم و بقیه مردم دنیا را بحساب نیاوریم و مدنیت و اخلاق و همه چیزهای خوب را متعلق به خودمان بدانیم !! و نیم نگاهی به خودمان بیاندازیم می بینیم که بین خودمان اینهمه مقبولیت نداریم و خودفریبی ست اگر فکر کنیم که جهان با این شیوه ی زندگی که داریم ، باید به ما با احترام نگاه بکند و شخصیت قائل باشد !!


و تنها جای امیدی که هست این هست که همه چیز تقصیر دولت هست که این فرهنگ غلط را بر ما تحمیل کرده است ( و ما بصورت سنتی همیشه فحش گوی دولت هایمان هستیم ! )  و ملت ما کوچکترین دخالتی در این غلط زیستی ندارد !! و خدا را شکر که در چهاردیواری اختیاریِ مردم ، صلح و صفا و صمیمیت و همه ی چیزهای خوب وجود دارد !!

 

همین دنیای مجازی مان هم انعکاسی از زندگی روزمره مان هست !! طرف مثلا سلبریتی تشریف دارد و سری بین سرها برای نظر دادن دارد !! یک تصویر از دیگران می دزدد ( نه اینکه خودش زحمت کشیده و عکس گرفته باشد !! ) و با عبارات بی ادبانه و توهین آمیز نسبت به دیگران نظر می دهد و آنها را گاو و گوساله و ... خطاب می کند !! آیا واقعا مردم در قبال همدیگر اجازه اینهمه گستاخی و توهین را دارند !! اگر کسی قانون مصوب دولت را رعایت نکرده باشد ، به همان اندازه در قانون برایش مجازات تعیین می شود !! دولت حتی می تواند مجازات های سختگیرانه تری هم بگذارد ولی چیزهایی در آمار هست که این اجازه را نمی دهد !؟ پس ما چرا به خود اجازه می دهیم تا دیگران را هدف توهین هایمان بکنیم !! طرف هر جور دوست داشته زندگی کرده و حالا که عزیزی از دست داده است (!) فکر می کند دیگران مقصر هستند و رعایت نکرده اند !!؟؟ در حالیکه شما اگر پنجره ی رو به خیابان داشته باشید می بینید که غالب عدم رعایت ها را اقشار مرفه و بی درد انجام می دهند !!

 

جامعه انسان ها اگر دین را هم نداشته باشد (!) حتما باید انصاف را داشته باشد (!؟) متاسفانه جامعه ی ما تهی از انصاف شده است و آن را هم گردن دولت و دین می اندازند !! وقتی ما در هیچ جنبه ای همدیگر را رعایت نمی کنیم و در جریانات بازار ، موج سواری کرده و یک شبه راه صدساله می رویم !! کک مان نمی گزد که راه غلطی پیموده ایم و فکر می کنیم چشم دولت را درآورده ایم !! ولی نمی دانیم که پدر ملت را درآورده ایم !! و بعد از همین ملت انتظار همدلی و رعایت در فلان مورد بهداشتی را داریم !!؟

 

و من بعد از دوسال که از همه گیری کرونا گذشته است (!) هنوز فکر می کنم که اگر کرونا برای دیگر کشورها بلا بوده است ( و برای همین با آن مبارزه کرده اند !!؟) برای کشور ما موهبت بوده و دارد چاله چوله های فرهنگ زندگی ما را لکه گیری می کند ( و برای همین ملت ما دوست ندارد ازدستش خلاص بشود !!! ) این شکوه و گلایه ها هم جزو بازی هستند !! هر وقت تعداد تلفات انسانی به مرز 1440 نفر ( هر دقیقه یک نفر ! ) رسید من اعلام رنگ نارنجی خواهم کرد !! وقتی همه چیز ما با دنیا فرق دارد ، رنگ بندی ها هم باید فرق بکند !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ترانه شنبه 30 مرداد 1400 ساعت 23:38

سلام. همیشه وقتی با این پیش فرضها و انتظارات زندگی میکنیم، تحمل شرایط سختتر میشه...

سلام
تحمل یک بحثیه و برنامه داشتن برای زندگی یک بحث دیگر ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد