یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

فغانستان !!

 

بیخود نیست که در فرهنگ واژگان افغان را معادل ناله و زاری و شکایت و ... آورده اند !! این منطقه برای هزارمین بار (!) امروز دوباره کنتور زندگی اش را صفر کرد !! کری خوانی های اشرف غنی سودی نداشت و امروز از قرار شنیده ها کابل برای هزارمین بار در تاریخ خود سقوط کرد !!!

  

 

دولت جدید که بجای ایستادن روی پای خودش (!) بیشتر روی زبانش ایستاده بود (!) و برای خوشآمد آمریکائی ها (!) از همان روز اول ساز مخالف با ایران کوک کرده بود (!) و خبر نداشت که نصف جمعیت اش نانخور ایران هستند (!) و در قبال آبی که به روی ایران بسته بود (!) نفت می خواست (!) حالا در کشور همسایه دنبال اتاق خالی می گردد ...


در نقشه جغرافیایی ایران به شکل گربه ی نشسته هست و افغانستان به شکل گربه ی فراری !!! حتی شکل ها هم دروغ نمی گویند ...

 

اشرف غنی ، قبل از اینکه به ریاست جمهوری فکر بکند (!) باید حداقل یک جلد کتاب شهریار از ماکیاولی را می خواند تا بداند کشور را نمی شود با ارتش و چاپلوسان دربار و آقازاده ها نگهداشت ، آنهم با آموزش مستشارانی که زودتر کابل را تخلیه کرده بودند (!)  ارتش به درد روزهای صلح می خورد تا رژه برود و نمایش بدهد (!) ، برای روزهای سخت نیاز به اراده های قوی هست ... طالبان اگرچه دین و دنیای قاراشمیشی دارند ولی حداقل برای نان شب مبارزه نمی کنند !! حداقل یک نگاه به کشور همسایه می کرد و می دید که بزرگ ارتش داران را عقبگرد ارتشش (!) کله پا کرد !!!!!

 

برخی فکر می کنند که روزهای سختی پیش روی افغانستان هست !! ولی روز سخت را مقابل کدام روز خوش مقایسه می کنند !؟ بدبختی همانی هست که گریبانگیر یَمن شده  ، فقط جای مهره ها عوض شده است !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا دوشنبه 25 مرداد 1400 ساعت 18:46

سلام
فعلا که در شرق کشور بجای افغانستان با عربستان سعودی همسایه شدیم .

سلام
عربستان ایرادی ندارد !! اشرف غنی بیشتر از یک دلال سرپائی نبود !!
در قاموس سیاست ، دشمن ثروتمند از دوست فقیر بهتر است !!

محمدرضا دوشنبه 25 مرداد 1400 ساعت 21:38

باسلام مجدد
در عالم سیاست (بخصوص در جهان سوم ) همه سیاستمداران دلال سرپائی هستند .

با سلام
جهان سیاست هم مثل جهان عشق برپایه من یزید می باشد !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد