یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دخالت روانی !!

 

این روزها مشکل بشود کنار کسی نشست ، یا در مترو و یا در اتوبوس ، که بلافاصله بساط دلش ( نه سفره دلش !! ) را باز نکند ... ولی گاهی این بساط ها واقعا نیاز به حضور سدمعبر را طلب می کند !! چون واقعا روی اعصاب می روند !!

   

اگر کسی کنار من باشد و یهوئی بخواهد سر حرف را باز بکند (!) برخورد من از آن دسته خواهد بود که آگاتا کریستی هم نمی تواند حدس بزند ( شاید هم خانم مارپل ! ) یک نگاه چند ثانیه ای می کنم و بنا به شرایط و حوصله خودم و تیپ طرف یک چیزی می گویم !! ولی مطمئن باشید که بندرت گفتمان شیرینی می شود و غالبا بمباران رفتاری می شود !!


صبح وقتی داشتم می رفتم شهر تا ببینم پروتکل ها بخوبی رعایت می شود یا نه !؟!؟ هنوز ننشسته ، کنار دستی ام گفت : " اینهم از وضعیت اتوبوس ها !! نیم ساعته معلوم نبود کجاست !؟ " البته من شانس آوردم که حتی یک دقیقه هم معطل نبودم و سوار شده بودم ... گفتم : " لیاقت مردم ، بازار را تعیین می کند !! "

 

ظهر داشتم برمی گشتم خانه که سر راه چند قلم گوجه و کاهو ... خریدم ... توی اتوبوس با آمیرزا مشغول بودم که کنار دستی ام گفت : " هویج نخریدی !؟ " با تعجب گفتم : " لازم نداشتم ، می خواهی پیاده بشوم و بروم برایتان بگیرم !! " گفت : " نه ... شنیدم که کیلوئی 30هزار شده است !! " گفتم : " فکر نکنم !! چون شلیل 20 هزار تومان بود !!! هویج غلط بکند که از شلیل جلو بزند !! "


یکی هم از افزایش مرگ و میر گله داشت و مدیریت بهداشت را برده بود زیر رادیکال !! پرسیدم : " آمار خیلی بالا رفته !؟ من خبر ندارم !! " گفت : " درست اش را نمی گویند !؟ " گفتم : " از کجا می دانی ، مرده شور آشنا داری که اطلاعات بهت می رساند !! " بغل دستی اش خندید و او هم کمی عصبی گفت : " هر روز بالای 500 نفر در اثر کرونا می میرند !! " گفتم : " پانصد نفر که چیزی نیست !! لابد از آنهایی هستند که با سواری می روند !! چون اتوبوس ما همچنان شلوغ است و نفرات هم که ثابت هستند و هر روز می بینمشان !! "گفت : " مردم همه چیز را به شوخی گرفته اند !! بالادستی ها هم هر کاری دوست دارند می کنند !! " گفتم : " اگر فکر کردی که می توانی مرا تحریک بکنی ، اشتباه کرده ای!! ناراحتی فردا برو جلوی استانداری خودت را آتش بزن !! اگر نمی توانی ایستگاه بعدی پیاده شو ( بیمارستان رازی ) چند تا آرامبخش بهت بزنند !!"

 

اتفاقا همان ایستگاه می خواست پیاده شود که یکی بلند خندید و او هم او را و مرا بی نصیب نگذاشت و زیرلب در حالی که فحش می داد پیاده شد و رفت ... به خدا خوب نیست با اعصاب مردم بازی کردن !! خاصه آنهائی که مثل من اعصاب خوبی ندارند و کامیونیکشن ضعیفی دارند !!

 

اینهم از میدان ساعت تبریز ، ساعت 1 ظهر ، بخدا پروتکل ها بخوبی رعایت می شود !!


پ ن :

این روزها که ترامپ رفته همه ی مشکلات مردم روی دوش کرونا جمع شده است !! و هر کسی هر کجا کم می آورد ، می ریزد روی سر کرونا !! در افغانستان نه از کرونا آمار دادند !! نه ماسک زدند !! نه از واکسن حرفی زدند !! سه سوته دولت را هم عوض کردند !!!!!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
یکی از همین مردم سه‌شنبه 26 مرداد 1400 ساعت 22:35

کلا آدم داغونی هستی دادا

سلام
توی این کشور یک عده ی زیادی داغون کننده تشریف دارند و یک عده ی قلیلی داغون !!! مهم اینه که جزو اکثریت نباشی !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد